Liefhebber.
zeker weten dat @floris gelijk heeft
Wat ik echter niet snap is dat je Patek verkocht hebt en Philippe gehouden niet , of ging het mouwtje over Patek
.
We moeten nog wel ff afspreken voor morgen en ik kan je vertellen dat ik echt met een extra horloge huiswaarts ga
De Zentra, met een PUW561 aan boord. Hij loopt, maar wel erg onregelmatig. Ik heb de lift angle niet kunnen vinden, dus als ik deze onderhanden ga nemen, moet ik die bepalen op de manier van Kalle Schaap (180° meting). Daarvoor moet ik nog even oefenen, want bij mijn eerste test kwam ik uit op een lift angle van 55° terwijl die 44° was…
In de lijst van ‘Watchguy Lift Angles’ staat bij PUW (Pforzheimer Uhrenrohwerke) maar één vermelding, nl. de PUW 100, met een lift angle van 55.0. En die PUW 100 staat dan weer niet in de lijst van Ranfft.
De PUW 561 wel.
Soms hebben kalibers van hetzelfde fabrikaat nog wel eens dezelfde lift angle, dus je zou het kunnen proberen met een instelling van 55 graden op je TG. Kijken of je dan een aanvaardbaar resultaat krijgt.
Wel een mooi jaren '70 horloge, die Zentra.
Dank je, Lex. Ik zal het proberen. Het is inderdaad een mooi horloge. En dat voor twee tientjes…
Zoals altijd vanochtend weer tiptop bij de klant maar die heeft het nooit in de gaten terwijl ze zelf Rolex en IWC dragen.
Categorie ‘Deze heeft geen batterijen nodig.’
Tudor en IWC herkennen ze wel BTW.
Lang verhaal kort: blinken doe je voor jezelf.
Dat is de waarheid van een koe John, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat jij met je mercedes amg ook best wel opvalt, die past niet onder het mouwtje
Mijn laatste aanwinst van 6 april jl. Op een sticker op de achterkant staat dat het horloge van 1955 is. Nog ouder dan ik, dus.
Op de wijzerplaat staat Justine en daaronder Ancre. Ik ga weer even zoeken op het web.
Hallo mensen. Fer is er even niet. Ligt plat met pijn in de rug. Was gisterenavond bij Breitling, dat staan ff te veel van het goede.
Morgenavond natuurlijk wel present voor nieuw thema.
Wens Ferry sterkte en beterschap. Zorg maar goed voor hem. Die Breitlings zijn natuurlijk top zwaar
Wens hem beterschap As! Maar ja, voor een Breitling moet je ook niet zo lang gaan staan. Slecht voor je rug, had ie kunnen weten!
Ferry, veel beterschap, weet hoe het voelt…
Maar kom op… voor Breitling? Oké, die maken wel wat leuke horloges, maar om daar rugpijn van te krijgen…
Wens hem maar beterschap van mijn kant. Jij ook sterkte met de patiënt.
Crosspost maar vandaag weer om blijft mooi horloge en loopt nog steeds perfect.
Maar wel groot na dagenlang vintage kleintjes. Weer ff wennen.
Nou Lex, bij mijn andere Breitlings geen last van mijn rug gehad . Probleem was vooral het stuk lopen naar de boetiek en dan het slenteren in de zaak.
Maar zoals Assie al schreef, vandaag ben ik weer present
Ja joh, maar ja ben hebberig he dus als je dan alle Breitlings mee wilt nemen, vraag je erom.
Wel een heel mooi horloge en van groot hou ik , maar als ik zo naar je pols kijk, wellicht voor jou toch iets te groot, lugs steken iets uit bij de pols, of het ligt aan de foto dan heb ik niets gezegd
O ja mensen, heb weer een leuk thema die ik vanavond ga posten dus zoeken in de grabbelbak vanavond. Enne vandaag is het zondag he, dus vrije keus. Alles mag, van Flik Flak tot R. Mille
Dus post ik vandaag mijn Astron die ik toevallig om de pols heb
Zit wel zielig alleen, Assie is naar de marathon Rotterdam waar mijn jongste zoon meeloopt, hij hoopt op 4 uur lopen, ik hoop met hem mee
Fijne zondag iedereen
Inderdaad wel groot maar dat ligt wel aan de foto anders komt de wijzerplaat er niet mooi op.