Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

En nog een Farer

5 likes

Heel mooi en leuk merk :heart_eyes: :+1:

2 likes

Gelijk m’n andere Microbrand horloge, Clemence.

Deze heb ik gekocht nadat ik een zeer sympathiek interview met de Schotse initiatiefnemer, Tom, had beluisterd in een podcast. Tom heeft inmiddels een nieuw model uit, de Munro. Zeer mooie horloges, en kwalitatief ook top! :ok_hand:

10 likes

Kleine info aanvulling voor de geïnteresseerden:

Spirit

Our watches are assembled by hand, in Britain.
Working with local horologists ensures our watches are assembled with the attention they deserve.
We plant a UK native tree for every watch sold and are climate positive, securing a legacy of environmental enhancement for the future.
The domed edges of our dials, sunburst finishes and contrasting use of polished and brushed steel give each watch its own personality.
Our gradient dial is a chameleon, bronze gilt accents emit warmth, domed dial edges swoop into shadow and polished case bevels discreetly slim the watch toward the wrist.
A true workhorse, the Miyota 9039 is Japan’s answer to a high-end Swiss automatic movement. In our opinion, it’s the ideal balance between quality, reliability and value.
Engraved with a depiction of the photic zone, the movement beats over 500,000 times a day, driving a smooth sweeping second hand.

Graag gedaan Siem :wink:

2 likes

Hartelijk dank Ferry! :smiley:

1 like

Heerlijk apparaatje!

3 likes

6 likes

Ferro & Company lijkt mij ook een microbrand.

Fratello schrijft over het merk en ook Google vind een boel over dat het merk in 2014 opgericht is door de broers Ary en Bob bijvoorbeeld.
Zij ontwerpen voornamelijk retro geïnspireerde horloges waarvan er aantal invloeden van Porsche of de autosport hebben.

Ik vond de Gulf kleurstelling van de Distinct lijn mooi op zoek naar een leuke einzeiger naast de Zeppelin en Meistersinger. Heel goed afleesbaar is het horloge niet maar daardoor kijk je wel langer naar de wijzerplaat.

Mijn Distinct heeft een niet heel bijzonder quartz uurwerk onder de kap wat ik niet erg vind aangezien ik meer moeite heb met het op tijd zetten van een einzeiger als een tweehander.

8 likes

Zou ik wel willen hebben. :+1:

8 likes

Nouwat let je, kopen die handel :wink:, zie wel dat zij ook slechte oogjes hebben met al die microscopen :rofl:. Tis mijn smaak niet echt, maar dat is boeien toch :+1:

1 like

Ik ook maar 5,5k is me echt te veel voor de value die je hier krijgt :sweat_smile:

1 like

Vandaag nog maar een leuk horloge plaatsen met een klein stukje geschiedenis:

Dan Henry is een horlogemerk dat in 2016 werd opgericht door Dan Henry, een Braziliaanse verzamelaar van vintage horloges. Zijn passie voor horloges leidde tot de creatie van een merk dat betaalbare, vintage-geïnspireerde horloges aanbiedt met designs die verwijzen naar iconische modellen uit verschillende decennia.

Waarom is Dan Henry een microbrand?
Onafhankelijk merk – Geen groot concern achter het merk.
Kleine oplages – Elk model wordt in gelimiteerde aantallen geproduceerd.
Direct-to-consumer– Verkoop verloopt via hun eigen website zonder tussenpersonen.
Betaalbare kwaliteit – Gebruikt betrouwbare Japanse en Zwitserse uurwerken zonder de hoge prijzen van luxe merken.

Dan Henry staat bekend om modellen zoals de 1939 Chronograph, 1962 Racing Chronograph en 1970 Automatic Diver, die eer betonen aan klassieke horloges, maar met moderne betrouwbaarheid. Dit maakt het een geliefd merk onder horlogeliefhebbers die vintage styling willen zonder de hoge kosten van originele vintage modellen.
Het model zoals hierboven getoond is de 1970 automatic diver.
Hoewel het merk Braziliaanse roots heeft, worden de horloges geproduceerd in Azië, met veelal Japanse (Seiko, Miyota) en Zwitserse uurwerken. Dit zorgt voor een combinatie van kwaliteit en betaalbaarheid, wat typisch is voor microbrands.

Toch wel leuk he, die extra info bij een microbrand :smile:

Enne fijn weekend iedereen :+1:

5 likes

Gebroederlijk…

5 likes

Dufeau Watch Company. Oud merk dat weer opnieuw op de markt is (in Nederlandse handen).

Horloges hebben allemaal een link met de luchtvaart.

