Themaweken horloges: toon je HFLE’s uit het verleden , vanaf post 1901 tot 28-6-2026 lees goed de inleiding voor de duidelijkheid. Deel 4

Goedenavond thema vrienden,

Deze week is het thema “toon je HFLE’s uit het verleden” Natuurlijk mag je ook aangeven dat je er dit jaar ook weer 1 bij krijgt :smiley:

LEES DE INLEIDING ZODAT JULLIE WETEN WAT IK BEDOEL!!
Natuurlijk mag het neo vintage als bijna nieuw zijn, zoals de afgelopen HFLE’s en de nieuwe die er aan zit te komen.
Sommige leden hebben er 1, anderen meerdere, natuurlijk lekker spreiden over de week :smiley:
Ik heb een aantal voorbeelden die duidelijk maken wat ik bedoel, wellicht overbodig maar toch ff voor de zekerheid :smiley:

Diverse uit verre verleden:


Pelikaan uit 2019

Delft works 2020

Enne @Jur en @Henrik jullie mogen ook wel meedoen hoor :wink:

Dit thema loopt tot 28-6-2026.

En zoals altijd, zondag is vrije keuze dag!

Laten we er weer een leuke themaweek van maken en vergeet niet mij op een idee te brengen :smiley:

Wens iedereen weer een leuke themaweek :+1:

6 likes

Die Fortis vind ik wel heel gaaf! Uit welk jaar kwam die?

1 like

Die kwam uit 2005, ben echt benieuwd wie oude HFLE’s hebben :smiley:

1 like

De Squale HFLE24 (waar we elkaar in Katwijk voor het eerst hebben ontmoet😀).

En dit jaar hoop ik de HFLE26 @Brunmontagne te krijgen:

7 likes

Dacht toch echt dat genoeg leden ooit een HFLE gekocht hadden, tis zo stil hier :wink:

Maar @HansT kunnen elkaar een handje geven, zal vandaag ook beginnen met de Squale en ja ook ik ga voor de Ambassador :+1:

Fijne dag iedereen :+1:

3 likes

Leuk, dan zien we elkaar weer in Heerenveen👍🏻

2 likes

Is of zijn er geen leden die ze allemaal hebben?

1 like

Helaas niet zelf het hele traject meegemaakt van de Delft watch Works maar gelukkig wel een kunnen overnemen van een forumgenoot😁
De DWW Oostpoort

Nu ingeschreven op de Brunmontagne
Dus hopelijk kan ik deze later in het jaar toevoegen aan de collectie

9 likes

Uit welk jaar is die glycine en wat zijn de specs daarvan? Leuk ding

1 like

Je hoeft ze niet allemaal te hebben hoor, sommigen hebben er maar 1 en anderen een paar. Dus lekker posten hier😉

Die is uit 2006, specs weet ik niet maar moet op te zoeken zijn👍

HFLE 2017 wie heeft de zijne nog steeds?


10 likes

Tja kan vandaag ff niets posten, moet spreiden over de week he :wink: Heb er nog 2 dus iets op woensdag en vrijdag posten denk ik maar. En heb natuurlijk alweer een leuk thema in die grijze massa :smiley:

Fijne avond themavrienden :+1:

2 likes

Dit forum bestaat nu een jaar of 25. In de beginjaren ontstond het idee om voor het forum van de toenmalige horloge.pagina.nl een
Limited Edition horloge te maken. In 2003 resulteerde dat in een Zeno handwinder met Unitas uurwerk. Er werden uiteindelijk 25 horloges geleverd. Ik heb no. 18 zoals je op de wijzerplaat kan zien…


In 2004 viel de keuze op een Meistersinger Einzeiger. Oplage 30 stuks en ik heb wederom no.18…


Een jaar later had Fortis de eer om een Horloge Pagina Ltd te verzorgen. het werd een Flieger, 25 stuks en de eerste met ETA automaat :


En weer nummer 18 !

In 2006 kwam er een Glycine Incursore met hetzelfde uurwerk als de Fortis van 2005 en weer een oplage van 25 stuks.


En je raadt het niet, ook van deze Ltd heb ik nummer 18


Aardig detail hieraan vind ik dat 2006 redelijk groot op de wijzerplaat staat zonder dat het opvalt. De lume is in 3 verschillende kleuren…

Ik heb er nog een paar… morgen verder !

Groet

Klaas

23 likes

Heel leuk Klaas, hier zat ik op te wachten. De oudere HFLE’s :+1:, even dacht ik dat het mijn ogen waren, maar op de Glycine staat het niet op de wp, maar zijkant kast :wink:

Doe je dit jaar ook weer mee, die Ambassador is niet verkeerd. Doe je mee dan hoop ik natuurlijk op nr.18 voor jou. :+1:. Ik pak die ook dit jaar, leuk dress en sportief :smiley:

3 likes

Tis woensdag he, dus zou ik er weer 1 plaatsen, vandaag de Representor uit 2021 van @Brunmontagne, zijn doorbraak op het hf :+1:

Mijn vrouw vindt dit de mooiste bezel, zij houdt niet van die stippen :rofl:, maar ja ik ben mijn vrouw niet he :wink:

Fijne dag en puf lekker verder allemaal :smiley:

7 likes

Ik had me gisteren niet gerealiseerd dat het zulk lekker weer zou worden maar belofte maakt schuld… Qua chronologie ga ik in 1 keer van 2006 naar 2012. Na 2012 kwam qua officiële HFLE de klad er een beetje in. Er waren wel wat inkoopacties en ik weet dat er o.m. een gemodde Seiko als officieuze HFLE is uitgebracht. Een aantal jaren later is de draad gelukkig weer opgepakt. Dezer dagen heb ik de 10e HFLE uit 2012 nog al eens om in het kader van het lopende wereldkampioenschap voetbal. Een Squale… kwam in een stalen versie of in een zwarte PVD versie met zwarte Mesh band met als extra optie een oranje rubber band. De versie hieronder is zwart PVD en werderom nr. 18 van de 25…
Normaal gesproken was ik verder gegaan met de Auguste Raymond van 2007 maar ik zit op dit moment op een landje in een veenweidegebied met bier en BBQ. Ik ben bang dat het er vandaag verder niet van gaat komen. Hierbij dus alleen de HFLE 2012, morgen meer !!



10 likes

Snap ik helemaal Klaas, en het wordt nog warmer de komende dagen, dus rustig aan, breekt het lijntje niet. Trouwens heb zelf ook een box vol met Squales, mag dat merk wel :+1:

1 like




HFLE tik alhier

8 likes


Deze destijds overgenomen maar is niet meer in mijn bezit.


De Squale heb ik van begin tot eind mee gemaakt en heb ik nog steeds.

7 likes