Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Bezel is witgoud geloof ik…de plaat geen idee eigenlijk.

8 likes

Het is een JlC uit de jaren 50.
Een memovox, dus met wekkerfunctie. Is mij nagelaten door een reislustige tante.
Ze heeft er jaren mee gereisd. Klokje loopt nog prima.

2 likes

M’n laatste toevoeging voor dit thema, Tissot cal. 38.2 zakhorloge met een massief gouden bezel en rand van het achterdeksel:

12 likes

10 likes

Laatste dag van dit thema, daar ik al door mijn horloges ben. Plaats ik toch nog voor de laatste dag het horloges waar ik mee begon :wink:. Want ja, wil toch de zaterdag met dit thema voor mijzelf afsluiten :smiley:.

Morgen weer lekker vrije keuze dag, nog even bedenken welke dan om de pols gaat.
Zondagavond maak ik weer het nieuwe thema bekend :+1:

9 likes

Enkel het horloge :wink:

10 likes

Heel subtiel en verfijnd ziten er gouden accenten aan deze Seiko Lassale.
Ultra dun en super nauwkeurig klokje.

5 likes

Nu om…

Geen goud, hoeft ook niet want is vrije keus vandaag…
Fijne zondag.

7 likes

Vrije keus zondag,

5 likes

Goedenavond thema vrienden, het nieuwe thema voor komende week is bekend. Het nieuwe thema wordt: “Analoog en digitale horloges ineen ”
Vanaf post 711.

Zoals bijvoorbeeld: Breitling Aerospace, G-shock, Edifice enz. Voor de duidelijkheid, je moet de wijzers zien maar ook digitaal de tijd of datum kunnen zien.
En wellicht heb je bij je horloge nog een leuk verhaal of een stukje geschiedenis.

Lijkt mij toch een thema waar weer veel leden aan mee kunnen doen :+1:

Zelf heb ik er maar een paar, dit is voor even mijn laatste thema want ik ga namelijk wat vitamine D opdoen :sunny: en neemt een ander zeer gewaardeerd lid (zal zelf wel de intro en de daarop volgende thema schrijven) het even over.

Veel van mijn horloges liggen dus in de kluis, rest bij mijn zoon. Ben nu dus arme Job :cry:, maar neem lekker 4 horloges mee en kom met meer terug :smiley:

Maar ik zal aftrappen met mijn G-shock GST-B300SD-1AER en verder in de week wat archief foto’s.

G-Shock is een afkorting voor Gravitational Shocken en zijn een onderdeel van het bedrijf Casio.

Stukje geschiedenis van de G-Shock:
De G-Shock-horloges van Casio hebben een fascinerende geschiedenis die teruggaat tot 1981. Het begon allemaal met Casio-ingenieur Kikuo Ibe, die vastbesloten was een horloge te maken dat niet zou breken, zelfs niet als het zou vallen. Dit idee ontstond nadat hij zijn mechanische horloge, een erfstuk van zijn vader, had laten vallen en het kapot ging

Vandaar dat veel leden de G-Shock hun klushorloge noemen.
In 1983 werd het eerste G-Shock-horloge, de DW-5000C, gelanceerd. Dit horloge was ontworpen om bestand te zijn tegen schokken, trillingen en mechanische stress. Het had een “triple 10” concept: een batterijlevensduur van 10 jaar, waterbestendigheid tot 10 bar en de mogelijkheid om een val van 10 meter te overleven.
De G-Shock-lijn is sindsdien geëvolueerd en uitgebreid met verschillende modellen die extra functies bieden zoals GPS, Bluetooth, en sensoren voor richting, druk en temperatuur
De horloges zijn populair geworden bij sporters, militairen, klussers en outdoorliefhebbers vanwege hun robuustheid en betrouwbaarheid.

Zou natuurlijk nog veel meer hierover kunnen schrijven maar dat laat ik aan jullie over :wink:

Hoop deze week weer veel mooie horloges voorbij zien te komen :smiley:.
Natuurlijk zal ik af en toe het thema na deze week onder de zon wel volgen, benieuwd welk thema dat zal gaan worden?

Wens iedereen weer een fijne themaweek toe :+1:.

7 likes

11 likes

La Escala :ceuta_and_melilla:

8 likes

Veel plezier op vakantie! :hugs::pray:

1 like

Goedemorgen,

Onderstaand een aantal bijna identieke horloges van verschillende merken. Verschil zit 'm voornamelijk in de bezel:

12 likes

Eén van de meest bekende Ana Digi horloges van Seiko is toch wel de Arnie…

Ook hier weer een filmster die 'n horloge een meerwaarde gaf - in dit geval Arnold Schwarzenegger. Minder sterk horloge dan de ster zelf want bij vrijwel elk exemplaar is intussen wel de protectiering (shroud) gebroken, en niet door Seiko na te leveren :disappointed: Ook de mijne is in stukjes uiteen gevallen, net als veel plastic banden van deze generatie horloges - minpuntje!

7 likes

De Breitling aerospace is hierboven al even genoemd, dus hierbij mijn “poor mens” aerospace, de Tissot titanium seven. Binnenin huist een eta 988.332, in de basis hetzelfde uurwerk als in de Breitling.

10 likes

Haha, klinkt als de categorie Rolex wannahaves, alleen mis ik hier in jouw coole collectie wel de ‘originele’ versie. Of heb je die nog even in de kluis gelaten :smirk:
Ik haak nog wel even in met mijn favoriete versie wannabee’s :slightly_smiling_face:

6 likes

Ik weet niet of er wel een origineel is. Het lijkt er op dat dit een model is dat door meerdere merken gebruikt is en steeds een beetje naar hun persoonlijke voorkeur is aangepast. Morgen volgen er nog meer.

2 likes

Leuk :+1:

1 like

Mijn bijdrage,

En dan wil ik @fredpanarai1 en @Assie62 een geweldige vakantie toewensen

12 likes