Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Ik ben jaloers op jullie techneuten, maar ik kan weer goed slopen :smile:
Maar wel netjes geworden en met heel veel geduld en liefde gedaan, weer een net horloge om de pols :+1:

2 likes

Slopen kan iedereen… Moest ik misschien eens met een Rolex doen (natuurlijk geen echte…)

1 like

Ha Lex, dus zelfs AI zat er naast, ben ik gelukkig niet de enige kneus :wink:. Ga toch eens vragen aan AI wat een koe is, kijken waar die mee komt :grin:
En nee, zo oud ben ik nog niet, hoop nog wel een paar jaartjes mee te kunnen gaan, wie moet er anders voor mijn horloge kindjes zorgen.

Laten we hopen dat ie uit 1940 komt volgens de Ranfft lijst, heb ik toch wat jaartjes te gaan. Maar sta er vaak van te kijken hoe knap men die uurwerken maakt(e) en dat ze zo lang meegaan, wel met de nodige onderhoud natuurlijk.

Nee die ga ik dan niet posten in het vintage topic, ook al hebben ze een vintage look. Moet mij wel aan de regeltjes houden anders gaan er mensen piepen of nog erger, krijg ik een vlag. Maar heb jij die Prisma in het vintage topic gepost, denk dat je er toen een NA topic van gemaakt hebt, of heb ik het mis? Maar ik vind het wel een leuke/mooie Prisma zal wel niet groter zijn dan 36mm jou kennende :wink:.
Ik zie het al voor mij, Lex met een Panerai om de pols, ga je gelijk scheef lopen :rofl:.

Kwam dus ook uit AI en ik ben goedgelovig he dat weet je :wink:. Ik weet zeker als je aan AI vraagt of er nog zo’n figuur als ik op deze aardkloot rondloopt dat ie dan zegt “onmogelijk, daar is er maar 1 van gemaakt, wel met een handleiding zo dik als een encyclopedie”, o en niet te vergeten, niemand zo eigenwijs als Ferry :grin:

1 like

Ik heb er nog eentje liggen, maar dan moet je hem wel helemaal aan gort slaan met een vuisthamer, foto’s posten met de tekst “zo gaan wij hier met neppers om” :rofl:. Maar hij loopt (geloof het of niet) netjes op tijd :wink:

1 like

FTFY
En ik heb zoiets hier ook nog liggen. En dat komt helemaal goed. Hebben ze in het groene gedeelte ook wat om over te zeuren…

1 like

Haha dan wordt het oorlog in het groen, of je krijgt een pluim dat je een nepperd aan gort slaat :rofl:

Ik kom toch nooit in het groene gedeelte, dus dat zal me worst wezen…

2 likes

Ik soms wel, zitten ook wel aardige gasten tussen hoor. Maar ik denk als jij een Rolex uit de jaren 20/30 te pakken zou kunnen krijgen, jij geen nee zal zeggen :wink:

De oude Rolexen hebben nog wel iets, maar de naam doet me gewoon helemaal niets. Ik kijk liever naar een mooi horloge, dan iets wat zo gehypet is… En wat voor merknaam daarop staat, dat interesseert me niet zo. maar goed, dat is een andere discussie en die hoort hier niet.

Wie heeft er nog een horloge van de Rikketik?

En o ja, ik had er nog wat bandjes zonder horloge gekocht, telt dat ook? :innocent:

12 likes

5 euro per bandje of niet?

3 likes

Precies. Ze zullen wellicht niet de topkwaliteit zijn, maar voor een horloge, dat ik wellicht eens in de zoveel tijd draag, hoeft ook geen duur bandje op. Ik heb geen horloges van duizenden euro’s. Dus waarom ook zoveel uitgeven aan bandjes?

4 likes

Ja ik wilde ze ook kopen herkende er 1 en dacht die heb ik in handen gehad, niks mis mee!

De meest rechtse was eerste die ik in handen had.

3 likes

Maat XL is voor mij niet overal te krijgen, dus als ik de kans krijg, koop ik er…

3 likes

Zelf heb ik 3 nieuw gekocht, niet voor de naam maar gewoon echt dat ik ze heel mooi vind. Zowel de afwerking, de wijzerplaat als het model.
Maar hetzelfde gevoel kan ik ook hebben bij een goedkoop horloge, moet er gewoon een klik mee hebben.

In het begin was ik soms wel eens te streng, maar ja wordt ouder he, dus ook sentimenteel :wink:. Tuurlijk mag dat, dit topic moet vooral leuk en leerzaam zijn met vriendelijke leden en dat gaat heel goed hier :smile:
Maar nu heb je zoveel bandjes gekocht, moeten natuurlijk wel horloges tussen :joy:

3 likes

Altijd handig, bandjes achter de hand.

2 likes

Rolex maakt horloges van goede kwaliteit. Ik zou wel een Oyster willen hebben, maar ja, mijn horlogepotje is niet zo groot. Niet mis, die prijzen die Rolex vraagt.
Maar om er nu mee te gaan blinken, zo van , kijk mij eens succesvol zijn…Dat heeft iets zieligs.

3 likes

Inderdaad, de prijzen van een Rolex zijn hoog. Hebben al sinds jaar en dag een marketing dat wanneer je een Rolex hebt, je de top of the bill hebt. Is bij een aantal mensen een soort van status symbool maar er zijn ook mensen die er lang voor sparen omdat ze het een mooi horloge vinden. Al heeft iemand een arm vol met Rolexen, zegt mij dat niets over succesvol zijn. Zat mensen die andere prioriteiten stellen met geld, zelfde is aan de orde met auto’s. Ik kan net zo blij zijn met een horloge van €100,00 als met een horloge van tig K. Mag ik mij gerust een liefhebber noemen toch :smile:

8 likes

Ik denk dat de meeste mensen hier zullen beamen dat jij een liefhebber bent ferry

De rest heeft geen idee wie je bent

3 likes

Thanks, maar ik denk echt dat dit voor de meerderheid is van het HF :+1:

4 likes

Ik heb dat dus ook he, status vind ik zoiets doms, lever je nou een prestatie dat kan je je oprecht beter kanvoelen dan een ander, als je op het podium staat met een gouden plak oid.

Ik draag net zo graag een casio van 5 euro uit de kringloop als een panerai of een exoot.

Met auto’s heb je helemaal geen status, ga je met 150.000 in de file staan, dan ben je eerder geestelijk gestoord, maar dat is mijn mening he :crazy_face:, daarnaast zijn het vaak lease gebakkies.

2 likes