Geslaagde transplantatie van een vintage horloge kastje

Een tijdje geleden schreef ik over wat vintage horloges die ik in theedozen pleeg te bewaren.

Een van die horloges was een redelijk nieuwe aanwinst: een Rotary dresser die ik van een forumlid had overgenomen. Helaas was het kastje nogal beschadigd, met name aan de achterzijde. Daarnaast waren er wat twijfels over de correctheid van de wijzers.

Van @vinwat kwam een leuke en zeer nuttige reactie. Hij bevestigde mij dat er andere wijzertjes op dit horloge hoorden. Nog veel leuker: hij had nog in een laatje wat liggen. Vinwat heeft volgens mij héél veel laatjes :slight_smile: Een exact het zelfde kastje voor dit model Rotary èn een setje van de bijbehorende correcte wijzerjes. Een overname deal voor een zeer lief prijsje was snel gemaakt, en de spulletjes werden door Huib vlot verstuurd en snel ontvangen. Soms doet ook in deze rare tijd PostNL het gewoon goed :slight_smile:

Hieronder het resultaat van de transplantatie van het beschadigde kastje naar een veel netter exemplaar waarbij tevens de wijzers zijn verwisseld met die welke met het kastje van Huib meekwamen.
Helemaal blij mee. Huib, bedankt! :joy:

Zo was ie. Let op de wijzertjes en op de achterkant.

En zo is ie geworden.

Wat een verschil!

25 likes

Prachtig resultaat.

En: Huib die vin nog ‘s wat.
:roll_eyes:

3 likes

Mooi mooi, weer als nieuw :+1:

1 like

Wow, Lex, dat is inderdaad een heel groot verschil.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om veel laatjes te hebben, overigens wel tot groot ongenoegen van mijn wederhelft.

Met dit soort acties, die door onderlinge contacten met horloge gerelateerde dwarrels ontstaan is het mogelijk om een dergelijke vintage horloge collectie te verrijken, immers zonder dit HF gebeuren is het ondoenlijk om bepaalde belangrijke onderdelen te bemachtigen.

Nogmaals Lex, heel goed omgewisseld en als ik de foto’s bekijk, lijkt het dat jij ooit een clinic hebt gevolgd.

5 likes

Weer mooi opgeknapt Lex :+1:
Altijd leuk als zulke bijna kansloze horloges een tweede kans krijgen :sunglasses:

2 likes

Dank je wel Huiib en ja, dat klopt!

Hier past een kleine lofzang:

Met Vinwat ben ik graag een goed maatje,
Want Huib vindt wel eens wat in een laatje.
Daarom is hij voor velen
Kampioen onderdelen
En ziet mijn horloge er weer uit als een plaatje.

7 likes

Ik heb ook best wel veel laatjes hoor!
Maar lang niet allemaal gevuld met horlogeonderdelen… :frowning: :joy: :crazy_face:

6 likes

Wow Lex,
Ik ga je opgeven als vervangend stadsdichter om de kneuterdijk een beetje op te leuken.

1 like

Een gewaardeerd forumlid als stadsdichter om de boel eens wat op te leuken,
had een heleboel laatjes met onderdelen in zijn keuken.
Hij deed een beroep op een mede-forummer om zijn vintage-watch in ere te herstellen en in volle glorie te laten herrijzen,
Zodat hij aaneen ieder Vinwat kon gaan prijzen.

2 likes