Ik hou van mensen die zich een beetje aan de regels houden, ik vind het niet juist om dan horloges met pushers te posten, het gaat juist om de kroon, dat is erg speciaal, ik heb ze namelijk niet in de verzameling. Blijkbaar zijn er best wat dubbel kroon horloges onder de leden. Ik sta ervan te kijken, ook eens zoeken of ik er 1 kan vinden op eBay, op Tradera ben ik ze nog niet tegengekomen. Etsy en eBay ga ik even kijken.
Zeker weten Macx, en die zouden zeker in je collectie moeten zitten. Je ziet hoeveel vintage er tussen zit
Ik zit bij de tandarts. Zeg maar hoeveel kronen je wilt
Ik zie het man, hele mooie vintages met twee kroontjes, ik wist niet dat ze bestonden, en waar is die tweede dan voor? En is dat bij alle twee de kroontjes horloge hetzelfde? En de laatste vraag is, is er een speciale naam voor zulke horloges?
Op Etsy staat een vintage Sicura, wel aan de prijs vind ik
Tja, ik zit niet in het vintage maar kan mij zo voorstellen om de datum te verzetten, maar de functie is niet bij alle horloges hetzelfde en wat je laatste vraag betreft, ik noem het horloges met dubbele kroon
Zo noem ik ze ook en gebruikte de zoekterm, vintage watch with two crowns, en toen kwamen er twee hele mooie tevoorschijn.
Ik wist zelfs niet dat dit bestond? Waar dient het dan voor als ik zo vrij mag zijn?
Kunnen verschillende functies hebben zoals bijvoorbeel een binnenring te draaien, bezel vast te zetten enz. Zal er morgen eentje plaatsen waarbij je de binnenring verzet. Niemand die het gebruikt, maar dat is net zo als bij de chronografen, niemand die met zijn chronograaf ff een rondje van Max bij houdt. O wacht, mijn kids kregen allemaal een nieuw horloge en 1 schoonzoon gebruikt zijn chrono voor als hij eieren kookt
Haha dan heeft het toch nut , danku voor het duidelijk antwoord Ferry en leuk onderwerp. Ik had het nog nooit gezien (of opgelet)
Hij is mooi, maar past net niet in het thema zie post 3268
Ik weet het niet zeker, ik vroeg me dat ook al af, ik heb op Ebay een foto gedownload waarbij je kunt zien dat het waarschijnlijk 1 voor de veerton en de ander om de wijzers te verzetten.
Nu ik beter kijk is dat em ook niet, ook bij de onderste zie ik een click, misschien twee veertonnen dan?
Ik heb even gelezen op eBay het betreft een alarm horloge, weer te snel geweest. sorry
Das toevallig…zit net naar zo’n Orient te loeren
Ik heb mijn antwoord op jou post ook verwijdert, maar wellicht was dit niet nodig en had men vroeger wel een extra kroon voor de veer?
@Climholland en @vouwfietser help ons even uit de droom?