Thema: Blauw en Bejaard

Seiko automaat met kaliber 7005A, gefabriceerd in maart 1974.

9 likes

Kelton uit the 70’s

11 likes

Bell-Matic uit april 1974

15 likes

Seamaster Cosmic uit 1968

15 likes

Nee, die is als ik het me goed herinner gewoon verguld. En anders 14k.

Heb al wat boeken met alleen Gruen horloges maar wat extra context zeker leuk! Besteld via bol.com.

1 like

Indrukwekkend om al die blauwe vintage pracht bij elkaar te zien, leuk topic!

1 like

Aan de foto’s te zien zou je dat niet zeggen. MIsschien zit het in de witbalansinstelling van je camera, maar hier ziet het er erg als witmetaal uit. Verguld of 14K zou geler moeten zijn? Wit goud zeker niet want dat is een andere kleur wit. Op jouw foto’s heeft het metaal diezelfde grijswitte kleur als mijn Mildus, die typische, zal ik maar zeggen ‘blik kleur’, precies dat waarom sommige mensen niet van platina houden. Toch even een keer laten testen misschien? Het zou het horloge naar mijn mening een interessante meerwaarde kunnen geven, ook als het toch solid 14K of witgoud blijkt te zijn.

Leuk dat je het boek kon bestellen. En ook nog via Bol. Lekker makkelijk en scheelt weer in de verzendkosten vanuit buitenland. Ik heb het wel meegemaakt dat de verzendkosten voor een beetje ‘gewichtig’ boek vanuit USA fors meer bedroegen dan de aanschafprijs…
Je zult zeker plezier van het boek hebben, juist omdat de andere bekende Amerikaanse merken, ook uit de voor jou favoriete periode, goed vertegenwoordigd zijn. Elgin, Bulova, Waltham, Hamilton, etc. Ook de vergelijking met de in het boek getoonde Amerikaanse versies van wat grote Europese merken zoals Omega, Lecoultre en Longines zijn interessant.

Deze zijn nog niet echt bejaard (zeventiger jaren), maar het scheelt niet veel.

11 likes

Wat een pracht exemplaren komen er boven met zo’n nieuw topic - opvallend toch steeds weer :nerd_face:
Vandaag toevallig ook iets blauws om, en ook een wekker net als die fraaie Bellmatics parkeerwekkers van @Scudo en @Nash :ok_hand:

9 likes

Leuk he? Ik geniet er ook van. Dank aan allen die bijdroegen. En ga vooral door met tonen van die mooie ouwe blauwe!

2 likes

Leuk thema weer Lex; hier mijn blauwe bejaarden :innocent:

Tissot Cal 38.2 uit 1942:

Seastar T12 uit 1970:

PR516 uit 1972:
(Heb ook nog 2 damesversies, maar op de foto zie je het verschil met de herenversie nauwelijks, dus die laat ik maar even weg :innocent:)

Seastar 44661 uit 1972:

Longines Ultra-chron uit 1974:

En nog een damestissootje met cal 2404 uit 1974:

17 likes

Wauw, een blauwe wijzerplaat op een zakhorloge. Dat zie je niet vaak. Mooi!

2 likes

Klopt helemaal; zie je niet vaak.
Heb ooit zitten bieden op een nog fraaier exemplaar, maar die werd me uiteindelijk te duur :blush:

7 likes

Zoek de platina :wink:

Kastje open gemaakt want bij Gruen is testen niet nodig. Staat bij de oudjes altijd aan de binnenkant.
afbeelding

Als er diamanten gebruikt waren, dan kwam het voor dat de bezel een laag platinum had. Wit goud rhodineren weet ik niet zeker of ze dat toen al deden.

7 likes

Blauwer gaan ze niet worden

14 likes

Idd. :+1:

Mmmm, mooie dame! En ook nog een gefacetteerd glas, zie ik dat goed?

Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij héél bijzonder.
Maar ja, kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Vaak is alleen plaatjes kijken ook genieten, daar is dit Forum ook wel voor.
image

1 like

Ja dat zie je goed. Gefacetteerd mineraalglas. Heb ik me helemaal het apezuur op zitten schuren en polijsten om dat weer een beetje toonbaar te krijgen :blush:

2 likes

Nee inderdaad, verzamelen blijft keuzes maken. :blush: :innocent:

Precies :yum:

1 like

Just feeling blue.

12 likes

Mooi :ok_hand:t2:

1 like