Themaweken horloges: toon horloges met een wijzerplaat met structuur, vanaf post 253 t-m 8-3-2026, LEES DE INLEIDING! , Deel 4

M’n eerste horloge was deze Prisma en kwam uit een oud laatje bij m’n oma op zolder. Dus die heb ik soort van gekregen. Heb hem nog steeds al draag ik hem zelden.

Deze Tissot quartz tank heb ik gekregen van @KaiseRRuby

En deze 40’s Antimagnetique van een collega Tissot-verzamelaar uit de VS:

15 likes

Prachtig in al zijn eenvoud Hans :hugs:

2 likes

Eerder deze week poste ik een Stipto die ik als herinnering kreeg van @Lexaf aan mijn vader. Maar toen ik daar een NA van maakte, kreeg ik een bericht van @Cav aka Dennis dat ik nu maar eens echt voor de vintage horloges moest gaan en dat hij voor mij nog een mooie Stiptp had liggen. En mooi is die zeker en zorgde er tevens voor dat ik zelf ook vintage ben gaan kopen zoals jullie wel gezien zullen hebben. Maar ben Dennis nog steeds dankbaar :+1: want de kogel was door de kerk. Inmiddels heb er al genoeg om daar een box voor te kopen. Wat ik vertelde aan mijn vriend @Papadap aka Jeroen. Die zei, ik heb nog wel een box voor je liggen. Dus nu mijn vintage horloges in een eigen box, waar nog 1 gapend gat in zit. Dus moet ik 19 april nog voor iets leuks kijken bij Rikketik :smiley: Pffff als ik dan mijn tekst zie, dan denk ik zelf wat kan die vent L*llen zeg :grinning:

Nu dan maar wat foto’s van deze Stipto :smiley:

fijne dag iedereen, morgen weer eentje :+1:

14 likes

Stipto Sport, daar ga je sneller mee!
Veels te leuk toch, al vintage horloges @fredpanarai1? :wink:

Ik zie dat het bandje nog steeds andersom zit, zoals ik het graag draag. :upside_down_face:

2 likes

En gelukkig maar, de meeste die ik heb met een leer bandje zitten andersom. Draait het horloge bij al mijn horloges beetje naar de buitenkant. Dus eigenlijk zou ik ook die bandjes net zoals bij de Stipto moeten dragen. Maar ben zuinig he, wil dus geen krasjes op de lugs.
En ja ik weet het, ben een zeikerd :wink:

3 likes

Leuk joh! Ik heb de katten- versie ervan. Die heeft Peter voor me helemaal nieuw gemaakt. Ik vind die helemaal geweldig! Hij ligt naast mijn Omega en de duurste chronografen…:grin:

5 likes

Vandaag voor deze rubriek even een nieuwe foto van deze gemaakt.
Het horloge wat mij even met de mond vol tanden liet zitten.
Kerst 24.
Een PBtje van Co @Kouco
Eddie. Ik heb de aftakeling van uw Pulsar met belangstelling gevolgd en nu heb ik hier een soortgelijk horloge liggen dat ik u graag wil geven.
Dan denk je, waar heb ik dat aan verdient?
Lang verhaal kort, na een paar dagen lag deze schoonheid in de brievenbus.
Voorzien van een verse batterij.
Niet eens iets van, graag de verzendkosten vergoed…
Puur iets goed willen doen voor een medeforumlid.
Nu ik het hier neertik ben ik weer sprakeloos.

13 likes

ik ken dat gevoel, zowel bij het krijgen als bij het geven. Leukste bij het geven is als het als een complete verrassing komt. Moet je natuurlijk wel een adres hebben van een eerdere aankoop. Maar dat is pas echt leuk, een onverwacht pakketje met een horloge erin :wink:

2 likes

Gaaf! Met de 2612.1?

3 likes

Mooi Longines, gekregen van hubby.
Vindt hem nog steeds heel erg mooi.

17 likes

Denk het wel, weet het niet precies meer.

3 likes

Deze Pontiac ook gehad van @basvg
Die geeft volgens mij het meeste weg en lijkt Sinterklaas wel…

Leuk met die blauwe wijzers.
Nog vaak om en doet het perfect.

15 likes

Voorziet @basvg het complete forum van horloges? :sweat_smile:

6 likes

Vandaag post ik mijn 2e Ricoh, Ricoh automatic uit 1970 die ik van @Dutchspur aka Petro heb gekregen. Lastig om precies aan te geven de kleur van de wp. Zilver/bruin vertel het mij maar zodra het licht erop schijnt zie ik bruin/zilver. Maar heeft een mooie sunburst.

image

image

Nogmaals dank Petro :+1:

Edit: nu heb ik vandaag mijn Duward om de pols en weet echt niet meer of ik die gekregen of gekocht heb bij Rikketik?

Is wel de laatste die ik kan posten die ik gekregen heb, morgen lekker naar de GTG fine dining van Reinier :smiley:

11 likes

Ik dacht ook van mij, maar weet ik ook niet zeker meer😜

3 likes

Deze twee horloges waren ooit van m’n pa. De Seiko doet het overigens niet, schade door batterijlekkage; moet ik nog een keer mee aan de gang.

Verder deze Hercules die ooit van m’n opa was.

12 likes

Gekregen van mijn ouders na afstuderen in Londen

Gekregen na het overlijden van mijn vader

14 likes

Zou heel goed kunnen Bas, je ziet ik draag het echt he en dan bij deze nogmaals dank :+1:
Ik ga het gelijk in het archief aanpassen :innocent:

4 likes

Hele mooie met die blauwe wijzers!

2 likes

Mijn waardevolste horloge, georven van mijn vader!:watch:

15 likes