Themaweken : “toon je digitale quartz horloge” dit vanaf post 293 deel 3

Voordat ik op het HF kwam kocht ik eea via vakantieveilingen, goedkope meuk :smiley:
Per toeval kwam ik het HF tegen, en ja toen ging het helemaal los, had toen nog een ander accountnaam. Later teruggekomen met Fredpanarai1 (leuk hoe weinig mensen panarai lazen. denk dat het er maar een stuk of 5 opgevallen was hoe ik dat schreef :smiley:.

Maar goed, Mijn eerste Rolex: Submariner 116613LB (blauw):

Na het verzamelen van, kijken, vergelijken, en genieten van allerlei merken — van Seiko, Citizen en Tissot tot Longines, Oris en Tudor enz, kwam op een dag het moment dat ik dacht: nu wil ik ook een Rolex in de collectie.

Ik kocht ‘m in begin 2021 van een forumlid dat naar de Filipijnen emigreerde en ‘m daar niet durfde te dragen (had hij later spijt van, was toen maar een paar maand oud en als nieuw). Gelukkig maar, want zo kwam deze beauty bij mij terecht.

Het werd dus deze Submariner Date 116613LB, oftewel de “Bluesy”. Een Sub met blauwe sunburst-wijzerplaat, blauwe keramische bezel en accenten van goud. Dit is de laatste generatie met 40 mm kast en het bekende kaliber 3135, vóór het model met 41 mm kast en witte tekst. En eerlijk gezegd, ik vind deze gewoon mooier. De wijzerplaat met gouden tekst, de balans van de kast, de combinatie van staal en goud — dit is voor mij de perfecte Sub.

Wat ik nu juist mooi vind van deze sub is:

De afwerking en de scherpe lijnen en een mooi contrast tussen geborsteld en gepolijst, goud en staal.
De blauwe wijzerplaat leeft echt, afhankelijk van het licht verandert hij van diepblauw naar lichter metallic, hoe mooi is dat niet dan :smiley:
De gepolijste middenstukken van de band en de sluiting maken juist deze two tone (sommigen vinden het niks dat weet ik) heel mooi.
Daarnaast niet te vergeten de kast, en de perfect geslepen keramische bezel is typisch Rolex :+1:. Eigelijk is de sub bedoelt als duiker, maar geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Als je met een sub wilt gaan duiken, moet je natuurlijk gewoon een stalen nemen. Deze is meer een bling bling Rolex en zeker niet fout ook al is het een two tone.

Na deze Rolex begon het weer te kriebelen en volgde er nog 2, waar ik deze week nog op terug zal komen. En zoals jullie begrijpen, gaat nooit weg natuurlijk net zoals de andere horloges. Ben ik nu een horloge liefhebber of meer een horloge gekkie, jullie mogen het zeggen :grin:

Tevreden @Brick :wink:. O ja, paar foto’s mag toch wel van deze kanjer :smiley:

En natuurlijk fijne avond iedereen :+1:

13 likes

Dankje Ferry :sunglasses: Draagt ook heel fijn,
Binnenkort weer op de Oyster.
Zal vande week nog een andere Rolex posten hier.

8 likes

Top Jeroen, zeg ook altijd in mijn inleidingen “heb je meer horloges, spreiden over de week” maar daar wordt vaak overheen gelezen :smiley:
Maar zou je dat nu wel doen, Oyster op deze OP. Jubilee staat er echt prachtig op, maar goed af en toe wisselen van band geeft dan toch weer een ander look :smiley:

1 like

Het is een beetje stil aan de overkant in het Rolex Only topic, toch niet allemaal verkocht:-). Of zijn er een aantal overgestapt naar een Flik Flak, ook prima horloges hoor :rofl:. Iets andere kwaliteit maar geven net zoals de Rolexen gewoon de tijd aan.

Maar goed daar ga ik weer, dit keer met mijn Rolex Yacht-Master 126621 met chocoladebruine wijzerplaat en Everose bezel. En niet te vergeten de band of zoals anderen hem noemen de strap, Oyster-band met gepolijste gouden tussenschakels en met het contrast van de geborstelde stalen schakels geven hem voor mij de juiste look.
De lunette is volledig gepolijst, met matte cijfers en markers die mooi opgelegd liggen op de wijzerplaat, de sluiting is zowel robuust en mooi tegelijk en natuurlijk met het bekende Easylink-systeem waarmee je hem even snel een stukje losser maakt bij warm weer en geloof mij dat scheelt een jas met het koude weer.
De chocoladebruine sunburst-wijzerplaat deed het vooral bij mij, dit in tegenstelling tot de zwarte of witte wijzerplaat. Is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak, maar o zo mooi als het zonnetje erop schijnt. En natuurlijk is de lume top, mooi felblauw en langdurig leesbaar in het donker, zelfs op een donkere camping in Drenthe weet ik in één oogopslag hoe laat het is. (Niet dat ik ooit kampeer, maar het idee is geruststellend.), leest u mee @deheerdejong :wink: En ja die cycloop/loep daar hou ik wel van, zeker met mijn slechte oogjes. Echt wel handig die datum, wil nog wel eens de datum vergeten. Kan ik natuurlijk ook op de telefoon zien, maar hoe mooi als je naar de tijd kijkt je ook weer weet welke datum het is :wink:.
Vandaar dat ik uitkwam bij deze mooie Yacht Master :smiley:

