Kan eindelijk ook weer 'ns meedoen, met m’n two-tone TAG Heuer 2000, uit de '80s.
Dank je!
Zoals beloofd, vandaag weer een paar die aan de eisen van Eddie voldoen
En als laatste 1 van Assie, die zowel two tone en teruggrijpend naar het vorige thema als bijnaam “moestuinhorloge” heeft. Meer info over deze bij @Eddie

En iedereen nog een fijne zonnige zaterdag
De laatste info aangaande deze.
Mijn werkbutser en mijn moestuinhorloge zijn van plaats gewisseld.
Bovenstaande Invicta is met weinig licht, maanlicht, straatverlichting enz, gewoon prachtig.
En aangezien mijn werkzame leven zich vooral in het nachtelijke duister afspeelt is het zo beter.
Ik ben niet zo’n liefhebber van ‘two tone’ horloges en daarvan zal je er dus bij mij niet veel vinden, zeker niet van die kostbare exemplaren die ik hierboven zo voorbij zie komen. Maar af en toe slipt er toch wel eens eentje de collectie binnen.
Zoals deze Seiko 5. Ooit eens tegenaan gelopen op de Verzamelbeurs in Utrecht. Eigenlijk best een leuk ding en in volledige nieuwstaat. Dus mocht ie blijven. Nog steeds in nieuwstaat, want ik draag 'm eigenlijk nooit. Ik hou namelijk ook niet zo van stalen bracelets.
Een andere min of meer ‘Two tone’ die ik af en toe wèl draag is deze (zeldzame?) Duitse Mitron. De zwarte wijzerplaat met de gouden beschrifting, wijzers en markers in combinatie met de stalen kast met gekartelde bezel (dat kan je geen ‘fluted’ meer noemen) maken hem m.i. tot een bijzondere verschijning. Geen Two Tone in de zin van een goud/witmetalen kast, maar de evenwichtige kleur verhouding tussen kast en wijzerplaat maken hem voor mij wel tot een echte Two Tone.
Het is misschien ook wel een kandidaad voor het topic ‘De enige op HF’, want ik denk dat je er geen tweede van gaat vinden.
Ha Lex, toch leuk zo’n vijfje in je collectie maar Eddie is makkelijk in dit thema. Hoefde dus niet echt allemaal two tone te zijn, wp goudkleurig, indices, wijzers of de kroon. Eddie vindt het allemaal oke, en ik ken jou Lex, weet zeker dat je meerdere vintage met iets van goudkleur hebt .
Die Mitron van jou ben ik idd nog niet 1 keer tegengekomen dus kandidaat voor het topic “de enige op het HF”
Zeker weten Eddie, Assie heeft een stukje van haar licht meegegeven in de Invicta
Kon deze week niet meedoen…heb geen two tone in de verzameling
Maar dikke kudos voor @Eddie , hij heeft zich een waardig vervanger van @fredpanarai1 getoond
Zeker weten, en het kost niets om iemand een compliment te geven die hij/zij verdient
Ik ga hem morgen trakteren op een originele Rikketik kroket