Themaweken horloges: toon je Rolex met draaibare bezel, vanaf post 673 t-m 5--4-2026 Deel 4

Oke hier komt de story over mijn Rolex en zoals ik in de inleiding schreef, schrijf ik er ook wat over :wink:

Mijn Rolex Submariner 116613LB is voor mij een bijzonder horloge, niet alleen omdat het een echte Bluesy is, maar vooral dat het ook mijn eerste Rolex is die ik toen kocht, deze komt bij Gassan vandaan. Deze is nog net gemaakt in het laatste jaar in 2020 in dat zelfde jaar gingen ze over op de 41mm met witte tekst.

Het model 116613LB werd geproduceerd van 2009 tot 2020 en ja Rolex moest natuurlijk weer met een nieuw modelletje komen, vraag mij niet waarom want met die gouden opdruk vind ik hem nog steeds mooier dan de nieuwe (mijn smaak he).
Wat ik zo mooi vind aan mijn 116613LB is de gouden tekst op de wijzerplaat. Dat detail verdween namelijk toen Rolex in 2020 de nieuwe 41mm‑lijn introduceerde: vanaf dat moment kregen de Submariners een witte opdruk.

Tja wat moet ik er nog meer over zeggen, nou ja mooie kast natuurlijk met die mooie blauwe wp en de keramische bezel.

Verder is de two tone gewoon een mooie combinatie, wat niet de laatste zou zijn die ik zou kopen, zowel van Rolex als van Omega. Op mijn andere tt Rolex kom ik later in de week nog wel terug en niet geheel onbelangrijk, heeft een draaibare bezel :wink:

Oke vrienden, foto’s zeggen meer dan woorden toch:

Zo mijn eerste bijdrage deze week, er zullen er nog 2 volgen met een draaibare bezel zoals ik aangaf in de inleiding :+1:

Fijne dag iedereen :+1:

8 likes

Ik doe mee!
Op leer, kan wel toch, duiker op leer?

5 likes

Oeps, verhaaltje erbij vergeten… jaren terug heb ik projecten gedaan op superjachten, en werdt ik veel gevraagd om het schip weg te brengen op zijn eerste reis als chief engineer, één daarvan was MY Kermit. (eigenaar is groot fan van de Muppet show) van dit yacht zijn via Google veel foto’s te vinden.
De Kapitein had deze Rolex, wat mij opviel was in de ochtend met opkomende zon de wijzerplaat heel mooi oplichte en sprak mij aan. En altijd mee in mij hoofd blijven hangen, met de gedachte als ik er tegenaanloop koop ik hem ook. Totdat mijn zoon het in zijn hoofd kreeg een Rolex aan te schaffen vrouw en ik mee, vraag gesteld, paar weekjes later gebeld en beide onze Rolex opgehaald, was een mooie ervaring.

2 likes

Dit is exact wat Rolex als enige merk horloge bij mij voor elkaar krijgt.

2 likes

Leuk verhaal Leen, hou ik van :+1:, Maar als ik met ons jacht @ROOMTU en ik gaan varen moet ik natuurlijk wel mijn YM om :wink:. Komt ik deze week nog wel mee hier in dit topic :ok_hand:

2 likes

Hoi Ferry, ik zit alweer klaar hoor.:anchor::speedboat:

1 like

Best wel dure hobby hoor zo’n jacht, zeker nu met de diesel prijzen. Hoop in Mei dat de prijzen dalen, gaan we weer varen. Dit keer betaal ik de catering en de drank :wink:
Wat denk je, zullen we er een GTG op doen, moeten ze wel naar de Canarische eilanden. Moet te doen zijn toch :rofl:

1 like

die met de voetbal is erg cool!

1 like

Dat was een oud thema, iedere week een ander thema he :wink:

Streng doch rechtvaardig.

1 like

Hoort het thema van deze week niet in een Only Rolex topic… :laughing: :crazy_face:

1 like

Zou Kunnen, maar in dit thema toch een voorwaarde vwb de Rolex. Lees de inleiding :wink:

1 like