Zou niet durven Jesus, ken je tweelingbroer he en die is mij net iets te groot ![]()
Het is stil in het topic, brons uitverkocht? Waar blijven de bronzen Orissen e.d ![]()
Mooi horloge, het merk is niet helemaal transparant mij lijkt,Zwitsers,Chinees enfin,was weer een leuke speurtocht ![]()
Goedenavond thema vrienden,
Deze week is het thema horloges: toon je asymmetrische horloge vanaf post 3687 . Zelf heb ik er geen maar leek mij een leuk thema.
Wat bedoel ik met een asymmetrische horloge?
In dit thema draait alles om horloges waarvan de kastvorm NIET symmetrisch is, dus waarbij de kast bewust uit belans is.
Niet symmetrisch rond, vierkant of rechthoekig maar juist met een visuele afwijking, een scheve kroon of bijvoorbeeld een kast die uitloopt aan 1 kant of zoals het woord al zegt echt asymmetrisch is!
Denk niet dat het makkelijk is want in de afgelopen jaren zijn er wekelijks al heel wat thema’s voorbij gekomen. Maar hebben jullie een idee, stuur ff een pb. De rest zoek ik wel uit
, dus vrienden help mij ![]()
Dus voor de duidelijkheid, heb ik een aantal voorbeelden geplaatst waar het thema aan moet voldoen. Helaas heb ik er zelf geen, maar dat mag de pret niet drukken ![]()
LET OP, de kast moet echt asymmetrisch zijn!
Dit was ff een lastige dus ook even aan @Phodebimos aka Ed aka de kleine tuinkabouter paar voorbeelden gevraagd, dus 3 van de voorbeelden kreeg ik van Ed. Hij had nog veel meer voorbeelden maar dit leek mij voor nu wel genoeg ![]()
Als voorbeeld heb ik er een aantal hier geplaatst, duidelijker kan ik het niet maken
Dit thema loopt tot 25-1-2026.

Meestal zoek ik een thema waarbij iedereen mee kan doen, zal deze week alleen weggelegd zijn voor de mensen die zo’n horloge hebben. ![]()
Maar zowel in het rood als in vintage kan zeker iedereen meedoen, ook in het groen, zie 1 van de afbeeldingen Rolex Cellini, zelf ben ik er nog geen tegen gekomen in Rolex only dus afwachten of mensen ook naast Rolex andere horloges hebben met een asymmetrische kast? Ik laat mij graag verrassen, ![]()
Dus post hier je asymmetrische horloge zowel vintage, modern, duiker, dress, alles mag. Zolang de kast maar uit balans is. En ja, hoe schever hoe beter ![]()
Laten we er weer een leuke themaweek van maken en vergeet niet mij op een idee te brengen ![]()
Wens iedereen weer een leuke themaweek ![]()
Ik loop straks even naar de bankschroef… ![]()
Wacht maar af John, jouw beurt komt nog en hoef je niet eens langs op te wachten ![]()
de geintegreerde crownguard maakt deze vintage duikers asymetrisch
deze kasten zijn door Squale gemaakt