Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Mooi verhaal Ruud. Dat is helemaal de geschiedenis zoals een microbrand kan ontstaan.
Dank voor het delen.

Wat een mooi horloge, deze Sedius Mecha-Quartz! En nog betaalbaar ook.

Voor wie geïnteresseerd is in nog meer info over dit interessante merk hieronder een linkje:

Plaatje van de Sternglas.com site.

9 likes

Dank je Lex . Ik heb er nog 1 van dit merk en die volgt later deze week. :+1:

2 likes

13 likes

10 likes

Stukje historie, lekker zelf opgezocht met chatGPT:-)

William L. 1985 is een Frans horlogemerk dat in 2015 werd opgericht door Guillaume Laidet. De naam van het merk combineert de voornaam ‘William’ en de eerste letter van Laidet’s achternaam, samen met zijn geboortejaar 1985. Het merk is ontstaan vanuit Laidet’s passie voor vintage horloges en zijn wens om betaalbare, kwalitatieve uurwerken met een klassieke uitstraling aan te bieden.

Horloge.info

Het ontwerp van de horloges is geïnspireerd op iconische Zwitserse chronografen uit de jaren '50. Om de prijzen toegankelijk te houden, zijn de meeste modellen uitgerust met quartz uurwerken, hoewel er ook automatische varianten beschikbaar zijn. William L. 1985 streeft ernaar om traditionele horlogecodes te doorbreken door hoogwaardige horloges met een vintage esthetiek aan te bieden tegen betaalbare prijzen.

Horloge.info

Sinds de oprichting heeft het merk zijn collectie uitgebreid en is het beschikbaar bij verschillende juweliers, waaronder Siebel Juweliers in Nederland.

Siebel Juweliers

De horloges van William L. 1985 staan bekend om hun elegante en tijdloze ontwerpen, die zowel geschikt zijn voor dagelijks gebruik als voor speciale gelegenheden.

4 likes

Ik zie nu dat toelichting vereist is, excuus.
Venezianico is al gedaan, Christopher Ward mag ik als bekend beschouwen, blijft over Wise en Henry Archer.

Henry Archer:
Ze communiceren hun values als: A timelss design, Quality materials en Every detail Matters.
From our designstudio in Aarhus, Denmark, we create timepieces where quality, good craftsmanship, and design come together.
Verder: EST. 2020 HENRY ARCHER
The name “Henry Archer” is a direct translation of the name of our founder and product designer Henrik Schødt, who comes from a background in the 3D- and product-visualization industry, where he has spent close to two decades working for some of the worlds biggest commercial and industrial brands.

Persoonlijke ervaring: ik heb er inmiddels dus twee. Een (soort van donkerblauwe) duiker van 40mm en een 38mm Vesterhav (de lichtblauwe). Beiden voorzien van een Miyota 9019 die het prima doen. Super snelle verzending en leuk contact met Henri via de mail. En erg betaalbaar!

Wise Timepiece
"Thailand’s best-kept secret → en dat kan ik wel beamen. Wát een fantastische afwerking en wat blijft deze mooi en goed. Ik draag 'm (op FKM) altijd tijdens het dagelijkse sporten. Het is de 40mm Adamascus ADX140 Tru GMT met Cal. 9075.
Keiharde 904L en keurige AR coating.

Wel even geduld hebben want de levertijd is al snel 2 weken of meer.

4 likes

Die nieuwe duiker met meteorite dial en tungsten/bronzen bezel mag er ook wezen, echt een statement piece!

5 likes

(even opnieuw, ook niet gezien dat er een definitie bij moest :wink:)

Hier mijn bijdrage aan de microbrand-discussie: de Clemence Munro Ridgeline :sunglasses:. Clemence is opgericht door Tom Clemence, een horlogeliefhebber uit het Verenigd Koninkrijk die alles zelf heeft opgezet. Van ontwerp tot productie en marketing. Naar mijn idee een echte microbrand: kleine oplage, een eigen visie en veel aandacht voor detail.

Met z’n 37,5 mm kast, Sellita SW200-1 uurwerk en 150m waterdichtheid is het een heerlijke GADA-watch. Maar bij gebrek aan Schotse bergen (en een overvloed aan ontspanning, waar hij ook prima tot zijn recht komt) heb ik ‘m maar even in z’n natuurlijke habitat gehangen.

Wat vinden jullie? Valt Clemence volgens jullie binnen de microbrand-definitie?

8 likes

Klein NL / Duits microbrand.

Reiser Watches
Manege 6 G
6662 WC Elst (GE)
The Netherlands

10 likes

12 likes

Is Angelier al genoemd?
Jongste Nederlandse micro.
Binnenkort verkrijgbaar dus niet in bezit…

11 likes

Ik kan de Prismawoordenboeken nog wel herinneren van de midelbare school :grin:

3 likes

Dat scheelt een stuk mede ouwe knar! We zijn nog bij de les! :ok_hand: :joy:

3 likes

Zo zie ik het wel, klein Brits bedrijfje dat door kleinzoon opgezet is en horloges in kleine aantallen maakt. Maar als er inmiddels een heel groot oerbos is geplant in Engeland dan praten we over grote aantallen :wink:

1 like

Dat wordt zeker een microbrand, zal niet onder de €500,00 te verkrijgen zijn verwacht ik. Maar ja horloge is nog niet in de handel.
Het bedrijf wat deze op de markt gaat brengen bestaat al sinds 2016 en handelt voornamelijk in de bekende high end horloges. Leuk dat Pange nu zelf met een horloge op de markt gaat komen. De Angelier ziet er goed uit en zal zeker een mooie dresser worden :+1:

1 like

Ik gok, natte vingerwerk, eerder ergens tussen 1,5 - 2K en dat is optimistisch…

3 likes

Ik gok tussen 2-2.5k. Eerder richting 2.5.

3 likes

Heel optimistisch. Denk eerder het dubbele…

Mijn optimistje in thema:

8 likes

Had eerder +3K geschat trouwens…
Zoals gezegd, 1,5 - 2 is optimistisch wensdenken. :blush:

5 likes

Pff…jullie ook al? :man_shrugging::closed_book::green_book::blue_book::orange_book::innocent:

3 likes