Themaweken :“Laat je kleintje zien” Vanaf post 829.deel 3

Het gaf ook de doorslag dat ik het in de verzameling wilde hebben, dit is toch wel zeldzaam, en de kast is ook mooi, gemaakt door de beroemde Frans Borgel
Horloges zoals deze vertellen niet alleen de tijd — ze vertellen verhalen. Deze DOXA heeft iemand door de donkerste dagen van de geschiedenis begeleid. Het is niet zomaar een verzamelobject; het is een tastbare connectie met het verleden.

2 likes

Dank je. Emaille wijzerplaat. Zolang je ze maar niet laat vallen blijven die altijd mooi :smiley:
(En ook zorgen dat er geen horlogeknutselaars aan zitten die menen dat die wijzerplaatschroeven muurvast aangedraaid moeten :see_no_evil:)

4 likes

Tuuuurlijk! Kwartslag voordat ie breekt, toch?

2 likes

Sommigen lijken dat inderdaad te denken dat dat moet :grimacing:
Overigens kan het met dit horloge waarschijnlijk nog niet zoveel kwaad, deze heeft al wijzerplaatschroeven vanuit de rand van het uurwerk. Maar bij oudere uurwerken met schroeven vanaf de achterkant, dan draai je volgens mij gewoon de wijzerplaat aan splinters als je die te vast zet.

3 likes

Heeeele kleintjes:

Links boven Soleure, 15,4 x 27,6 mm. Rechts boven Aristo, 14,7 x 17,4 mm.
Links onder Accurata, 14,1 x 22 mm. Rechts onder Remova, 14,8 x 17,8 mm

10 likes

Ik denk eerder aan een jongenshorloge.

Ok. Dames mogen tegenwoordig net zo hard mee doen :+1:t3:

4 likes

Wat een mooi black Bulova military Lex. Hij is Groot zeg. :face_with_thermometer:

2 likes

Box met dameshorloges leeg gekieperd

dit is de kleinste Lemania

8 likes

Kleine horloges, maar een grote collectie! Longines was vroeger echt een topmerk. :ok_hand:

3 likes

Oh die olma sport, super mooi joh :heart_eyes:

2 likes

Je slaat de nagel op de kop. Jammer dat ze na 1960 hoofdzakelijk eta werken zijn gaan gebruiken. Is ook de reden dat we hoofdzakelijk longines verzamelden van voor 1960 een uitzondering hier en daar te na gelaten

2 likes

De Timavero 21mm, en de Thiel 25mm.

5 likes

Kleintjes zat. 1 x per week 5 stuks

3 likes

Even geleend van mijn echtgenote,

6 likes

ZenTra van 33mm

7 likes

Ebel voor Fiat uit 1935, 30.5 mm.

11 likes

Dank je Vintagewatchstuff