Dan nog de reden waarom ik voor deze YM gekozen heb, Na de blauwe two-tone Submariner, die ik eerder deze week hier al toonde (en nog steeds minstens zo graag draag als op dag één), kwam ik op het punt dat ik dacht: ja… misschien toch nog een Rolex erbij. Nu hoor ik sommigen denken, waarom weer een two tone erbij en niet een vol gouden. Nou nee hoor, ik ben niet op zoek naar een polsgewichtheffer. Ik wil graag blijven bewegen zonder mijn schouder te ontwrichten en ben niet op zoek naar een bling-bling, maar een beetje bling mag toch wel :grin:.
Ik zat gewoon te azen op iets anders dan mijn tt blauwe sub, meer iets met een warme uitstraling en dat heeft deze YM echt en net even anders dan de klassieke Sub.
De chocolade plaat deed mij denken aan de Zwitserse chocolade, zowel mooi als lekker. Nu ben ik niet van plan om erop te gaan kauwen natuurlijk, deze plaat smelt niet in de zon :rofl:.

Waarom dan geen stalen YM of sub, gewoon omdat ik deze heel erg mooi vind en niet om het goud maar precies genoeg voor die warme glans en klasse. Heb ik dan geen stalen Rolex, jazeker wel maar daar kom ik later in de week op terug. Ik draag mijn horloges dagelijks en met ongeveer 140 stuks in de collectie slijt er zelden één te hard. Dus ook deze mag gewoon lekker mee de wijde wereld in. Het het is dus niet een kluiskonijn, maar ja je kunt tegenwoordig niet alles meer in huis hebben dus moet deze af en toe, net zoals de andere Rolexen slapen in het donkere koude kluisje, het is niet anders.

En voor wie denkt, een echte Rolex is full gold, of platinum, geleverd met een privébutler. Zeg ik geniet van je kilo goud en je mooie Rolex, zie ze regelmatig voorbij komen en natuurlijk vind ik die ook mooi, maar dan om de pols van een ander :wink:.
Weer anderen zullen misschien zeggen dit is een poor mans Rolex of een instapmodel, heb ik dus geen probleem mee. Smaken verschillen toch.
maar laat me je vertellen: als dit armoede is, dan teken ik ervoor. :smile:

En wie denkt dat zal zijn laatste Rolex zijn, nope op het eind van de week ga ik mijn stalen Rolex posten. Zal dat dan het einde zijn, denk het niet. Ben zoals bij sommigen bekend ook bekeerd naar het vintage, dus wie weet komt er ooit een vintage Rolex, eentje met karakter. Iets als een Datejust 1601 met een fluted bezel of misschien een Oysterdate Precision, 1016 of zoiets als die mooie dresser 1908 van @Crownguard. Maar dan moet het horlogepotje nokkie vol zitten :wink:, de tijd zal het leren.

Misschien nog wat foto’s van deze beauty om het verhaal compleet te maken en hopen dat er nog wat Rolexen gepost gaan worden :+1:

Fijne dag iedereen :+1:

10 likes

Bij deze!

9 likes

Leuke set, zowel die DJ met gelukkig nog de cycloop erop en de Explorer. Zien er heel netjes uit Ronnie, zeg ik wat verkeerd als ik zeg beide een mooie toolwatch :+1:

Een Datejust een toolwatch? :thinking:

3 likes

Ja joh, net zoals een gouden DD of platina Daytone :grin:

1 like

Mijn Sea-Dweller, het perfecte horloge als je mouwloos bent (Polo, Tshirt). Qua looks so sexy as hell. Dat geborstelde staal met die zwarte keramische bezel is top.

9 likes

:face_with_peeking_eye:

7 likes

Heeft er gewoon 1 met zijn brakke kop nog half liggen slapen en ja dan let je niet zo goed op waar je de letters zet op de wp. En dus heeft ie er lexor van gemaakt. Morgen ff een mailtje naar Rolex of ze even de letters goed willen zetten :crazy_face:

1 like

Zou het garantie zijn? :sunglasses:

1 like

Het is geen 37mm gouden YM op rubber, met een zwarte bezel.

Dat is jammer.

Tevens is het model wat ik noemde bij het ter perse gaan van dit bericht ook nog de enige Rolex die ik me voor zou kunnen stellen te hebben, nadat ik weer een paar van die matig afgewerkte OP’s vast heb gehad.

1 like

Part II - 1908

Ik ben een twijfelaar van het zuiverste water. In het topic “Wat zou ik willen dragen vandaag” zou ik praktisch elke dag iets anders kunnen posten. Consistentie? Daar ben ik net zo goed in als een kat in zwemmen. In tegenstelling tot Chris, alias @Fate_Amenable_To_Change – die een expliciet gedefinieerde smaak heeft – ben ik wat losser in de pols. Letterlijk én figuurlijk. Bovendien heeft hij er meer verstand van.

