Themaweken horloges : Toon je GMT horloge vanaf post 1399, lees goed de inleiding” deel 3

Is een beest van een horloge, toppertje dus :+1:

1 like

4 likes

De volgende uit mijn collectie. Deze hebben beide weer een “conventionele” GMT-wijzer.

.

High accuracuy quartz uurwerk met een maximale afwijking van 10 sec. per jaar.
Het zijn 'true" of “traveller” GMT’s, waarvan de uurwijzer in stapjes van een uur voor- of achteruit gezet kan worden.

6 likes

Amen :pray:t2:

1 like

Nog een Ana-digi GMT, Tissot TSX3 uit 1980:

5 likes

Voor de mensen die informatie over

leuk vinden nog even schaamteloos mijn eigen draadje pluggen:

1 like

Maar waarvoor dient de vierde wijzer dan?
Tweede GMT-tijd?

Edit:
Zie het nu, de vierde wijzer laat ‘de andere tijdzone’ zien… :blush:

2 likes

Zoiets heb ik ook eens gehad, vraag me niet naar het merk. Is toen met de boodschappentas met Lex meegegaan. Helaas overleden :cry:

1 like

Leuk Ivar, deze aanvulling op het thema. Man ik wist niet dat er zoveel verschillen waren in GMT’s. Gebruik ze ook niet echt als GMT, meer voor de look :smiley:
Ik vind wel dat je toen weinig reacties hebt gekregen op zo’n top topic, maar goed kunnen ze nu goed maken door ook bij jouw te posten. Mag ik even schaamteloos jouw topic pluggen, ja dat mag ik van meneer Smeets :grin:

1 like

Vandaag wederom een GMT natuurlijk, dit keer de Farer Lander IV. Het is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik vind het de mooiste Farer :smiley:

Natuurlijk nog wat specs, copy-past :wink: en klein stukje geschiedenis :smiley:

EÉN WIJZERPLAAT, TWEE TIJDZONES.De 24-uurs klok is gemarkeerd met even getallen onderbroken door Super-LumiNova-markeringen. De buitenste metalen zilveren tweede track voegt de laatste stapverandering toe - ingewikkeld gegraveerd met een gestileerde track en bedrukt met tweede cijfers in een vleugje hemelsblauw. De wijzers zijn gemaakt van klassieke Farer uren- en minutenspuitwijzers afgewerkt in Astronaut-zilver omlijnd rond de Super-LumiNova-vulling, een Britse Pillarbox-rode GMT-wijzer en de iconische Farer verlengde, vegende secondewijzer in gebrand oranje met de Farer ‘A’-afwerkingen de opvallende look van de Lander. Een horloge waar je dag en nacht naar blijft kijken.

Vernoemd naar Richard Lander - de zoon van een herbergier uit Cornwall, geboren in 1804. Zijn carrière begon in 1825 tijdens een expeditie naar West-Afrika, waar hij het enige overlevende Europese lid werd dat levend naar huis terugkeerde. Vervolgens ging hij dapper terug naar wat nu het huidige Nigeria is, op zoek naar een handelsnederzetting aan de rivier de Niger.

4 likes

Leuk om ook eens mee te doen, ik heb twee GMT horloges.
De Airman op de foto’s is dat natuurlijk niet, maar die had ik op de foto gezet binnen mijn thema piloten horloges😅

5 likes

De obligate Rolex GMT Master hoeft geen introductie meer, de Enicar Sherpa Jet is minder bekend. Deze is geen true GMT want de gmt wijzer is niet onafhankelijk te verzetten.
Het uurwerk is van Enicar zelf, of liever was want Enicar is ter ziele gegaan in het Quartz geweld eind ‘70, begin jaren ‘80.
De kast is een echte EPSA supercompressor.

3 likes

Deze Grand Seiko GMT mag natuurlijk niet ontbreken.

5 likes

Fortis Triple-GMT, titanium, 20ATM, 70hr powerreserve, slideclasp, ideaal vakantie horloge;

5 likes

Leuk dat jij ook meedoet met de themaweken, in de afgelopen 2 jaar groeit en groeit dit topic, Waarbij ik altijd probeer dat er zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen wat niet altijd even makkelijk is natuurlijk. Na deze 2 weken komt er weer zoals vanouds een wekelijks thema :+1:
Zelfs heb ik ook een Airman, maar dan de double 12 Red, prima horloge natuurlijk.
Ha toevallig ga ik vandaag met een maatje een Rolex Batman ophalen voor mijn maat.
Kan die nog met z’n 2e GMT wederom meedoen :wink:

Zeker mag deze GS GMT niet ontbreken, al die GS’en zijn in mijn beleving ook echte toppers :+1:

Mooi man, een Fortis GMT. Nu heb ik zoals jullie wel weten heel wat merken in mijn collectie zitten, echter een Fortis ontbreek nog :wink:.

3 likes

Dit is een twijfelgeval. Géén aparte GMT-wijzer, maar de uurwijzers zijn wel in stapjes voor- en achteruit te stellen. Zeg het maar: GMT-horloges of geen GMT-horloges?

5 likes

Dankjewel! Daar is echt wel wat aan te doen @fredpanarai1 :wink:

1 like

Sowieso erg mooi al vind ik een GMT pas een GMT als er ook ergens een 24 uur aanduiding te zien is. Maar ze zijn wel heel mooi.

1 like

7 likes

Hoi Huibert, dit is het betere werk van Citizen :+1:. Maar om nu te zeggen dat het gmt is, nee dat net weer niet. Maar lekker laten staan, zijn 2 toppertjes :wink:

1 like