Een oude KLM chronograaf:

Twee recente modellen:

De Flightpath:
IMG_3350

De Me109 ism Aristo:

10 likes

Dit was tevens de tegenhanger van de HFLE 2024, men kon kiezen voor de Squale of voor de dufeau. Die laatste heeft een wijzerplaat van metaal dat gebruikt werd bij de spitfire en daar hadden ze nog aardig wat van liggen. :wink:

2 likes

Laatste dag van het thema, morgen weer vrije keuze zondag. Natuurlijk mag je dan ook je microbrand posten.
Ik post vandaag de Boderry seaturtle.ocean met wat info natuurlijk:

BODERRY is opgericht in 2019 en heeft zijn hoofdkantoor in Guangzhou, China.
De Boderry Seaturtle Titanium is een duikhorloge ontworpen om bewustzijn te creëren over de impact van plastic afval in de oceanen op zeedieren, met een speciale focus op zeeschildpadden. Het horloge heeft een 40mm geborstelde titanium kast, een keramische bezel en een wijzerplaat met een uniek schildpadpatroon. De wijzers en markeringen zijn voorzien van Zwitserse Super-LumiNova voor optimale zichtbaarheid in het donker, wat echter snel vervaagd. Het horloge is waterbestendig tot 100 meter en wordt aangedreven door een Japans automatisch uurwerk, specifiek de Seiko NH35. Het wordt geleverd met een duurzame FKM-rubber band.

Hoewel Boderry zich profileert als een microbrand met een focus op kwaliteit en design, hebben sommige gebruikers gemengde ervaringen gedeeld. Dus eigenlijk een beetje twijfel, maar goed het noemt zichzelf een microbrand.

Wat echter niet zo bekend is dat Gary Hau de ontwikkelaar is van de Boderry en geheel in China geproduceerd wordt op het uurwerk NA35 na wat uit Japan/Singapor komt.
De wijzerplaat is lastig te vatten op een foto, moet je dus in het echt zien en dan vooral met zonlicht erop.
Kortom een fijn horloge waarmee je kunt douchen en zwemmen en prijs/kwaliteit is goed in verhouding.

Fijn weekend iedereen :+1:

3 likes

Second Hour.

The Sattelberg Mk2
Australian microbrand.
Copyright secondhour.com.au

4 likes

Even plaatje van de Sternglas 1 van de 2 microbrands in mijn bezit.

5 likes

Kan het niet laten, even een aanvulling: :wink:
De Sattelberg is een modern veldhorloge dat bestand is tegen avonturen en wordt aangestuurd door het Japanse automatische Miyota 9015-uurwerk. Het horloge is opnieuw uitgerust met onze fenomenale nieuwe 7-schakelband met een microverstelbare drukknopsluiting en is geheel gehard tot 1200 Vickers.

De Sattelberg Mk2 heeft verbeterde wijzerplaten in drie opvallende kleuren en is verkrijgbaar met zowel een horlogeband als een leren band. Alles wat we hebben geleerd over het gebruik van de Mk1 in de praktijk, is verwerkt in de Sattelberg Mk2, wat heeft geresulteerd in een horloge dat zijn voorganger op alle denkbare manieren overtreft.

De Sattelberg is vernoemd naar Sattelberg op het Huon-schiereiland, Nieuw-Guinea.

Sattelberg is met zijn 896 meter hoogte niet veel meer dan een grote heuvel. Het was een cruciale campagne waarin Australische troepen een cruciale rol speelden en het tij in het Pacifisch gebied hielpen keren.

Het is echter de historische herinnering, en niet zozeer de viering van de oorlog, die Sattelberg zo belangrijk maakt voor ons hier bij Second Hour.

In ons onderzoek en ontwerp hebben we geput uit het geheugen en de geschiedenis om de Australische geest van vasthoudendheid en moed te eren, ondanks de grote tegenspoed die kenmerkend was voor degenen die die tijd meemaakten.

Een knipoog naar deze ruige locatie is te zien in de lengte- en breedtegraadcoördinaten van Sattelberg die in de eenvoudige, voor die tijd passende achterkant van de kast zijn geëtst.

Strakke, elegante lijnen worden gecombineerd met een oogstrelend uiterlijk en een uitstekende bescherming tegen de dagelijkse slijtage.

De Sattelberg Mk2 is robuust en veelzijdig, waarbij duurzaamheid is terug te zien in het ontwerp, de componentselectie en de bouwkwaliteit.

Met zijn klassieke uitstraling en het uitstekende materiaalgebruik wordt de Sattelberg een onmisbaar onderdeel van uw actieve levensstijl.

Ontdek de betrouwbaarheid van de in Japan geproduceerde Miyota 9015 en de robuuste krasbestendigheid die wordt geboden door onze toonaangevende oppervlakteverhardingsbehandeling.

De Sattelberg combineert een zeer veelzijdige kastdiameter van 40 mm, een bandaanzet van 47 mm en een uiterst dun profiel van slechts 10 mm. Daarmee is de Sattelberg het ultieme horloge voor dagelijks gebruik.

Australisch horloge en verkrijgbaar in 3 kleuren :smile:

Graag gedaan Jesus :grin:

Heel goed door Google vertaald Ferry. Additionele info is altijd welkom. :+1: :joy:
Ik zou het niet beter gedaan kunnen hebben. :+1:

1 like