Themaweken horloges :Toon je open caseback en vertel welk uurwerk erin zit. inl. lezen graag vanaf post 2025 , deel 3

Longines Elegant Collection met L888.3 uurwerk.

8 likes

Mijn Tskalov (of Chkalov) 3602 handwinder met het Molnija 3602 caliber.
Op de caseback een schematische weergaven van de eerste commerciële vlucht van Moskou naar Vancouver over de Noordpool.

9 likes

Mijn Mido Commander Icône met het Mido Caliber 80 Si (COSC).

7 likes

Ha John, lezen zeg ik altijd. Zeiden mijn docenten vroeger ook altijd. Je moet begrijpend lezen. Aha dacht ik, moet dus echt alles goed lezen! Schrijf inleidingen niet voor Jan doedel he, even verderop schreef ik nog ter verduidelijking, glazen case back.
Maar goed, je hebt je best gedaan en het is een leuk uurwerk, dus zal je matsen 2 STRAFPUNTEN :wink:

Maar mensen, zie echt mooie horloges/uurwerken voorbij komen. Hoop dat iedereen er van geniet :+1:

2 likes

Goedemiddag, ga vandaag verder met de Farer Lander IV met het uurwerk SELLITA SW330-2.

Formex × Worn & Wound Essence Sector 39 cosc met uurwerk Sellita SW200-1

Glashütte Teutonia IV moonphase uurwerk SW 288-1

Glycine Airman double twelve met uurwerk Sellita SW200-1

En morgen ga we weer verder met de letter H

Fijne woensdag iedereen :+1:

3 likes

De HFLE2020 van achteren:

Er staat mij bij dat Michiel Holthinrichs mij vertelde dat het hier een Sellita 200 betreft. De kenner mag dit bevestigen of ontkrachten, ik weet het niet zeker meer… :watch:

6 likes

Ik speciaal voor deze draad met een Bahco die deksels eraf gekregen…. :rage:

2 likes

lol, ja ik weet jij bent ook een sloper maar niet zo erg als ik :grin:

Ik weet niet eens wat een Bahco is, wel een hamer, die zou ik gebruiken en dan gewoon op het glas en door de wp heen jassen, kom je ook bij het uurwerk uit :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Kaliber 2201 in mijn Railmaster XL.
Oorspronkelijk een zakhorloge-uurwerk, heb ik eens gelezen.
Handopwinder zonder datum, geen hacking.
Redelijk eenvoudig dus, maar ik vind ‘m fraai en mag er graag even naar kijken. :smiling_face:

5 likes

Een echt Omega dress watch, mag ik dat zeggen, ja zegt meneer Smeets :+1:

1 like

Even beetje off-topic.
Een bahco is een verstelbare sleutel waarmee je diverse afmetingen steeksleutels in 1 hebt. De eigenaar van deze set heeft dat niet begrepen LOL.

6 likes

3 likes

Is dit een hint :wink:

1 like

Echt komisch. :sweat_smile: :rofl:

1 like

Mijn Tsuyosa met het Citizen 8210 uurwerk, wat in feite een Miyota 8218 is :pray:t2:

1 like

Dit is raar genoeg de handwinderversie van het (of één van de) eerste automatische chronograafuurwerk(en), de El Primero. Gevolg is wel: dunnere kast, eenvoudiger dus duurzamer uurwerk dat goedkoper te servicen is, én een mooier zicht op het mooie en interessante chronograafuurwerk door de zichtbodem!

4 likes