Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Rustig hier, de voorraad goud uitgeput? :grin:
Nog maar een duit in het zakje dan, 18k Tissot mid size hunter uit 1877:

15 likes

Heel erg mooi… :star_struck: :+1:
En nee ik heb er 1 met rose gouden wijzers en cijfers en achterkant unitas 6498.
Maar dat is geen echt goud maar verguld, dus doe ik ook niet mee want ik ben geen pappenheimer…
Maar toch leuk om horloges van anderen hier te zien… :+1:

5 likes

Dank je; ik heb ook maar weinig volgouden zakhorloges, zijn vanwege de significante hoeveelheid goud gewoon erg duur (zeker voor een zakhorloge). Deze ging nog enigszins omdat het een mid-size is.
Maar dit waren in die tijd de topstukken die Tissot leverde, de zilveren exemplaren waren meestal toch minder luxe uitgevoerd dus daarom wilde ik er toch een in de collectie.

:face_with_hand_over_mouth: :grin:

3 likes

Om in de taal van @fredpanarai1 te spreken… :rofl:

4 likes

Yep bij mij wel, binnenkort maar weer eens goud gaan delven :wink:. Het scheelde weinig of ik had valsgespeeld maar ja dan had ik mijzelf strafwerk moeten geven, dus maar geplaatst in wat dragen wij vandaag :grin:

2 likes

Bij mij begint het ook op te raken :grin:. Heb er voor morgen nog eentje met alleen een gouden bezel.

1 like

De indices, witgoud:

7 likes

Helaas geen goud aan de pols , wel aan de ring vinger :rofl:

2 likes

Kan je die toch plaatsen in het vinger forum :wink:

1 like

Nee Nee we gaan niet vals spelen, een gouden ring is nog altijd geen horloge Ferry. :rofl:
Stel je voor dat ik hem aan de middelvinger draagt. :rofl:

2 likes

Daarom zei ik ook, moet je naar het vingerforum. Niet hier dus :wink:
Maar aan je middelvinger dragen is veel beter joh, als je iemand dan een middelvinger geeft, zeg je wat een mooie ring he :rofl:

2 likes

Hier mijn witgouden Claude Meylan, volgens vorige eigenaar (overleden) waarschijnlijk prototype. Slechts 5mm dun en automaat met glasbodem.
1front (Large)|nullxnull

Hier ook mijn gouden Paul Picot met gouden sluiting. (word alleen gedragen bij gelegenheden zoals bruiloften en begrafenissen :innocent:)

9 likes

Inmiddels weer lopend?, die Paul Picot is echt een mooi horloge :+1:

1 like

Lijkt mij dat deze er ook bijhoren toch?

Zijn uiteraard beide nog in mijn bezit.

14 likes

Volgende in dit thema, Tissot cal. 20 uit 1938. De bezel met uitlopen naar de lugs is van massief rosé goud.

11 likes

10 likes

12 likes

Zeker weten, nooit iets verkopen joh. Je weet dat ik meestal voor duikers ga, maar die DD vind ik echt mooi :+1: Schat dat ie 36mm is. Je zou denken daar hoort een gouden band om, maar juist met dit bandje is het een pracht combi :ok_hand:

2 likes

Ongelooflijk toch hoelang die horloges van Tissot mee gaan, en deze combi is ook echt wel mooi :+1:

1 like

Janes hoe oud is deze JLC? Leuk om te dragen bij gelegenheden :smiley:

1 like