Themaweken horloges: toon je horloge met GPS of radio controlled op de wijzerplaat of op de caseback, vanaf post 1689 tot 7-6-2026 lees goed de inleiding voor de duidelijkheid. Deel 4

Met ieder zijn eigen bandje toch een ander smoeltje :wink:

1 like

En nog een doublecrosser, natuurlijk is een tweede overbodig maarre… :innocent:

6 likes

wie kan er op de dag van vandaag nu niet zonder, er zal ook nooit meer iemand komen vragen achter de tijd (zoals vroeger soms wel het geval is geweest)
eigenlijk is het tijdperk van de polshorloges voorbij gestreefd, het enige dat je nu veelal ziet zijn die “stomme smartwatches” en natuurlijk de smartphones, die laatste heeft nu iedereen, zelf de kleinste onder ons.
maar dat gezegd zijnde zijn er gelukkig nog de nostalgische waarden die sommigen nog waarderen en zeker hier op HF.
ze kunnen nu eigenlijk onder de noemer ‘juwelen’ gezet worden, het blijft toch nog IETS hebben :ok_hand:
dus kom ik uit op mijn juweeltje:

heb ik dat nog nodig? eigenlijk niet (met al die nieuwste snufjes) maar wegdoen?
AMEHOELA!! :joy:

8 likes

Alleen dat woord al “smartwatch” moet natuurlijk gewoon “smartprintplaat” heten :wink:

Veel te warm mensen, fijne avond :+1:

1 like

Wij kunnen echt wel meedoen, want wij vinden dat elk horloge aangekocht na 1 onze doordeweekse beater en 2 onze zondagse horloge eigenlijk overbodig was :rofl:

En daarom kocht ik net nog 2 yemaatjes om dat overbodige nog wat extra glans te geven :rofl::rofl::rofl:

Prentjes verkoper want dus net gekocht als zoveelste overbodigen en dus nog incoming

8 likes

Deze mooie had ik niet nodig maar kon hem
van @Rhys overnemen en kon het niet laten.
Deze sprak me gewoon aan😄

8 likes

Mijn eerste Squale was de Atmos 1521, toen kwam de HFLE. Was echt een mooie HFLE, werd toen uitgereikt in Katwijk weten jullie nog. Afin, Was heel gezellig toen, maar Roy en Roel van Q-watches stonden na de uitreiking ook nog met een stand. FF kijken zei ik tegen Assie en ja hoor de hebberigheid sloeg weer toe. 2 Squales moeten toch genoeg zijn zou je denken, nou ja sommige leden hier kennen mij wel een beetje. Ik had een leuke box voor 6 horloges waar alleen de Squales in mochten. Je voelt hem al aankomen, box moest vol!!! Zag bij de stand nog een paar leuke Squales, ach waarom niet, dan maar in bulk kopen en om Assie tevreden te stellen ook eentje voor haar. Ja verschil moet er zijn toch :wink:. Had ik ze echt nodig, nee natuurlijk niet, geldt natuurlijk voor meer leden hier op het hf met meerdere horloges :smiley:

Mijn eerste, die ik al had en nieuwe bezel erop laten zetten en met een service, bedankt Roy :+1:
Wel ook een meshband op laten zetten.

De volgende natuurlijk de HFLE

Toen de 1521 Ocean cosc, moest ik ook hebben toen:

Toen zag ik daar ook de Matic, moest ik ook hebben dus, ook op een meshband:

En als je tot nu toe goed telt, zie je dat ik er toen 4 had in de box van 6, kan echt niet he :wink:
Kon toen nog een Squale Atmos GMT van @Kleine_gup_in_grote_oceaan de Atmos GMT overnemen.

Later kon ik nog een mooie Squale MM van @junior overnemen, en ik had nog 1 gat over, DUS:

En voor Assie de 1545, die past niet meer in mijn box, dus heeft Assie eigen boxen voor. Gelijk maar eens zeggen dat ze die vaker moet dragen :wink:

En als extraatje nog een foto van Jip&Janneke :wink:

edit: had ik ze echt nodig, nee natuurlijk niet ben gewoon een wappie :grinning:

Fijne avond mensen :+1:

13 likes

Ja hoor hier is die dan.
Niet nodig maar ik.ging er ook met 1 de deur uit en ben er blij mee.

7 likes

Oprecht gesproken zijn ze dat allemaal, behalve de allereerste, maar die heb ik niet gekocht. Het was dus onbezonnen om iets uit te geven vanaf het begin.

1 like

Klopt, maar hier zijn we allemaal toch een beetje vreemd, maar wel leuk vreemd :wink:

1 like

Vandaag maar eens een modemerk posten, waarom kocht ik die allemaal. Nou heel simpel, wilde ook bij de grote jongens horen ondanks dat ik een sloeber ben. Maar serieus is echt wel kwaliteit maar je moet het willen zien, hoop dat er dit jaar nog eentje bijlomt. Wel wat minder opvallend :wink:

Sub:116613LB

YM: 126621

SD red: 126600

DJ: 126334

Zoals bekend ben ik soms eigenwijs, ik wil er een OP bij 41mm met zalmkleur, is ie er gewoon niet!! Dus nog even bedenken wat het dan gaat worden :thinking:

Ik weet, met het warme weer is het hf minder belangrijk, maar je mag hier echt wel posten hoor :wink:

Fijne avond iedereen :+1:

3 likes

Hij heeft je mooi besmet met het virus… :rofl: :rofl:

2 likes

Beetje :smile:

2 likes

Goedemiddag vrienden, vandaag chronograaf horloges. Heb ik die chronograaf eigenlijk wel nodig, NEE dus. Waarom dan toch gekocht. Gewoon voor de looks, maar gebruik ze niet functioneel. Ook niet als kookwekker :wink:

Tissot T-Race automatische chronograaf

Timex Waterbury tricolore

Bullhead Horloge AV0080-88E

Super Titanium radiografisch bestuurbare chronograaf

Citizen Chronograaf

Corniche Heritage Chronograph

Ik ben gestopt bij de C, vond ik wel ff genoeg :smiley:
Ben eigenlijk wel benieuwd wie zijn chronograaf echt gebruikt waarvoor die bedoelt is, ja ik weet dat hij ook voor eieren koken gebruik wordt, maar waar nog meer voor?

Let wel mensen, morgen is het zondag he, dus vrije keus. Schaam je niet om leuke horloges te posten en morgenavond weer een nieuw thema :+1:

Dus vandaag nog ff posten volgens het thema :ok_hand:

edit, beetje stress met de thema’s. Zijn er al zoveel voorbij gekomen dus hulp stel ik zeer op prijs. Thema voor morgen heb ik al :smiley:

1 like

Bedankt voor het posten van deze foto. Nu heb ik deze nodig

3 likes

Ook niet echt nodig, maar de gefacetteerde glas en mooi dial kleur trokken mij over de streep.
Hij is nog niet aan de pols geweest ivm de concurrentie. :smiling_face:

5 likes

Ik zou zeggen, ga voor de roze 41 OP. Lekker blits :grin:

1 like

:joy::joy:

Heb ik gezien, ben er nog niet uit. Zwart-wit of blauw gaat het zeker niet worden. Mijn vrouw vond die met lavendel kleur mooi, tja ik dus niet. Over de zand/beige kleur moet ik nog goed nadenken.:+1:

1 like

Als ik even advocaat van de duivel mag spelen of de nuchtere Hollander mag uithangen :sweat_smile:

Alle horloges na deze Citizen had ik niet nodig

Want hij gaf best goed de tijd aan, dus waarom dan nog een ander horloge?

Tja, je wordt hier gewoon aangestoken door specs, techniek, historische verhalen of gewoon omdat ze mooi zijn :rofl: Dus eigenlijk had ik alle Seiko’s, Oris, Longines, Tudor en Omega niet eens meer nodig. Maar dat is natuurlijk geen klap aan :grin:

2 likes