Themaweken horloges: toon horloges met een wijzerplaat met structuur, vanaf post 253 t-m 8-3-2026, LEES DE INLEIDING! , Deel 4

Nee hoor, je hebt een andere van mij gekregen :rofl:

3 likes

O? Alzheimer light…:woozy_face:

3 likes

Gekregen van mijn echtgenote voor mijn 70ste verjaardag. “Zo ongeveer net zo oud als jij”…

13 likes

Nummer een was via kwf weggeef actie

Nummer twee voor vaderdag

Nummer drie was de start van de goedheid topic. Jeroen gaf deze aan mij. Toen besloot ik hetzelfde te gaan doen.

Nummer vier van iemand gekregen in Oekraïne nadat ik spullen die kant had opgestuurd.

Nummer 5 van HF LID die voor de goedheid actie had gedoneerd. Ik mocht deze hebben. Ik heb het wel eerst gevraagd.

11 likes

Hahaha kan gebeuren, was deze:

En de Pontiac Memodate niet vergeten :innocent:

14 likes

Nog een erfstuk, deze komt uit de tak van mijn oma van vaders kant.Tot op heden ben ik nog maar 1 andere Bipla tegengekomen op 't web, een polshorloge. Het was een merk van de familie Bloch (beter bekend van Draga). Via Hf ben ik contact gekomen met de 5e generatie van deze Zwitserse horlogemakers. Wordt vervolgd.

9 likes

Ja die komt morgen. Ik moest spreiden van Ferry😉

3 likes

O ja… zelfde binnenwerk. Maar deze heeft de binnenbezel ook nog draaiend…

3 likes

Nou Bas mij kunnen ze veel wijsmaken hoor als het om vintage gaat, echt zoveel merken en uurwerken die ik niet ken. Maar bij deze had dat kroontje op de wp toch mijn wenkbrouwen doen ftonsen :wink:. Daarom zoek ik hulp als ik bij Rikketik ben en wat leuks zie. En die hulp krijg ik altijd wel, gelukkig :+1:

Heel fijn Bas, ze vergeten nog wel eens de inleiding te lezen :wink:

4 likes

Vandaag een Ricoh, 1 van de 2 die ik van mijn vriend @Dutchspur aka Petro heb gekregen.
Tja ik zei altijd geen vintage voor mij, maar daar heeft de vintage familie wel bij geholpen.
Jij met die nieuwe zooi, kijlk maar eens goed hoe mooi vintage kan zijn :wink:. Heb nu dus ook zo wel mijn contacten in de vintage wereld, en ik moet zeggen stuk voor stuk aardige mensen die voor je klaarstaan als het nodig is.

Maar goed, nu dus de eerste Ricoh die ik van Petro kreeg. Wist van dat merk toen niets anders dan dat ik er vroegah een camera van had :grinning:. Deze Ricoh is de Ricoh Dynamic Wide met 21 jewels. Kreeg wel de tip van Petro mee om de datum en dag te laten staan, is een drama om dat goed te zetten. En natuurlijk luister ik naar Petro, heb wel de datum op 3 uur kunnen verzetten maar wat op 6 uur staat blijf ik van af. Nou ja, soms toch een beetje eigenwijs weten de mensen die mij kennen. Dus toch aan het pielen geweest met de datum/dag op 6 uur. Is zowel in het Engels als in het Kanji.
Maar kijk gewoon eens naar de wp, toch heel mooi en zie je de sunburst en wat ik begrepen heb van Petro is het een in house uurwerk. Deze Ricoh komt uit 1966, natuurlijk moet ik ook even vermelden dat Serge de 2 Ricoh’s een service heeft gegeven. Neem deze natuurlijk ook mee naar de GTG van Weppenzeiler.

Maar Petro had echt heel veel pech, hij had mij 2 Ricoh’s beloofd en die ook een service zouden hebben. Petro had 7 horloges naar Serge opgestuurd om te laten servicen, zijn echter nooit aangekomen. Maar dat is nu typich Petro (een topper), Ferry ik had je er 2 beloofd en je krijgt er dus 2. Balen dat ik die 7 anderen kwijt ben maar beloofd is beloofd. Dus bij Rikketik kreeg ik 2 doosjes met Ricoh’s erin, waarvan dit dus de eerste is.
Geen angst, als ik de andere deze week ga posten zal het verhaal kort zijn :wink:. Tja ik klets zoals ik schrijf he, sorry :innocent:

image
image

Maar ben er nog steeds heel blij mee, net zoals mijn andere vintage horloges :+1:

11 likes

Een paar jaar geleden gekregen van Fer op de Squale bijeenkomst, waar iedereen zijn bestelde Squale op kon halen.

12 likes

Weer tijd voor een gekregen horloge.
Deze is niet zo spannend hoor.
Pak hem beet 15, 18, jaar geleden? Je ne sais pas exactement.
Gewoon gekregen bij een meerjarig abonnement op het leuke blad Top Gear.
En nog steeds vrij regelmatig plezier van het ding.

12 likes

Hoe deze Florina bij mij terecht is gekomen ben ik kwijt, maar 't is ooit jarenlang mijn vaders troetel tijdmachine geweest, incl wasbenzine badjes…

9 likes

Ook deze kreeg ik van Tim( @TKH ).
Hij vond hem niet mooi. Nou ik wel!!
En ook nog met snelverzet. Fijn ding!

12 likes

Deze 1969 Pontiac Simpatico, 33mm diameter, FHF96-4, handopwinder.
In mei 2023 van mijn pa (96) gekregen bij zijn verhuizing naar Bronbeek.
Hij heeft decennia in een la gelegen, zag er niet best uit, zo dus:

Na een opknapbeurt via het HF, werd hij prachtig, gaat nooit meer weg:

15 likes

Ik zal er ook eens wat inslingeren:

Om te beginnen de jubileum Tissot van mijn opa, doorgegeven aan mijn vader en later aan mij

Rado Starliner, was een verjaardagscadeau van @Vintagewatchstuff

Op dezelfde verjaardag deze van @Bram27

12 likes

En deze kwam via @basvg van @Lexaf van @wbcoupe :rofl:

13 likes

Yep, en ik had hem van m’n schoonvader die hem weer van z’n zus had die hem van haar vader had geërfd :laughing:

Niemand wilde dat ding hebben. Gelukkig kwam hij uiteindelijk goed terecht :+1::smiley:

8 likes

Deze Omega uit 1944 kreeg ik enkele jaren geleden, van de echtgenote van de eerste eigenaar.

Omschrijving:
Omega 2421/1 Bumper Automaat 35 mm Calibre 28.10 17 jewels jaar 1944 ongepolijst roestvrij staal (Patent Acier Inoxydable). Compleet met originele Garantie- und Ursprungszeugnis (garantie en certificaat van echtheid)

15 likes

En niet te vergeten, het eerste horloge die ik van mijn ouders kreeg:

afbeelding

14 likes