Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII

Schaamteloze crosspost…

Vandaag mijn “nieuwe” Pobeda gedragen. En tot groot genoegen. Ik had er eerst wel wat zorgen voor, omdat hij bij aankomst nog wat voor problemen zorgde. Maar die vrees bleek onterecht, dat is vandaag ook wel gebleken. Doet nog steeds probleemloos zijn werk, loopt zelf netjes op tijd.

15 likes

Kan informeren of hij wil verkassen :joy:.

Iaxa née Rotary Aquaplunge

28 likes

Op Zondag Dubois :smirk:
Onder een grijs hemeldek…

onder de uitbouw

20 likes

Eindelijk na twee jaar zoeken, heb ik eindelijk een andere balans gevonden voor mijn zeldzame UMF 23 uurwerk dat in een UMF Ruhla zit.
Dit kaliber 23 is maar 2 jaar gemaakt (1961-1963) en werd toen afgelost door kaliber UMF 24, wat je in vrijwel alle Ruhla’s vind.

Van het kaliber 23 is dus zoals gezegd bijna niets te vinden en heel toevallig kreeg ik een paar weken geleden van een collega verzamelaar uit Oostenrijk een bericht dat hij een donorhorloge had voor me. Van mijn horloge was de balans kapot en die was in zijn horloge nog goed. Maar dat horloge had dan weer andere problemen. Dus van twee horloges, één horloge gemaakt en eindelijk loopt ie.
Ik moet hem nog wel finetunen.

22 likes

En de pols gelukkig ook weer wat beter begrijp ik👍

3 likes

Het gaat steeds een beetje beter. Dit uurwerk was verder al helemaal klaar, dus hoefde ik alleen maar de balans schoon te maken en te monteren.

5 likes

23 likes

Zonlicht laat de prachtige sunburst op de Seiko EL-370 nog beter zien. En dan te bedenken, dat ik het horloge gekocht had, in de veronderstelling dat het een donkerblauwe wijzerplaat zou hebben. Wat een slecht foto allemaal niet kan doen… Maar dat is dan mijn geluk…

17 likes

Goedemorgen,

16 likes

Ik begrijp je helemaal! Ik heb ook zo’n zeldzame kaliber 23 maar met een gebroken tap van het centrumrad. Je zou verwachten dat de gangtrein van de 24 identiek is, nee dus…
Het wachten is op nieuwe boortjes en dan maar eens proberen een gat van 0,13 mm te boren en een nieuwe tap te maken.

10 likes

Mooie dag dus ook een mooie pontiac, wandel ze

11 likes

Don’t mind… zolang je deze leukerds maar HIER post :grin::+1:t3:

1 like

Ik hoop ook dat je de spiraalveer nog goed krijgt

1 like

Dat ga ik proberen, Ik denk (hoop) dat het wel mee valt, maar het blijft natuurlijk een gepruts.

1 like

Asje van de veerton zit ook niet goed. Maar dat kom je vanzelf tegen

1 like

Akkoord :+1:t2:

20 likes

IMG_20210117_134453
Was even foto’s maken van mijn zelf gebrouwen bier maar kon het niet laten even de Skyliner mee te pakken :grin:

16 likes

30 likes

@PaulusB, dank je voor je heldere uitleg! In Het kader van domme vragen dan de mijne :cry:. Wanneer noem je het een Bumper? Zie het wel voorbij komen maar wat bedoelen jullie hiermee… thanks alvast