Themaweken horloges :toon je horloge met een small second, mag niet bij 6 en 12 uur staan. Elders op de wijzerplaat natuurlijk wel dit vanaf post 3499 LEES DE INLEIDING! , deel 3

Ik was weer eens te snel, die is natuurlijk voor de chronometer. Bij deze mijn nederige excuses van je vriend. Oeps, wordt lastig bij het nieuwe thema maar misschien heb je nog wat meer horloges :wink:. Vergeef je het mij of hoor ik het over een jaar nog :grin:

1 like

Alleen in noodgevallen.

1 like

Ik ook niet.
Ik heb het altijd gezien als een gewone chrono op een héél mooi horloge.

2 likes

Een mooi horloge is het zeker!

1 like

Ik las wat discussie over papegaaien en seconden-aanduiding in digitale vensters. Maar was een Breitling Aerospace al aan de orde geweest, waar de digitale vensters ook gewoon leeg, of met alleen een dag en datum, gemaakt kunnen worden? Dan is ie toch wel echt zonder seconden…

6 likes

Nog even uitgezocht. Het is gewoon een tachymeter, zoals je die op de meeste chronografen ziet. Ik was even in de war door de manier waarop hij op dit horloge is uitgebeeld. :slightly_smiling_face:

3 likes

Klopt; hij begint bij 300 units/uur en loopt na de 60 nog door naar 55 (en uiteindelijk 50 zonder getal). Niet de meest duidelijke tachymeter…

2 likes

Goedemiddag thema vrienden, vandaag toch weer mijn Subje om de pols :smiley:

Vanavond natuurlijk weer themaweken, pff was ff een bevalling. Dus hou het in de gaten :wink:

Fijne avond vrienden :+1:

5 likes

Ik begrijp deze draad nooit zo eigenlijk, maar de bedoeling is dus een horloge zonder seconde wijzer ?

4 likes

3 likes

Is niet zo moeilijk hoor, zolang je de inleiding maar goed leest :wink:
Vanavond komt er weer een nieuw thema, dus inleiding lezen :smiley: :smiley:
Maar wat heb je nu eigenlijk om de pols, verras mij?

1 like

Vrije keus nu om.
Fijne avond en eet smakelijk allemaal

1 like

leuk ding, maar hoelaat staat die nu eigenlijk :wink:

1 like

4 likes

7 voor 6
(plus minus)

1 like

Ik zag niks aan het begin hier hoor. Is een bronzen eigenbouw/assemblage. Case wordt ook wel verkocht als een niet zo goede radiomir hommage, maar is ook los te krijgen. Ik heb er een nh38 en lege sunburst plaat ingezet. Het bandje had ik ooit voor mijn echte radiomir laten maken.

Zo heeft het een beetje radiomir vibes, maar niet te direct.

D
E secondewijzer zit er niet in omdat ik het cleane wilde, ook een beetje omdat dat het lastigste schijnt te monteren te zijn en ik vond de uren en minuten al best uitdagend.

1 like

Ik keek niet naar die stippen, maar is mij duidelijk nu :+1:

2 likes

In mijn inleidng schrijf ik altijd vanaf welke post je moet lezen, iedere week is er weer een ander thema vandaar dat ik het postnummer vermeld. :smiley:. Maar toch leuk gedaan dat horloge :+1:

1 like

Goedenavond themavrienden,

Deze week is het thema horloges: toon je horloge met een small second, mag niet bij 6 en/of 12 uur staan. Elders op de wijzerplaat natuurlijk wel dit vanaf post 3499 We maken het natuurlijk niet te gemakkelijk :smiley:

Dus voor de duidelijkheid, bij veel horloges staat ie vaak op 6 of 12 uur, in dit thema mag dat dus niet. Elders op de dial is natuurlijk geen probleem!

Als voorbeeld heb ik een aantal voorbeeld foto’s, duidelijker kan het niet toch. :smiley:

Panerai Luminor Submersible

Dit thema laat ik doorlopen tot 3 januari 2026 ivm de feestdagen en vakanties, zondags is natuurlijk altijd vrije keuze dag.

Meestal zoek ik een thema waarbij iedereen mee kan doen, zal deze week alleen weggelegd zijn voor de mensen die zo’n horloge hebben. :wink:
Maar zowel in het rood als in vintage kan zeker iedereen meedoen, het groen is even afwachten of eentje tussenzit? Ik laat mij graag verrassen, :smiley:

Laten we er weer 2 leuke themaweken van maken en fijne feestdagen en een goed uiteinde :+1:
Wens iedereen weer leuke en fijne themaweken :+1: :christmas_tree: :christmas_tree: :firecracker:

8 likes

Tussen 4 en 5

4 likes