Tja vroeger was 't een hobby voor geduldige oude mannen, dat uurwerkje en die dial vond je nog wel een keer op een beurs.
Nu heb je Google…
Beste thema vrienden, het nieuwe thema vanaf maandag t/m zaterdag wordt “SHOW DE HORLOGES WAAR JE ER MEER DAN 5 VAN 1 MERK HEBT”. Dit vanaf post 3395
Probeer je aan dit thema te houden, heb je er een boel van 1 merk probeer dan per post er 5 te showen zodat het overzichterlijk wordt, heb je er minder probeer het dan een beetje over de week te spreiden.
En wederom hoop ik dat er weer veel leden gaan meedoen met dit thema, dus ook de vintage en Rolex boys (alhoewel ik denk dat die laatste groep beperkt zal zijn).
Ben echt benieuwd wat we deze week allemaal voorbij zullen zien komen En een leuk verhaal of een stukje geschiedenis mag er natuurlijk altijd bij
En zoals bekend is aankomende zondag weer vrije keuze dag.
Ik trap af met mijn Seiko’s:
Seiko Astron Solar SSJ013J1
Seiko Astron SSE 161 J1
Seiko Prospex SRPA77K1
Seiko 5 SRPD61K1
Seiko 5 SRPD53K1
Klein stukje geschiedenis van het merk Seiko:
De geschiedenis van Seiko begon in 1881 toen Kintaro Hattori in Ginza (wijk in Tokio) een winkel opende om uurwerken te repareren en te verkopen .
In 1913 produceerde Seiko het eerste Japanse polshorloge, de Laurel . Dit was een belangrijke mijlpaal in de horloge-industrie. Seiko bleef innoveren en introduceerde in 1969 het eerste kwarts polshorloge ter wereld, de Seiko Quartz Astron. Pffff als je de Astron uit 1969 bezit dan ben je echt een mazzelaar
Wens iedereen een fijne themaweek toe
Mooie collectie Omega’s, had je over 2 dagen kunnen spreiden. Maar wellicht heb je nog meer merken waarvan je er 5 of meer hebt . Moet wel eerlijk zeggen dat de eerste in je box mijn favoriet is
Wow man, echt te gek. ik heb er maar 3 en mijn favoriet is de 116613LB
Ik moet het slechts met Timex doen
Expedition North titanium
Pan Am chrono
Marlin California dial
Waterbury dive
NN07
Zal straks een foto maken van mijn Vostoks.
Als mensen een paar jaar geleden gezegd zouden hebben dat ik nog eens met zo’n thema mee zou kunnen doen had ik ze volledig voor gek versleten.
Het kan verkeren.
Ik zie er maar vijf Ferry.
Het thema is toch echt MEER DAN vijf.
Ga je schamen.
Niet méér dan, maar precies 5, op dit moment.
Poeh dat wordt teveel gedoe. Vooral dat verdelen.
Ik zal nu misschien gevlagd/gediskwalificeerd worden ben ik bang
5 merken waar je er 1 van hebt…had wat voor mij geweest helaas geen merk waar ik 5 van heb
Ik heb er ook niet 5 van 1 merk , dus weer niet meedoen net als verleden week…
Dan maar gewoon naar de anderen hier … Ook leuk…
Beter een goede Buren dan tien in de projectbak - mooie set van een fijn merk,
Daar kan nog wel wat bij.