Themaweken horloges : “horloges met Italiaanse roots vanaf post 1277, lees goed de inleiding” deel 3

M’n huidige project, Tissot polshorloge uit 1914 met 10.5 ligne fhf kaliber. Zag er op het eerste gezicht niet heel dramatisch uit, maar dat was nogal gezichtsbedrog :face_with_peeking_eye:

7 likes

dan moet ik je teleurstellen, het zijn er nog maar een 35 tal

deze aangevuld met links en rechts nog een of ander ding.

Ik ben er echt klaar mee. Zo nu en dan vind ik hopelijk nog een cool uurwerk item op de rommelmarkt, meer hoeft niet, t is genoeg geweest. En ook als ik nu van dat internet afblijf dan bestaat de kans dat ik over 10 jaar van nu de nog de 7 echt gewenste horloges zou kunnen aankopen. T zijn er eigenlijk 14 de echt gewenste, maar heel mijn leven lang heb ik realiseerbare dromen nagestreefd en dat was die 14 niet, daarom goed nagedacht en de 7 die te realiseren zijn overgehouden en ook dat gaat al veel moeite kosten, maar zou kunnen, dus 7 stuks. dan mag ik gewoon niet meer op internet kijken en sparen sparen sparen

hier wordt niet meer per dag gekeken, als ik er zin in heb begin ik er aan en dat is lang niet elke dag. Heb ik zin, dan hangt het van de brokken af hoeveel er gebeuren op een dag, in t beste geval 3 stuks op 1 dag, maar dan mag er niet te veel tegen zitten. De jaeger met universal 296 had ik een hele dag nodig voor die alleen, nu ja t was nogal wat met al die brokken

4 likes

Gewoon warm water uit de kraan, is afgesteld op 65 graden.

3 likes

De sluiting van mijn vader’s Citizen schoot geregeld los. Dus even met wat meer tools aan de slag om het perfect te krijgen.

Schoonmaken van de hele band had ik al gedaan, maar kennelijk niet hier.

Zit nu net zo stevig als een G-SHOCK. :laughing::+1:t3:

7 likes

Ja hoor een Belg die een Hollander te grazen neemt :wink:, oke oke, leg maar uit, wel op z’n Vlaams natuurlijk :grin:

Zonder af en toe een verrassing is er natuurlijk niets aan, moet een uitdaging blijven toch Wilko :wink:

2 likes

Klopt, anders wordt het ook saai :sweat_smile:
Maar ik word er altijd wel een beetje droevig van als ik zie dat een uurwerk gewoon door een onkundig of ongeduldig iemand is vernield. Als je het niet voor elkaar krijgt, stop er dan mee en ga er niet met een hamer op zitten rammen :persevere:

3 likes

Geloof ik niets van, uiteindelijk zl het weer gaan kriebelen toch :smiley:. Maar als je er nog 35 minimaal te gaan hebt, ben je nog wel even zoet :+1:.

Maar in het archief heb je verwacht ik nog wel gedane projectjes liggen, dus die kan je hier altijd posten :smiley:

Is wel heel netjes geworden Wolter, tja afgesteld op 65 graden. Weet ik alles van, menig keer mijn hand verbrand, kneus die ik ben :wink:

Nou Dennis, net zo stevig als een G-Shock betekent dus lekker klussen in huis :smiley:

3 likes

Ik was het niet he Wilko, maar is wel de manier waarop deze sloper te werk zou gaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

:laughing: :laughing:

Dank voor de waarschuwing, dan houd ik m’n horloges bij je uit de buurt :stuck_out_tongue_winking_eye: :laughing: :rofl:

1 like

Tijdens onze bruiloft werd goed uitgebeeld hoe ik klussen in huis zie:

“Ik hou echt enorm van klussen; het is echt ongelooflijk hoe je je huis voor je ogen ziet veranderen…”

Dat vat mijn kundigheid goed samen. Houd je meer tijd over voor andere zinloze dingen. :laughing:

2 likes

nee, genoeg is genoeg en er zijn nog zoveel andere dingen die ik had willen doen en nooit tijd voor vond, ik ben miss wel jonger dan jij maar toch al bijna een halve eeuw, dus tijd om een begin te maken met nieuwe horizonten

Tegen me verjaardag eind september wil ik dat resterende schuifje leeg hebben en vanaf dan wil ik nog wel een poging doen die 7 horloges dat ik echt echt wil, nog bijeen te sparen op een termijn van 10 jaar en dan is het klaar. Enkel rommelmarktuurwerkdingetjes nog, die gaan we blijven meebrengen en herstellen.

ik zet niet alles op foto, wat in het archief zit, staat hier al als topic op het forum :rofl: :rofl: :rofl:

k zal volgende week nog eentje uitkiezen en herstellen en er fotootjes van nemen

1 like

Jij bent echt niet te doen, goed he :sweat_smile: :sweat_smile:

1 like

Kan ik mij wel wat bij voorstellen, je leeft maar 1 keer en daar moet je alles uit zien te halen. Daarnaast wel af en toe de rommelmarkten blijven afstruinen natuurlijk, je weet nooit wat je tegenkomt.

Haha, weet ik :wink:. Drijf soms de mensen tot wanhoop, maar altijd met een lach :smiley:

1 like

Ga van de week hieraan beginnen, wacht nog op een no logo mother od pearl wijzerplaat, die komt als het goed is morgen uit het VK hierheen.

Als ie klaar is weer een blije dochter

5 likes

Kijk Petro, daar doe je het voor. Beter een blije dochter dan een kwaaie :wink:

1 like

Alletwee schatjes ,zijn nooit boos

Zolang je ze maar met rust laat voor 11 smorgens

2 likes

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

2 likes

Thema vrienden,
14 dagen mensen de tijd om te sleutelen aan je horloge, bandjes wisselen mag ook enz. Als er ook maar een tooltje bij staat. Tis nu wel heel stil, iedereen op vakantie???

Te veel tijd over? :rofl:

Maar goed, ik doe ook even mee. Voor mijn vakantie had ik deze Omega Constellation binnen gekregen. Helaas was de originele leren band niet meer in de beste staat, maar daar had ik niet direct een vervanging voor (en ze zijn nogal duur). Dus gezocht naar een alternatief, en ik had hier nog een meshband liggen. En dat past en misstaat zeker niet! Wel gaaf, zo’n spider-dail…

7 likes