Kon dat maar
zou het meteen doen. Heb regelmatig fantasieën om ook daar te gaan wonen maar mijn partner vindt dat geen strak plan helaas
Edit: hè verdorie Fer nu zit ik te janken op de bank ![]()
Kon dat maar
zou het meteen doen. Heb regelmatig fantasieën om ook daar te gaan wonen maar mijn partner vindt dat geen strak plan helaas
Edit: hè verdorie Fer nu zit ik te janken op de bank ![]()

verkeerde aanpak, ik liet ze naar Nederland komen en dat is zowaar geen leugen ![]()
Och ja dat kan ik niet dragen financieel en logistiek
Maar ik zou oprecht wel eens willen proberen om niet in Nederland te wonen
Mijn vader kocht het nieuw in 1980, waarschijnlijk in Toronto. Toen ik vorig jaar besmet raakte met het horlogevirus besloot ik om de batterij te vervangen - iets wat ik nooit eerder had gedaan. Helaas liep het horloge daarmee niet, maar wacht eens even: ik zag wel vaag de tijd en het lampje deed het op 1%. Dat werd het begin van mijn eerste succesvolle reparatie.
Eerst het uurwerk proberen te redden. Volledig uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar. Niet veel beter.
Toen een donor gekocht.
Stuk.
Nog een donor. Deed het zowaar goed na een nieuwe batterij. Voilá!
Alles omgebouwd en precies de avond voor vaderdag was hij klaar.
@Fanatik pass jij de tissues eens door… ![]()
Ze kenden elkaar tenslotte vrij goed.
De vrouw van mijn stiefvader stierf een kamer naast mijn vader in het ziekenhuis. Een dag na elkaar zijn ze overleden. Lang verhaal kort, uit de rouw is een nieuwe relatie ontstaan.
Enfin, of ik zijn Rado op zomertijd kon zetten.
Dus ik ff pielen en ik ‘gooi’ dat horloge terug over de eettafel. Maar hij had mijn blik al gezien.
“Jij vindt hem mooi hè?!”
Dat was zo, ik kende Rado’s uit de jaren '80 van een potige buurman met borsthaar, maar dit had ik nog nooit gezien. Ik was spontaan verliefd en ik vind het nog steeds een gaaf horloge. Met mijn borsthaar…
“Hou maar!”
Ik heb een error. Je moeder? Of was je moeder er toen al niet meer. Sorry voor het prikken.

Vader + moeder waren samen
Een bevriend stel van mijn ouders was een ander koppel
Mijn vader overleed
De vriendin van hun - uit dat andere koppel - overleed een dag later, 1 deur verderop, in hetzelfde ziekenhuis. Puur toeval.
Mijn moeder bleef over als weduwe
Die vriend van mijn ouders bleef over als weduwnaar
Dat is nu een setje.
Juist, ingewikkeld. Na die tijd dus je stiefvader geworden, die had ik niet bedacht.
Ik moet vaak uitleggen dat ik een halfbroer en zus heb die alleen van m’n vader zijn, en dat iedereen bij ons contact heeft met die ex vrouw en haar man want dat was en is nog steeds zo’n beetje zijn beste vriend
![]()
ik probeer altijd een verlekkere blik te werpen als ik bij iemand een Rolex zie, werkt dus niet
![]()
ik vond het niet zo ingewikkeld, Dennis legde het goed uit. Ik heb dat meer bij een mummie ![]()
Het is Frans horloge. De kleur blauw, kastvorm met zichtbare oldschool metaalbewerkingstechnieken, en dikke lugmaat voor die tijd maken het een lekkere, no-nonsense vintage die mij goed past. De humor van de naam Rolls geeft me veel plezier, maar dat ik deze uitgerekend van Bas gekregen heb - die veel voor mijn Royces doet - en hij hem perfect lopend heeft gemaakt, maakt het voor mij betekenisvol.
In eerste instantie dacht ik dat het merk Rolls vreemdgenoeg ‘iets’ met Blancpain vandoen had, omdat Mikrolisk daarnaar verwijst, maar dat had met een vooroorlogs lagersysteem voor een vroege Harwood automaatconstructie te maken. Via een Franse verkoper weet ik nu dat het een 100% Frans merkje was. Zoals zovelen.