Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

hoi Wilko,

Ja, wat goed! Dat is hem! Hij heeft nog meer goede video’s gemaakt, allemaal over vintage dressers.

1 like

Mooi onderbouwd stuk, heel interessant. Een hoop van die details zaten wel ergens in m’n hoofd, maar mooi om het zo in grafieken te zien. Zal eens kijken wat hij nog meer heeft gemaakt :+1:

1 like

Deze mag wel mee doen denk ik
Voor: 1968, 36mm, slechts 7mm hoog, 2 wijzers, uurmarkeringen, klaar
Tegen: ik had er even een gewoon lerenbandje op moeten zetten, wijzerplaat vind ik top maar voor de top dress watch toch een gladde?

2 likes

Is niet vintage :wink:

2 likes

OK. Kan zijn, maar hij blijft mooi.

1 like

Dat zeker :+1:

5 likes

Is dit een dresswatch of niet :wink:. Haha, vandaag even langs de kringloop geweest, goeie business zo’n kringloop. Natuurlijk even gekeken of er horloges zijn, ja die zijn er. Ali spul waar ze nog meer voor durven te vragen ook.
Maar goed zag een tankje, veel te duur maar even om de pols en ja hoor. Heb een echte dresswatch voor 10 sec. om de pols :rofl:
En zeg nou zelf, toch veel te klein voor mijn pols :upside_down_face:

Fijne middag iedereen, ik ga weer lekker even in het zonnetje zitten :+1:

5 likes

Absoluut niet te klein voor jouw pols. De bedoeling is oorspronkelijk dat een dress watch ingetogen is en niet opvalt. Dress watches zijn per definitie kleiner dan b.v. tool watches. Maar dat weet je natuurlijk allemaal allang.:grinning::ok_hand:

2 likes

Reseda, geërfd van mijn opa ben er nog steeds blij mee en draag hem nog af en toe.

7 likes

Ach dit is ook maar een mening! :innocent:

@ iedereen: die gouden tonneau, ik sta op nr 1 mocht die ooit weg gaan :smirk:

3 likes

:laughing::laughing:

1 like

Hahaha ik denk dat je van de Representor veel kan zeggen, maar op de elegantie ladder zal hij niet in de top 10 staan denk ik :wink:. Robuust en alledaags past hem beter imho :smirk:.

Neemt niet weg dat ze met leder natuurlijk ook prima passen op een chiquere aangelegenheid! :grin:

2 likes

Tuurlijk weet ik dat maar dat hoeft niet iedereen te weten :wink:, ik heb er gewoon niets mee met die kleine maatjes. Ik compenseer gewoon veel met grotere horloges :rofl:

2 likes

Jawel hoor, ligt natuurlijk ook aan de persoon die hem draagt :grin:. En ik ben als persoon zeer elegant :wink:

2 likes

Nog een Seiko 2201-5000. :blush:

5 likes

13 likes

3 likes

2 likes

1 like