Themaweken horloges :Toon je open caseback en vertel welk uurwerk erin zit. inl. lezen graag vanaf post 2025 , deel 3

Seagull 1963 Chronograaf
Specificaties
Kastdiameter – 38 mm
Dikte – 14 mm
Nok tot nok – 46 mm
Nokbreedte – 18 mm
Waterbestendigheidsclassificatie – 30 m
Uurwerk – Seagull ST1901 – handopwindbare chronograaf, zuilwiel, 21 juwelen, 21.600 A/h, gangreserve ca. 45 uur.

6 likes

Jaeger leCoultre master ultra thin moon.
Caliber 925

11 likes

@ tijdsbeeld.
Ik ben normaal niet zo van de moderne gelaserde achterdeksels, maar hier maak ik graag een uitzondering voor. Deksels mooi!

Leuke opdracht / thema weer Ferry. Ik ga de komende dagen eens kijken wat ik (aan vintage?) in huis heb met een achterkant die de moeite waard is.
Er waar zijn nu die vermeldingen van welk uurwerk er in zit? Dan verwacht ik merken en kaliber nummers. En een fotootje er bij van het uurwerkje. Het is toch een ‘open’ caseback ?
Dan kan het een glazen achterkant zijn, maar zo niet, moet ie er eigenlijk toch af om het uurwerk te tonen. Of was dat niet de bedoeling?

Hier alvast één ouwe Rus. Gekocht in een tijd dat dat nog kon en mocht. Wel afkomstig van een Oekraïense verkoper. Dat maakt weer wat goed…

Een Cardi Vostok met Vostok 2409A kaliber uit ca. 1980.

4 likes

Zo heb ik het in elk geval niet begrepen. Een case met een glazen of anderszins doorzichtige back dacht ik, dus te tonen zonder eerst gebruik te maken van gereedschap…

2 likes

Precies, ter verduidelijking een glazen case back en dan het uurwerk/caliber erbij noemen. Natuurlijk altijd prettig om te weten welk merk het is :+1:

Echter Lex, adviseer ik je om eens langs te gaan bij de horlogetherapeut in het off topic :wink:

2 likes

En wat doet die therapeut en wat zou die voor mij kunnen betekenen? En waarom off topic?

1 like

Helpt je bij vele vragen/problemen :wink: en natuurlijk off topic, zit niet te wachten op vlaggen. Je weet de regels van het hf he :grin:

1 like

Een tweetal zelfbouw rondom de bekende st36 uurwerkjes.

Best mooi, maar chonky.

7 likes

EFK-100XPB-1A – Forged Carbon met Casio 5755 uurwerk, welke dan weer gebaseerd is op Seiko NH35 :sunglasses:

6 likes

Het deksel is geëmailleerd

2 likes

Caliber Miyota 8315 Automatic

11 likes

Mooie wp heeft deze Valimor en leuk gedaan het logo en naam op de rotor :+1:

2 likes

Ik zal je niet tegenhouden hoor :rofl:… Mooi om hem hier voorbij te zien komen!

Ik doe ook een duit in het zakje!
De Connector met de SW200 met custom Brunmontagne rotor!

3 likes

Een vreemde eend in de bijt hier waarschijnlijk, mijn NA met een 9F85 uurwerk. Met een maximale afwijking van 5 seconden per jaar.

12 likes

Leuk Pascal, wel even vermelden welk uurwerk erin zit he. Altijd de inleidingen lezen :wink:

2 likes

Haha oepsie, heb het aangepast hoor!

2 likes

Dat had ik gezien. Mooi hoor! Dat vond ik nou juist zo leuk t.o.v. die gelaserde dekseltjes.
Mooi ontwerp, mooie techniek. Zouden ze vaker mogen doen bij horloges.

@Jesus : prachtig horloge deze Valimor. Wat voor materiaal is de wijzerplaat? Natuursteen? Halfedelsteen? Echt bijzonder en het uurwerk mag er ook wezen.

2 likes

Geen open caseback maar geopende

Favré-Leuba met caliber FL1153.
Datumsnelverzet door indrukken van de kroon!
Geen manufactuur, nou ja, beetje wel, want
The automatic mechanism is a joint development of Doxa, Eberhard, Favre-Leuba, Girard-Perregaux, and Zodiac.

Favré-Leuba met caliber FL111
Mooi verguld ook. :heart_eyes: Nu wèl manufactuur.

6 likes

Mijn laatste nieuwe uit Delft.

Met een mooi afgewerkte Selita erin.

10 likes

BS met Unitas 6498-1 handwinder.

Limited Edition: NR 87 van 500.

7 likes