Themaweken horloges : Toon je horloge met licht/gebold glas vanaf post 1516, lees goed de inleiding” deel 3

Weer een leuke serie John, mooie horloges. Nou ja die eerste is natuurlijk 3x niks :wink:. Maar ik zeg altijd spreiden over de week anders wordt het zo stil in de week, maar jij hebt er vast meer te posten nog :grin:

2 likes

Zelf trap ik vandaag af met de Atlantic Worldmaster wit met blauwe binnenring, dit is een re-issue uit de jaren 1950 maar aangepast aan deze tijd naar 39mm, het vintage model is origineel uitgebracht in die tijd tussen de 33 en 36mm. Maar deze heeft dus licht gebold glas :smiley: Kreng was nog duur ook :rofl:

Dial : gepolijst RVS 39mm

Leren band
uurwerk: Sellita SW210-1
Handopwinbaar
dikte: 12mm
saffierglas
open case back met saffierglas

En dan ga ik verder met de Breitling Avenger GMT:

REFERENTIE A32395101C1A1
Automaat
Case back is dicht RVS
Caliber B37
Kleur dial Blauw
Saffier Glas
Kast RVS
Dial 45mm
30 ATM
reserve is 38 uur
Bezel is undirectioneel
Band RVS vouwsluiting

Deze Breitling behoort tot de Avenger collectie. Het referentienummer van dit Breitling horloge is A32395101C1A1, met het kaliber B37 en gangreserve van 38 uur en 30 ATM. Breitling is in 1884 opgericht door Leon Breitling (jaja, later overgenomen). Het merk staat voor echte Zwitserse kwaliteit. Breitling heeft verschillende wereldberoemde collecties uitgebracht. Denk hierbij aan de toonaangevende Navitimer of Aviator. De horloges van Breitling zijn met de grootste precisie ontworpen. De Breitling Avenger is voorzien van een Automaat uurwerk en de kast is gemaakt van Staal. Het horloge heeft een diameter van 45 mm en is getest op een waterdichtheid van 30 ATM / 300 meter. De horlogeband is gemaakt van Staal.

Morgen weer 2 :smiley:

fijne dag iedereen :+1:

4 likes

7 likes

Bijna al m’n horloges hebben een gebold glas. Want bijna allemaal vintage. Dus een willekeurige greep :innocent:

7 likes

Gebolde plexi op dit oudje

9 likes

7 likes

7 likes

Avondwissel naar de rado kapell met gebold glas en facetten aan de binnenzijde van het bolle glas. Geeft een leuk effect en verandert het horloge telkenmale je vanuit een andere hoek of met andere lichtinval een blik op de wijzerplaat werpt

9 likes

6 likes

Nou Wilko ga maar lekker los deze week :wink:

1 like

Staat mij toch iets in de verte van bij dat ik die van Rikketik had meegenomen, was hem al kwijt, dader is nu bekend :rofl:

1 like

De Iron Annie. Het tweede horloge dat ik kocht in 2022. Ik was helemaal weg van Meistersinger, maar die vond ik te duur. Toen zag ik deze, bij Otto. Ik draag hem heel af en toe en altijd denk ik weer: goh, wat een mooi horloge.

Mijn laatste Swatchaanwinst . Fijn horloge bij dat warme weer van de laatste tijd, maar oh, wat komen er toch snel krassen op.

7 likes

Hij is idd heel mooi, maar ik vind het lastig aflezen, Assie heeft er ook 1.
Die andere terug in de stickers voorkomt krassen😉

1 like

Licht gebold glas op de bezel telt ook neem ik aan…geeft een bijzonder effect overigens

8 likes

Dat aflezen went wel, maar zonder leesbril krijg je een indicatie van de tijd, zo van: het is ongeveer kwart over vier. In mijn pensionado bestaan is dat meestal afdoende.

1 like

Mijn favoriete horloge van dit moment. De Vostok Baikal. Vanaf de zijkant gezien is de bezel samen met het acryl net een vliegende schotel.

7 likes

zekers, je hebt vlak glas en glas met welke licht gebold is en niet te versmaden deze Blancpain natuurlijk :+1:

1 like

zeker weten, alleen moet je dan niet met de trein gaan want daar werken ze niet met ongeveer 16.15 vertrekt de trein :wink:

8 likes

12 likes