Ik ook, ben nu bezig met een nieuwe NA aanmaken. Pffff wordt weer een laptekst, sorry
Heb ook nog wel een leuke denk ik
Kom maar door Petro, heb voor volgende week ook alweer een thema. Maar hoe meer thema’s hoe beter
Goedenavond Thema vrienden,
Komende week wordt het thema, toon je open caseback en vertel welk uurwerk erin zit.
Dit vanaf post 2025 en zondag weer vrije keuze dag natuurlijk.
We zien ze vaak voorbij komen, echter wordt er niet vaak het uurwerk bij vermeld.
Ik heb 4 voorbeelden, van het net geplukt zodat jullie een beetje weten wat ik bedoel.
1: Omega Speedmaster Professional Moonwatch met saffieren achterkant caliber 3861
2: Seiko Presage SSA409J1 caliber 4R57
3: Tissot Le Locle caliber ETA 80.111
4: Rolex Cosmograph Daytona caliber 4131

Ik zie de bui al hangen, gaan er weer veel gepost worden maar weet dat ze er zijn in het rood, vintage, in het groen wordt een probleem want is er maar 1 van, wie weet heeft iemand deze.
Veel mag, zelfs van ome Ali, wel volgens de voorwaarden
En waar mogelijk, lekker spreiden over de week!
Duidelijk he, open case back met vermelding van uurwerk/caliber
Mocht je een ingeving krijgen voor een leuk thema, ben ik driftig naar op zoek, een pb doet wonderen
En jullie weten, zondag is altijd vrije keuze dag, dus alles mag van flik flak tot R. Mille
Ben benieuwd welke merken/uurwerken ik allemaal ga tegenkomen
Wens jullie natuurlijk weer een fijne themaweek.
Die wou ik later in de week ook gaan plaatsen.
Niet super afgewerkt, maar wel een heel interessant uurwerk om naar de blijven kijken.
Ik dacht ik begin met een aparte: een boderry titanium veld horloge (“voyager 38”) met een ronda 6004 erin.
Leuk ding, maar heb er in het echt niet echt de liefde voor gevoeld. Dus nu gesized op mijn zoontje (die het wel leuk vind).
Oke vrienden, ik begin maar een beetje op alfabet, nu een alpha Sierra Vlieger.
Voor mij een oudje waar het ooit met de horloges begon.
Het uurwerk is een automaat Miyota 8215
Ik heb er een paar van met dit uurwerk, dus gaan we maar over naar iets anders.
De volgende is een Atlantic worldmaster 39mm, dus is niet de vintage maar nieuw. Ziet er wel zoals vroeger uit, echter de dial is 39mm.
In deze zit een Sellita SW210-1 uurwerk, prima werkpaard
Oeps, mijn zoon komt langs om de Speedy te bekijken, morgen weer wat meer, sorry

Fijne avond iedereen
GS SBGP017 “sea of clouds” met 9F85a uurwerk.
Dit is een Quartz uurwerk met temperatuurcorrectie. Verder is de precisie +/-5 sec per jaar ipv de standaard 10 sec per jaar. Dit is behaald door zelf de kwartskristallen te produceren en deze 3 maanden te “rijpen” onder een specifiek voltage, waardoor deze stabieler worden.
Voor vanavond dan de mooiste en de nieuwste in mijn collectie: Nomos Tangente 39 in Blue-Gold met een DUW3001 uurwerk
Morgen weer een andere!
Dit is mijn 2e bijdrage in deze reeks. Een HF geschiedenis (want eerder van @L30N en @BaytLif) én een in-house movement.
Perrelet first class a1073.
Perrelet P321 in-house uurwerk. 25 Steens.
De GS ‘SBGR 311’ met caliber 9S68, welke overigens nog amper te zien is door opdruk van de GS leeuw met bijbehorende tekst.
Om het 20 jarig jubileum van het caliber 9S te vieren, hebben ze er maar een LE van 1300 stuks van gemaakt, zoals we van GS gewend zijn.
Goedemiddag vrienden,
Vandaag maar weer eens plaatsen, te beginnen (om @Brunmontagne blij te maken) met de representor blauw met als werkpaard de NH35.
Zo had ik er nog 7 kunnen plaatsen van Pascal, maar overdaad …

We vervolgen ons weg met een Cadisen, heeft wel iets weg van een ander merk

Ook hier zit een NH35a uurwerk in, niet mis mee toch

We gaan verder met de CCCP heritage special edition met het uurwerk Slava 2427
En weer verder met de Citizen Tsuyosa small second uurwerk Miyota 8322
En morgen gaan we verder met de letter D van het alfabet

Fijne dag iedereen, hier schijn lekker het