Wel ben ik gewoon dol op horloges. Een mooi uurwerk is voor mij het ultieme sieraad. Daarom geef ik er geld aan uit en ben ik hier op het forum vaker te vinden dan ik toe zou willen toegeven.

Voor mijn volgende aankoop wist ik twee dingen zeker:

1. Goud.
  2. Dresswatch.

De Calatrava 6119R stond al een tijd op mijn radar. Maar ja, ik koop het liefst nieuw, en die prijs… die zat toch wel iets boven mijn zelfopgelegde “doe eens normaal”-grens.

Op een zonnige zaterdag slenterde ik met mijn vrouw door die prachtige stad in het Zuiden (Klik hier het NA-topic), liep S&C binnen en besloot knopen door te hakken. Ik ging voor het alternatief dat al wekenlang in mijn YouTube-feed opdook: de 1908.

Waarom deze schoonheid en niet de 6119R? De combinatie van een deels gladde, deels fluted bezel vind ik briljant. De zwarte/matgrijze wijzerplaat? Prachtig en mooi ingetogen, zoals dat hoort bij een dresswatch. En die open case back? Ja, ik weet het – volgens sommigen verdient het Caliber 7140 geen glazen achterwerk. Maar hé, ik kijk er graag naar.
De 39mm diameter dial vind ik fijn. tegen de heersende trend van weer kleiner wordende horloge vind ik 39mm een prachtige maat.
Het gehele ontwerp is een heerlijke mix van retro en stijlvol. Rustig, maar toch aanwezig. Net als ik op een goede dag.

Wat me minder bevalt? De tekst boven de small seconds. Die had men van mij weg mogen laten maar het was verre van een deal breaker.

Je vroeg naar mijn beweegredenen, Fred @fredpanarai1 .Nou, bij deze. Voorlopig is mijn horlogehonger weer gestild. Althans, dat was het plan. De DJ staat te koop, maar de twijfel slaat alweer toe.

Fijn weekend allemaal, en moge jullie polsen altijd stijlvol getooid zijn!

22 likes

Het is een merk waar bijna iedereen wel een mening over heeft. Niemand weet dat ik deze heb en ik begin er zelf niet over. Ik draag hem gewoon openlijk maar er is niemand die ooit naar je horloge kijkt. Dat is voor mij elke dag weer een leuk binnenpretje.

Dat is dan ook de reden dat ik een zeer ingetogen model wilde.

(naast dat het gewoon een uitstekend gelukt ontwerp is)

11 likes

Tja Chris, dat was toen mijn keuze. Maar niets mis met een gouden YM op rubber, maar dan is het ook niet helemaal bling-bling zoals ik al beschreef, een beetje bling oke. Daarom maakt die rubberen band op 37 het ook mooi. Maar zeg nou eens zelf, naast die van mij met 40 mm, die chocolade plaat straalt echt warmte uit wat ik dan weer minder heb met een zwarte plaat. Maar weet je nog dat ik horloges onder de 38/39 mm helemaal niets vond. Smaken veranderen en dat maakt de liefhebberij juist ook wel leuk. En ik weet dat ik het voorheen kindermaatjes noemde, maar ook hoe ik reageerde toen ik jou Cartier om de pols mocht voelen. Liep ik deze week toch een dagje rond (geen Rolex) van 33/34 mm wat wel even wennen was maar toch lekker aanvoelde, tja nu noemt Assie het weer oude L&Len maatjes, maar toch wilde ze hem even om de pols hebben. Maar snap niet dat jij OP’s matig afgewerkt vindt, hoe langer je naar een horloge kijkt, hoe meer je schoonheid je ziet of juist iets wat je weer minder vindt. O ja, heb je nog meegekregen dat ik nu ook beter ga kijken naar het vintage met meestal kleine dials. Maar vaak meer een klassieke uitstraling hebben, gisteren kreeg ik er 1 binnen van een gerenomeerd merk. Moeten nog foto’s en een NA van gemaakt worden. Tja, natuurlijk vindt Assie het weer een ---- horloge maar ja dat ben ik dus ook toch :wink: Die nieuwe is iig een stuk ouder dan ik, dus past prima bij mijn leeftijd
:smiley:

1 like

Ha, heb je helemaal gelijk in Tony. Draagt ook lekker om de pols en ja je moet hem niet dragen onder een pak, gaat een beetje lastig onder het overhemd :wink:. En vindt jij ook niet dat de red versie net iets meer heeft, ik dus wel :smiley:.
Voorheen nam ik de sub of de YM mee op vakantie, maar eigelijk is dit meer een vakantie Rolex, valt minder op als er geen goud op zit :smiley:.

Ga straks nog reageren op @Nickjackelson en @Abbiflap , moet nu eerst weer op ziekenbezoek. Kost weer minimaal 2 uur, maar ja als ik er zo bij zou liggen ben ik ook blij met bezoek.

3 likes

DJ staat te koop

gaat er komen! :100:%

5 likes

Haha, wellicht ooit, John.

2 likes

Wens hem beterschap Fred. Fijn weekend!

1 like