Themaweken horloges : Toon je horloge met licht/gebold glas vanaf post 1516, lees goed de inleiding” deel 3

Geen van allen heel goed te zien overigens, maar ze zijn allemaal gebold :innocent:

9 likes

Gebold en gecurved. :+1:

7 likes

Ik weet het Wilko, soms is het moeilijk te vangen op een foto, zo heb ik ook nog een paar die ik deze week ga posten :+1:

1 like

Wat zie ik toch weer heel wat moois voorbij komen, oke het is mijn beurt weer.
Begin met de Farer Lander IV GMT:

specs:
dial 39,5mm
dikte 10,8mm
GMT
10 ATM
lug to lug 45mm
uurwerk Sellita SW330-2 top grade
Als merk valt de Farer nog steeds onder de microbrands

Historie:
Vernoemd naar Richard Lander - de zoon van een herbergier uit Cornwall, geboren in 1804.
Zijn carrière begon in 1825 tijdens een expeditie naar West-Afrika, waar hij het enige overlevende Europese lid werd dat levend naar huis terugkeerde.
Vervolgens ging hij dapper terug naar wat nu het huidige Nigeria is, op zoek naar een handelsnederzetting aan de rivier de Niger.

Het iconische ontwerp van de Lander, een bestseller van Farer sinds de lancering, wordt gekenmerkt door een unieke zeegroene sunray drievoudige wijzerplaat, die het veranderende daglicht weerkaatst om het horloge een echt gevoel van leven te geven. Omlijst door goed leesbare, spookwitte Super-LumiNova Arabische cijfers omlijnd in astronautenzilver - verlegt de grenzen van toepassingen voor het ontwerpen van wijzerplaten met meerdere micro-overdrukken. Een detail dat bij daglicht een subtiele diepte aan het ontwerp geeft en in het donker functionele helderheid creëert.

Als 2e vandaag de Baltic Aquascaphe GMT

Specs:

Uurwerk: Soprod C125 GMT
Dial 39mm Staal
Wijzerplaat: mat/glanzendglas: dubbelkoepel saffieren
lug to lug: 47mm
dikte: met glas 13mm, zonder glas 11,2mm
lugbreedte: 20mm
Bezel: Biderectioneel (24 kliks)
Kroon: geschroefd
Case Back: staal met wereldtijden en genummerd met 50/600
10 ATM
Gangreserve: 42 uur
Rubberen strap: 20mm tapperd naar 16mm

stukje historie:

De Baltic Aquascaphe GMT werd gelanceerd in 2020 als uitbreiding van Baltic’s populaire Aquascaphe-duiklijn. Baltic is een Frans horlogemerk dat in 2015 begon via Kickstarter, met een missie om betaalbare horloges te maken die vintage charme combineren met moderne betrouwbaarheid.

De GMT-versie is geïnspireerd door klassieke GMT-horloges uit de jaren ’60, zoals de originele Rolex GMT-Master, maar dan met een frisse, minimalistische twist.

Hij heeft een 39 mm kast, een twee-kleurige bezel en een Soprod C125 Swiss GMT-uurwerk, waarmee Baltic voor het eerst overstapte van Aziatische naar Zwitserse uurwerken.

Het ontwerp is bedoeld voor de moderne globetrotter: stijlvol, functioneel en robuust genoeg om de wereld mee rond te reizen.

Morgen maar eens kijken of ik er nog 2 heb, vast wel :wink:

5 likes

Tissot.

En Wendia.

9 likes

Bol saffier met genoeg details om het ook echt leuk te maken.

4 likes

Bol saffier met lekkere diepte

6 likes

Grote Swatch, lekker bol glaasje.

5 likes

Sadco Ancora, afgelopen april van de Rikketik opgepikt. Afgezien van het glaasje poetsen, hoef ik er voorlopig niks aan te doen.

6 likes

Leuke Swatch.

1 like

@fredpanarai1 geldt dit glaasje ook? :nerd_face:

4 likes

Dit glaasje is inmiddels vervangen.

6 likes

Gaaf! Leuke vondst. :+1:t3:

2 likes

Wat een lekker rondingen toch. :heart_eyes:

9 likes

Dank je. Ik draag hem nooit, maar hij is zeker leuk met al die details. Spectre Rouge heet dit model. Hij is groter dan hij lijkt.

2 likes

Wow, blijven plaatjes om te zien.

2 likes

Wat heb je nu gedaan, donut gekocht met een glaasje erin :wink:, als het een horloge is goedgekeurd :+1:

1 like

Een gouwe ouwe met bol mineraal glas

Een mooie blauwe met kromming

8 likes

Nou ja zeg, had het toevallig over jou vanavond bij een bezoek aan een HF lid. Zeg je Longines, dan zeg je Vintagewatchstuff :wink:

10 likes