Themaweken horloges: toon horloges met een wijzerplaat met structuur, vanaf post 253 t-m 8-3-2026, LEES DE INLEIDING! , Deel 4

Leuk thema, hier kan ik wel aan meedoen.

Tissot couturier.
Gekregen van mijn vrouw toen we een jaar samen waren.

Meistersinger No1 city edition Haarlem.
Gekregen van mijn vrouw toen we 5 jaar getrouwd waren.

Hamilton Rail road small second.
Gekregen van mijn vrouw, zomaar.

Muhle- Glashutte 29er. Jawel, gekregen van mijn vrouw voor ons 12,5 jarig huwelijk.

12 likes

Nou jij boft maar met zo’n vrouw wat een mooie cadeautjes. :+1:

3 likes

gekregen van @Techca
Er is er nog ergens eentje van @Techca , maar die vind ik zodadelijk niet

gekregen van @LVA

gekregen van @Jenneke

gekregen van @TKH

9 likes

gekregen van de ouders

gekregen voor een verjaardag een aantal jaren geleden

gekregen als kerstkadootje afgelopen kerst

gekregen van mijn docent uurwerkmaken

gekregen van het horlogemuseum

gekregen van een heel goede vriend

gekregen van een amerikaan die ik niet ken. we kochten er een horloge van - een Longines - die was echt niet werkend zoals omschreven. heb hem in orde gezet, de brave man gemaild met fotootjes en weken later lag dit als kadootje op de mat. liever dat ie naar iemand ging dat alles herstelde zoals hoorde en er plezier van had dan dat het naar een of andere doorverkoper / handelaar / sjacheraar ging. er zaten er meer dan enkel deze in het pakje, maar die heb ik op mijn beurt ook weggegeven en er mensen een plezier mee gedaan, deze is degene die gebleven is, alsook het aangekochte horloge en we hebben de brave man ook enkele uit onze eigen verzameling teruggestuurd

jaren geleden gekregen van iemand die ik niet ken. stond aan de deur met een zakje, daar zat deze in, samen met enkele anderen en wss zou ik er meer plezier van hebben dan dat ie bij de mevrouw thuis in de la bleef liggen. het zoveel jaren dienst horloge van haar vader. opnieuw de anderen zijn op onze beurt kadoo gedaan aan anderen. alle gekregen zakhorloges die bij in het zakje zaten zijn wel nog hier.

Wederom gekregen van een onbekende die belde of ik de “troep” van de overleden papa even wilde komen ophalen. Liever dat het naar iemand met passie ging dan naar het containerpark of een doorverkoper.

gekregen - geërfd en eigenlijk gewoon gepikt op een moment dat niemand het zag omdat ik die echt wilde hebben als aandenken aan mijn opa

er liggen nog een heleboel gekregen zakuurwerken en een paar extra gekregen polshorloges, maar de polshorloges liggen allemaal in de to do bak en de zakuurwerken, wel ja ik heb de inleiding niet gelezen dus ik weet niet of gekregen zakuurwerken hier ook mochten :wink:

11 likes

deze heb ik ooit eens gekregen van m’n schoondochter, zij vond hem ‘mooi’ :expressionless:

hij ligt in de kast en het batterijtje is al een jaartje of drie leeg :smirk:

7 likes

gekregen van @basvg

10 likes

Gekregen van mijn lieve vrouw…
Ook zonder dit geweldige cadeautje is ze lief hoor.

11 likes

Geërfd van mijn opa, een Heuer Datora Dato Compax uit ca 1947 (ref 2558). Dit horloge wakkerde bij mij als kleuter al de interesse in horloges aan. En dat ging nooit meer weg.

12 likes

Gekregen van mijn kleinkind toen ze 4 werd. :+1: :smiling_face:
Merkloos en Home Made.

12 likes

Vet lief!

2 likes

:clap::clap::clap:

Ik heb Mumbai specials gezien met slechtere wijzerplaten

4 likes

Gekregen van @DirkT nadat hij mij een schroefje opstuurde met een lengte van 2mm ipv 1,7mm. Was absoluut niet nodig geweest, maar ben hem er erg dankbaar voor.

11 likes

Top vrouw Bas, nu maar wachten tot je 25 jaar getrouwd bent, wordt het een Rolex, Blancpain of een R. Mille :wink:

1 like

Dit is misschien wel het mooiste thema sinds het ontstaan van het thema-topic Ferry.
Ik heb er meerdere maar ik kan maar met 1 beginnen.
Het horloge dat mijn vader 30 jaar gedragen heeft en waar ik nu alweer jaren op mag passen en zuinig op mag zijn.
De rest komt van de week wel.

11 likes

Zodan Peter, jij hebt er heel wat gekregen. Wel leuk dat ze je het gunnen en zakhorloges mogen ook hoor zolang je ze maar gekregen hebt. Voortaan wel de inleiding lezen he, schrijf ik niet voor jandoedel :wink:

een mooier horloge ben ik nog niet tegengekomen op het hf, is die te koop :wink:

1 like

Zeker koesteren Eddie, dit soort horloges zijn onbetaalbaar :+1: en laat de rest van de week maar komen. Jij hebt de inleiding wel gelezen, spreiden :wink:

1 like

Ze krijgt de keuze uit Jaeger-LeCoultre, Patek Philippe, of Glashütte original :roll_eyes::crazy_face:

1 like

Deze Raketa paar jaar geleden van onze grote vriend @BroederBill gekregen. Heel erg leuk met de wijzers van een hamer en een sikkel en wat ik gekregen heb, gaat echt nooit meer weg, dat koester ik :+1:. Morgen weer wat plaatsen natuurlijk, zo kom ik de week wel door :smiley:

12 likes

Deze DreffA kocht in in Houten op de Rikketik, maar na afloop ging ik ff een bakkie doen bij mijn moeder. Ik liet haar dit horloge zien en toen zei ze; “Wat leuk dat je alvast een verjaardagscadeautje hebt gekocht, want je wil nooit meer iets leuks voor je verjaardag, deze krijg je dus van mij”.

15 likes