uit het rijtje zijn mijn favorieten de Longines en de Mondia Moonstone
big blue
spaceman
al zijn vintage blauwe wijzerplaten ook soms problematisch
ooit geheel blauwe plaat
Ik had een fraaie Prisma (alarm)met blauwe wp betaald. Maar het pakketje lag geopend in de brievenbus, horloge weg…
Ah, top!!! Zo ben ik er pas via een Omega expert achtergekomen dat van mijn Seamaster oorspronkelijk de wijzerplaat niet goudkleurig maar echt knalblauw is geweest Te veel zonuren dus…
Die is mooi egaal verkleurd
Misschien ziet de omega achter de indices ook nog altijd knalblauw zoals bij de Rado
Mooie vondst Bas, en grijs is soms ook een beetje blauw moet je maar denken…
Dank dat je dit topic weer tot leven hebt gewekt.
Veel nieuwe reacties met fraai blauw. Dank voor het delen iedereen!

het pakketje lag geopend in de brievenbus, horloge weg…
Een mooie blauwe Prisma. Met een NL dagschijf! Gejat! Schandalig!
Dat is klote! Met DT!
Apart ding! RVS kastje? Dan vallt er nog wel eer aan te behalen m.b.t. de krasjes. Originele bracelet ook? Veel plezier er mee!
Zo! da’s niet verkeerd. Die zie je niet vaak. Is het werkje in een beetje goede conditie?
Schijnt te werken. Is onderweg uit Italië!
Ik heb een probleem -horloge van een vriend met bijna hetzelfde uurwerk. Een half jaar mee bezig geweest. Veel hulp van Veldeszenith gehad. Daarom kon ik deze niet laten liggen…

Misschien ziet de omega achter de indices ook nog altijd knalblauw
Klopt, daardoor werd ik ook overtuigd - maar inderdaad - door de egale verkleuring kon ik het nog haast niet geloven.
Even smurfen hoe laat het is… Tien over zeven?
Blauw en bebaard…
Omdat het draadje weer leeft en er bij mij sinds ik het in juli 2022 heb gestart ook nog wat nieuwe ouwe blauwe binnen zijn komen rollen doe ik ook weer even mee met wat blauw vintage plezier.
Enkele zijn al eens eerder op HF te zien geweest, maar hier een zestal even bij elkaar, allemaal van de jaren '70., dus met gemiddeld zo’n 55 jaar toch behoorlijk op leeftijd voor een horloge.
Orient 0N01067, cal. 1746
Orient T317603, eveneens met een caliber 1746 automaat.
Orient VX Quartz
Een nogaf afgeragde Lanco (blauw en gegaard?) met een Langendorf 1004N uuwerk. Kwam mee met een lotje schroot. Zonder glas, zonder secondenwijzer en zonder achterplaat. Er zit nu, tot ik wat beters vind, een caseback van een gesloopte Sandoz uit India op (jawel de schroefdraad paste!) dus eigenlijk is het een Frankenwatch, maar dit is wat ik er tot nu toe van kon maken. Het manufactuur uurwerk loopt, maar heeft dringend een service nodig. Maar ja, wel een Lanco, dus te leuk om weg te doen.
Uit Zweden. Plakmerk horloge. Een Swiss made ‘Granlund’ met een ST 1950-51 uurwerk. Waarschijnlijk een Zweeds juweliersmerk, maar wel een aantrekkelijk horloge met zijn rode wijzers en rode 3-6-9-12 indices op de metallic donkerblauwe wijzerplaat.
Tenslotte de recentelijk verworven Zweedse Zentima, die eigenlijk een incognito Certina is. Er tikt een ETA 2783 aka Certina 25-011 caliber in.
Ik hou wel van blauw.

aantrekkelijk horloge met zijn rode wijzers
Heerlijk, doet me 'n beetje aan de Union Jack denken