Dankjewel, V Bij toeval vorig jaar ‘nos’ in een laadje gespot en over kunnen kopen
Nog een paar uit het archief. En… ik heb nog wel meer Quartz horloges hoor @fredpanarai1 / Ferry! Maar dan wel vintage natuurlijk. Quartz horloges kunnen ook mooi zijn. En vintage. En blauw. En met een bol glaasje. Zoals deze Alfa. Leeftijd en kalibernummer/merk onbekend. Maar wel blauw. Speciaal voor jou, @Vintagewatchstuff / Sarah!
Bol eb blauw dus.
En nog meer blauw blauw blauw:
De ouwe blauwe Ancre (uit de Ruhla stal) van m’n opa. Natuurlijk met het obligate UMF 24-33 uurwerk er in.
Hij was ooit veel blauwer, maar de tandjes des tijds hebben 'm uitgebleekt.
Nog zo’n uitgebleekte blauwe. Deze was van mijn enige jaren geleden overleden schoonvader.
Certina Kim. Cal. 23-36, ca. 1963
En een Blauwe Duitser: een Eppo met in house Otero 844 motortje uit ca. 1970
Ik sluit af met een van mijn (al jaren) favorieten: een blauwe Zweedse Milljonär met een kaliber Unitas 6325 Wehrmachtswerk uit ca. 1965.
Blauw, blauw, ik hou ook wel van blauw!
Daar mag je ook wel losse foto’s van tonen, erg gaaf om te zien.
Weer een mooi setje Lex, ben zelf ook wel van het blauw en Assie nog tig keer meer, maakt haar niet uit welk merk als het maar blauw is .
Tuurlijk weet ik dat jij ook quartz hebt Lex, maar die Rodania niet vintage had ik niet verwacht .Ben het niet gewend van jou dat je bij een horloge zegt, onbekend en kaliber ook niet. Dan moet ie of heel oud zijn of best wel onbekend. Want normaal gesproken weet je alles wel te achterhalen
Leuk setje zo bij elkaar, had ik wel wat meer over willen weten
Vandaag nog maar eens 3 in het thema, want morgen vrije keuze dag. Ga ik natuurlijk eerst naar de GTG Voorburg .
Als eerste de Presage blue moon, als 2e de Squale Matic en als 3e de Timex Watterburry.
ook op een meshband mooie combi:
En even een hele zomerse look

En morgen dus vrije keuze dag, hoop dat ik het nieuwe thema morgen afkrijg want we zijn even op pad he , maar ga mijn best doen
Was weer een leuke themaweek en op naar de volgende
Klopt Ferry, maar in dit geval is het heel simpel. Heb het ding een keer opengemaakt om er een nieuw batterijtje in te zetten en ben toen vergeten om te kijken welk uurwerkje het was. Daarna nooit meer aan gedacht. Nu een fotootje gepost uit mijn fotoarchiefje (foto’s per horloge / merk) en daar stond niks bij van welk uurwerk, wat ik normaal wèl doe. Pure luie slordigheid dus. Maar ik zal 'm, speciaal voor jou, nog even open schroeven en dan laat ik weten welk quartzje er in deze Alpha zit. Ik ga nu weer verder in de keuken, want er zit een kip in de grill en die is bijna gaar… Tot later dus maar weer.
Ohh, @Assie62: Mooie ouwe Rus!
Leuk met die datum op de plaats van de 6. Vind ik altijd leuker als de standaard plaats datum op 3.
Eet smakelijk Lex en Mw. Lex
Een iconisch zij-profiel met heerlijk gebold hesalite glaasje:
Gebold hardlex op een Presage:
Gebold saffier op de Divers 65:
Klopt! Dat is een van de redenen dat ik voor de plastic fantastic gegaan ben.