Staat genoteerd, maar daar heb ik er maar 1 van. Zijn dure horloges en ik ben maar een arme sloeber
Met de juist voorzorgmaatregelen is het inderdaad wel te doen, maar het is zo’n gedoe. Al je gereedschap weer ontsmetten, je hele bureau nat afnemen; ik sleutel gewoon niet ontspannen met die troep. Sleutel ook alleen aan de tuintafel aan onderdelen met radium, dan heb ik in elk geval niet het gevoel dat m’n bureau nog ligt te stralen als ik klaar ben.
Ik denk ook dat ik hem niet ga relumen, maar dat is deels ook omdat ik er zelf niet zo goed in ben. En een professional vraagt meer dan het hele horloge waard is
Veel horlogemakers deden dat inderdaad, gros van de vintage horloges heeft een heleboel krabbels in het achterdeksel. Deze bijvoorbeeld:
Deze is overigens niet omgebouwd tot polshorloge, is origineel zo geleverd. Vanaf 1912 leverde Tissot polshorloges voor heren. En voor dames volgens mij al wat eerder.
Tof
Mooi deze Wilko👍, ik schat 22mm. Eigenlijk waren polshorloges helemaal niet bedoelt voor de mannen. Was toen echt een sieraad voor de dames.
Heritage Visodate.
Dank je. Maar hij is wel wat groter, 26,5 x 40 mm, exclusief kroon en lugs. Dus qua maat zou het best een herenhorloge kunnen zijn, maar qua decoratie schat ik het echt in als dameshorloge.
Met Tissot is de hobby bij mij begonnen. Echter komen ze maar weinig meer uit de horlogedoos. Misschien toch maar eens in het blauw zetten om ruimte in de doos te maken…
De eerste V8:
FTFY… Want daar heb ik er veel meer van…
Morgen hier wel eentje posten, kan ik deze week 2x meedoen… Want zoveel Tissots heb ik in mijn verzameling…