Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Dat is wel typisch zo’n optimistische prijsstelling waar @KaiseRRuby op doelde. Je kunt het er voor vragen, maar dat is wel ongeveer het dubbele van waar ze voor gaan in een veiling :wink:

2 likes

Dat geldt ook voor mij met de PRS 516.

12 likes

Cal. 38.2 met blauwe wijzerplaat. Komt niet veel voor.

7 likes

Mijn tweede Tissot: de Tissot Alarm. Deze heb ik gekocht in de herfst van 2003 en vervolgens twaalf jaar lang onafgebroken gedragen. Heel af en toe draag ik hem of haar even. Helaas kan ik geen passende band meer vinden.
Voor als iemand er toch een heeft liggen, houd ik me aanbevolen . Lugmaat is 14 mm en daarna moet een band met 22mm aansluiten op het horloge.

9 likes

Ik heb de stalen band vervangen voor leer op Schiphol; die pen heeft een schroevendraaier op het uiteinde, onder de cap. In het vlakke gedeelte had ik een klein sleufje gefreesd zodat ik 'm als pin pusher kon gebruiken. Werkt prima. Draag 'm nu al ongeveer een jaar op leer en ik ben als een kind zo blij daarmee. Draagt super op leer. De V8 automatic chrono heb ik 3, 4 jaar geleden voor echt belachelijk weinig op de kop kunnen tikken. Matig uurwerk, ik weet het, maar voor de prijs van een MoonSwatch hoor je mij niet klagen.

10 likes

Wellicht dat je een T60/TXL band zou kunnen pakken. Die is ook 14 mm tussen de lugs. Springt daarna naar 24mm, dus fractie te breed, maar misschien valt dat niet echt op:

2 likes

12 likes

Ja! Ik heb er nog maar twee en dit is er 1 van, ook gelijk eentje die in het “De enige op HF” is gepost.

11 likes

Wat ongebruikelijk vroeg polshorloge uit omstreeks 1912 met een geblauwd stalen kast en geprofileerde blank metalen wijzerplaat.

9 likes

Dank! Ik vond deze ook op Ali. Meteen besteld. Wie weet, past de band.

2 likes

Goed idee om met een van Ali te beginnen. Mocht het niet lekker passen valt de financiële schade nogal mee :+1::blush:

1 like

Leuk! Kan ik ook eindelijk meedoen :yum:

13 likes

Vergeet de zondag niet he Patrick, dus je kunt 3x meedoen deze week :wink:

Kan Wilko zelf ook wel hoor, maar het gaat erom doen of zo laten :wink:

1 like

Ik zeg laten doen.

2 likes

Klopt, zelfde is bij chrono24. Zie de verschillen in prijs voor eenzelfde horloge. Altijd meerdere bronnen raadplegen denk ik altijd maar, en als ik er helemaal niet zeker van ben. Weet ik altijd wel iemand die de prijzen kent :wink:

1 like

Ik zeg laten, en je kent de regels he John :wink:

2 likes

Vouwfietser kan die lume ook oud laten lijken. = mooi!

2 likes

Mijn enige Tissot.

16 likes

Zoals ik eerder al aangaf, ga het rijtje af, kan ik er iedere dag eentje posten. De 1 vindt deze t-racer verschrikkelijk en de ander een vet horloge.
Hij is iig totaal anders dan de rest van de Tissot’s :smiley:

Fijne avond iedereen :+1:

13 likes