Themaweken horloges : “horloges met Italiaanse roots vanaf post 1277, lees goed de inleiding” deel 3

Yep, handig voor bandenwissel :wink:. Weet alleen niet meer of ie nu van titanium is of niet?

1 like

Doet me het meest denken aan hondefluit

Dus helaas nog geen echte HFer :joy:

2 likes

Haha klopt John heeft er een paar die alleen naar een hondefluit luisteren :wink:

1 like
1 like

Mooie Rollie gemaakt voor je dochter :wink:, en joh dan laat je die sec.wijzer toch gewoon weg, als je de uren en minuten maar kunt zien :grin:

1 like

:100:

1 like

Dat was nu net niet de bedoeling :rofl:

1 like

Laatste weken bezig geweest om m’n Eterna Sonic weer aan de praat te krijgen. Altijd leuk zo’n stemvork module. Uurwerk zelf kon ook wel wat TLC gebruiken, plaat ontdaan van groen oxide en wijzers opnieuw gelumed.

6 likes

Weer terug? :+1:

1 like

Leuk project toch, maar zoals ik vaker zeg “het goede gereedschap, oliën, lume enz”.
Nu heb ik best wel aardig wat horloges, maar niet eentje met een stemvork. Geen idee wat ik daar van zou moeten verwachten? Die blauwe heeft trouwens een mooie w.p :+1:

1 like

Yep Bas, had een vrije dag he :wink:. Leg het je wel uit in de pb :smiley:

1 like

Goedemiddag Thema vrienden,
Vandaag vrije keuze dag, weten jullie toch nog wel :wink:
Vandaag lekker mijn Orisje om de pols, tijd geleden alweer.

Vanavond komt ik natuurlijk weer met een nieuw zomer editie voor de themaweken, in de gaten houden dus :smiley:

5 likes

Nieuw in het assortiment.
Heb nog twijfels of ik nog kan wennen aan de digitale revolutie. :rofl:

3 likes

Deze twee had ik gekozen voor dit weekend

4 likes

Die B&M is echt wel een mooie en natuurlijk die Ricoh ook :+1:

1 like

7 likes

Goedenavond Thema vrienden,

Veel mensen zijn op vakantie, dus wordt dit thema ook 2 weken. Vanaf post 1277 en duurt t/m 3-8-2025.

Het thema is dit keer, horloges met Italiaanse roots.

Hier kan je best wel veel kanten mee op dacht ik, zowel de mode merken, micro brands als gevestigde merken.

Heb daar een paar als voorbeeld gekozen, zoals de Bulgari van het Hf geplukt, Officina del tempo, U-boat classico, Visconti Abbysus en een Zenniti horloge. Zijn er natuurlijk nog veel meer, waaronder modemerken zoals Gucci. Belangrijk in dit thema is dat de creativiteit uit Italie moet komen, dus als er een Zwitsers uurwerk oid in zit is geen probleem.

Officina del tempo
U-Boat-Classico
Visconti-Abyssus-3000M-Pro-Diver

Leuk is ook dat de HFLE van 2024 uit een Italiaans brein is ontsproten met een beetje hulp van HF leden, dus daar zijn er zat van te vinden op het HF :smiley:

Ik hoop dat ondanks de vakantie, weer veel leden deze 2 weken mee gaan doen. Zelf kan ik er bijna iedere dag wel eentje posten. En jullie weten, zondag is altijd vrije keuze dag.

Ben benieuwd welke merken ik allemaal ga tegenkomen :+1:

Wens jullie natuurlijk 2 fijne themaweken toe :+1:

6 likes

Cortebert natuurlijk.

Wat is de ‘Italiaanse connectie’?
Nou, het merk was populair in Italië, ondermeer voor railroad watches maar ene Mussolini wilde alleen Italiaanse merken in de schappen en toen kregen Corteberts voor de Italiaanse markt de naam Perseo.

IMG_3394

Goed merk hoor Cortebert, leverde ook calibers aan plakmerk Rolex. In de jaren ‘50 caliber 727 bijvoorbeeld dat door Rolex weer aan Panerai :it: geleverd werd!
In 1962 werd Cortebert overgenomen door Omega.

Mijn Cortebert heeft manufactuur caliber 697

8 likes

Dat is duidelijk wat je schrijft John, maar is het ook uit een Italiaans brein ontsproten. Want populair zijn ook Rolexen in Rusland, tja blijft natuurlijk een plakmerk :rofl: waar ik een klein abonnementje op heb :wink:

1 like

Een haai met Italiaanse roots😀

7 likes