Themaweken horloges: toon horloges met een wijzerplaat met structuur, vanaf post 253 t-m 8-3-2026, LEES DE INLEIDING! , Deel 4

Leuk he? Horlogecadeautjes? Ik hoop dat ze er veel plezier van heeft!

En al die andere cadeautjes ook, horlogevrienden. Veel plezier er mee.

2 likes

Kei goed idee van dit bandje er op te zetten :grin: zijn die originele wijzers eigenlijk ooit aangekomen? Die oranjerode secondenwijzer zou er ook tof op zijn.

Dat is waarschijnlijk de ultieme Rado voor mij, of misschien de blauwe nog net iets meer. Maar die sushi indices, en dan day/date erop… mjam. :smiling_face_with_three_hearts: ze zijn zeldzaam, buiten die hopen namaak uit Thailand dan.

7 likes

Deze Stipto heb ik gekregen van @Lexaf. Lex was bij mij op visite en ik had het over mijn vader dat die vroeger altijd een horloge droeg. Echter toen hij overleden was, waren er kapers op de kust die haalden wat ze haalden konden. Ze mochten van mij alles hebben, behalve zijn trouwring en horloge. Maar zoals het vaak gaat had niemand zijn horloge.
Dit vertelde ik aan Lex en Lex vroeg mij uit te leggen hoe het horloge eruit zag (ik was destijds (30 jaar geleden) totaal niet met horloges bezig. Ik had ze wel hoor, gingen allen in de boodschappentas naar Lex toe :smiley:. Maar goed ik vertelde dus hoe het horloge (zonder het merk te kennen) er destijds uitzag en niet onbelangrijk dat er een rekbandje (hier noemen ze het geloof ik flexbandje) bij zat. Kreeg ineens van Lex een telefoontje dat hij een horloge voor mij had wat aan mijn beschrijving voldeed en dat ik die mocht hebben.
Jullie begrijpen wel wat dat horloge voor mij betekent en daar ben nog steeds Lex zeer erkentelijk voor :+1:. Lang verhaal kort, hier is de Stipto:

Fijne dag iedereen :+1:

14 likes

Dit zakhorloge gehad van een super fijne ex collega waar ik nog steeds heel goed contact mee heb.
Hij had hem gekocht en nooit gebruikt en zodoende aan mij gegeven.

Hij heet Ton maar is geen lid van HF.

10 likes

Gekregen van @basvg, heel blij met mijn naamgenoot

12 likes

76758ee2444e05522ddbf624b99c42ad81ef49e5

Gekregen van mijn vader. Was van zijn grootvader. Is bestemd voor mijn kleinzoon (nu 5 jaar oud). Dat wordt dan 6 generaties :slightly_smiling_face:

12 likes

Afgelopen kerst lag deze onder de boom. Gekregen van mijn vrouwtje.

12 likes

Gekregen van lieve @PetraO.
Zag deze van Petra hier op het HFen zei, die vindt ik mooi, toen zei Petra die krijg je van me.
Toen we op de GTG Den Haag waren heeft ze hem aan mij gegeven.
Nog steeds heel blij mee.

15 likes

Deze gekregen van mijn oude, inmiddels overleden, goede moestuinvriend Wim…
Toen Wim tijdens de liters koffie die er standaard doorheen gingen in de gaten kreeg dat ik bovengemiddeld geïnteresseerd ben in horloges had hij plotseling deze voor mij bij.
Hier Eddie, Opa’s horloge kun je hier iets mee? Ligt bij ons toch alleen maar in de la.Tuurlijk Wim ,bedankt jongen.
Thuis goed gepoetst, bandje in de ultrasoon, glaasje gepolijst en Wim weer laten zien.
Mooi man, goed gedaan.Wat ga je er nou mee doen?
Ik met een stalen gezicht, Nou eehhh als ik er geen haast mee heb en ik loop tzt de juiste liefhebber tegen het lijf, nou ja, dan denk ik dat ik er toch wel, eeehhh 1000 euro voor kan beuren.
Wim’s gezicht werd donkerpaars, hij begin te stamelen en wist na even uit te brengen; dan wil ik hem terug.
Hé Wimke, wa denkte zelf jonge, dé gon we nie doen hé jonge.
Wat hebben we daar nog lang plezier om gehad.
Nu Wim er niet meer is zou het ding ook voor 1000 euro niet meer weggaan.

19 likes

Leuk verhaal Eddie en typisch iets des Eddie’s👍

2 likes

Een Eska met Aurore-Villeret 423 uurwerk, van @basvg en een Lero die Bas me ook in de schoot worp, omdat het door S. Kocher is gemaakt.

En dan is de week nog niet voorbij…

10 likes

Van mn lieve vader gekregen in 1984 🫶🏻

17 likes

Bas in Lille: “hier, een Eska automaat, trakteer me maar op een broodje” - dat wou ik sowieso al doen, dus in mijn beleving heb ik deze ook gekregen.

9 likes

Een van mijn oudste, en mijn meest dierbare :hugs:Jaren geleden van mijn vriendin gekregen bij een dagje Antwerpen en jaren later natuurlijk om bij ons trouwen :four_leaf_clover:

12 likes

Gekregen van een van mijn beste vrienden en minstens even grote horlogegek als ikzelf, bij mijn vertrek uit het Belgische vaderland. :hearts:

Heeft toen meteen de helft van de dagtaak van de andere Komandirskie ingepikt. Samen zijn ze de werkpaarden van alledag - regen, sneeuw, werken met stof of vuur; een van die twee blijft aan de pols.

12 likes

Erfstuk, deze Seiko was van mijn vader.

Dankzij mijn horlogereis ben ik deze gaan dragen na een batterijwissel. Ik vond het nimmer een mooi horloge, maar gelukkig heb ik hem bewaard. Ik draag hem doorgaans op mijn papadag. Met plezier. En het design ben ik beter gaan begrijpen.

12 likes

Deze hele ‘dure’ Chronographe Suisse is in perfecte staat.
Volgens Dennis perfect geschikt als onderpand bij een benzinestation als je de portemonnee ’ vergeten’ bent.
Ik zal hem tzt teruggeven aan Dennis(@Cav ) want hij wil maar al te graag nog eens iemand foppen. Alleen bij mij lukte dat niet😜

11 likes

Deze kreeg ik van Tim (@TKH).
Hij had er chagrijn van, dat was mijn geluk!
Deze Poljot mechanische wekker is nog redelijk recent!
Ik schat uit de jaren 90…

11 likes

Haha, alleen al als ik dat horloge zie heb ik lol, maar jouw reactie was ontnuchterend. :wink::face_with_peeking_eye:

2 likes

Deze is van mijn vader geweest. Die is in 1977 overleden, dus het horloge zal van begin 70er jaren zijn. Erfstuk.

13 likes