Themaweken : “Show je Rolex” dit vanaf post 186 deel 3

Voordat ik op het HF kwam kocht ik eea via vakantieveilingen, goedkope meuk :smiley:
Per toeval kwam ik het HF tegen, en ja toen ging het helemaal los, had toen nog een ander accountnaam. Later teruggekomen met Fredpanarai1 (leuk hoe weinig mensen panarai lazen. denk dat het er maar een stuk of 5 opgevallen was hoe ik dat schreef :smiley:.

Maar goed, Mijn eerste Rolex: Submariner 116613LB (blauw):

Na het verzamelen van, kijken, vergelijken, en genieten van allerlei merken — van Seiko, Citizen en Tissot tot Longines, Oris en Tudor enz, kwam op een dag het moment dat ik dacht: nu wil ik ook een Rolex in de collectie.

Ik kocht ‘m in begin 2021 van een forumlid dat naar de Filipijnen emigreerde en ‘m daar niet durfde te dragen (had hij later spijt van, was toen maar een paar maand oud en als nieuw). Gelukkig maar, want zo kwam deze beauty bij mij terecht.

Het werd dus deze Submariner Date 116613LB, oftewel de “Bluesy”. Een Sub met blauwe sunburst-wijzerplaat, blauwe keramische bezel en accenten van goud. Dit is de laatste generatie met 40 mm kast en het bekende kaliber 3135, vóór het model met 41 mm kast en witte tekst. En eerlijk gezegd, ik vind deze gewoon mooier. De wijzerplaat met gouden tekst, de balans van de kast, de combinatie van staal en goud — dit is voor mij de perfecte Sub.

Wat ik nu juist mooi vind van deze sub is:

De afwerking en de scherpe lijnen en een mooi contrast tussen geborsteld en gepolijst, goud en staal.
De blauwe wijzerplaat leeft echt, afhankelijk van het licht verandert hij van diepblauw naar lichter metallic, hoe mooi is dat niet dan :smiley:
De gepolijste middenstukken van de band en de sluiting maken juist deze two tone (sommigen vinden het niks dat weet ik) heel mooi.
Daarnaast niet te vergeten de kast, en de perfect geslepen keramische bezel is typisch Rolex :+1:. Eigelijk is de sub bedoelt als duiker, maar geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Als je met een sub wilt gaan duiken, moet je natuurlijk gewoon een stalen nemen. Deze is meer een bling bling Rolex en zeker niet fout ook al is het een two tone.

Na deze Rolex begon het weer te kriebelen en volgde er nog 2, waar ik deze week nog op terug zal komen. En zoals jullie begrijpen, gaat nooit weg natuurlijk net zoals de andere horloges. Ben ik nu een horloge liefhebber of meer een horloge gekkie, jullie mogen het zeggen :grin:

Tevreden @Brick :wink:. O ja, paar foto’s mag toch wel van deze kanjer :smiley:

En natuurlijk fijne avond iedereen :+1:

8 likes

Dankje Ferry :sunglasses: Draagt ook heel fijn,
Binnenkort weer op de Oyster.
Zal vande week nog een andere Rolex posten hier.

5 likes

Top Jeroen, zeg ook altijd in mijn inleidingen “heb je meer horloges, spreiden over de week” maar daar wordt vaak overheen gelezen :smiley:
Maar zou je dat nu wel doen, Oyster op deze OP. Jubilee staat er echt prachtig op, maar goed af en toe wisselen van band geeft dan toch weer een ander look :smiley: