Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Ha Peter, kijk dat is wat ik bedoel dat ik net anders naar patina kijk als velen anders, mooi voorbeeld is dus de Vito :+1: daar vind ik de patina dus mooi verdeeld over de wp. Net zoals bij die Helios :+1: Tja de overige natuurlijk allemaal een :+1:
De mooiste vind ik de Zodiac en de Crown, vooral die laatste is een plaatje :ok_hand:

@levensnevel van die Novado had ik graag het hele horloge gezien om mijn mening te geven, als de patina zo over de hele wp is verdeeld dan een duim. Dus als het kan graag een foto van het hele horloge :smiley:
Zelfde ook van die aficionadi, kan de hele wp niet goed zien, maar denk dat dat de patina niet mooi verdeeld is over de hele wp? Dus voor nu, beide horloges een halve duim :wink:

1 like

Ha Wilko, zo dacht ik er ook over. Maar als je beter kijkt (heb ik het over mijzelf he) dan vind ik patina mooi verdeeld over de wp best wel mooi. En ja, jouw Tissot’s op 1 na allemaal een :+1:. Alleen de 4e foto van die tank kan nog net, halve duim :wink:
Maar bij die 5e Tissot is het juist weer mooi verdeeld :+1:

1 like

Ha Macx, de eerste 2 natuurlijk een :+1:, maar bij die Tentet, Dulfi :-1:. Die Duward krijgt een :+1:. Je moet mij maar vergelijken met Angela de Jong, geef gewoon mijn mening over horloges, maar kan je het mee eens zijn of niet. Ik vind het mooi of niet, maar dat is inmiddels wel duidelijk :wink:.

@LeenS Die Oris en die Pontiac beide een :+1:

3 likes

Bedankt voor je mening, leuk achteraf deze beoordelingen.

1 like

Daar gaan we Macx,
eerste reeks: eerste 8 een :+1: en die eerste Ebel is echt heel mooi. Die laatse 2 een :-1:. Maar wat is het merk van die 1 na laatste? Is daar nu alleen het glas zo gekrast, als dat zo is. Met een nieuw glaasje een :+1:

2e reeks:
eerste 6 foto’s een :+1:, maar beide Etawa’s (denk gewoon dezelfde) een :-1: Die Eterna ook een :+1: en heel leuk hoe ze die lugs gemaakt hebben :smiley:. Zie je wel dat mijn smaak aan het veranderen is :wink:

3e reeks:
Bij die eerste Eterna vraag ik mij af of tussen 2 en 3 uur het een beschadiging is, maar allemaal een :+1:. Wel jammer van die eerste Eterna want is echt een mooi horloge :smiley:

1 like

Ik vind ieder horloge tijdens dit thema :+1:t3::+1:t3:

Vooral leuk om te zien wat sommige bandjes doen. Ik dacht dat ik teveel bandjes had ingekocht, maar het blijken er te weinig. :sweat_smile:

2 likes

Bij binnenkomst zag het er zo uit.

3 likes

Met die zwarte plaat bedoel je toch, maar die doet nu een retourtje Zweden en wordt weer in Nederland verwacht ergens in juni.

1 like

Die eerste 4 natuurlijk een :+1: met de opmerking dat ik die Sobior een hele leuke wp vind hebben :ok_hand:. Tja die laatste, kan het merk niet lezen een :-1:. Het lijkt (maar wie ben ik) alsof die ook vochtschade heeft? :smiley:

@Roedolf (Ruud) beide Junghangs een :+1: natuurlijk.

2 likes

3 likes

Macx allemaal een :+1:, die Facit is ook een leuk horloge. Elk horloge vergroot ik, deze heeft de patina welliswaar niet over de hele wp verdeeld maar om de pols denk ik dat het amper opvalt die patina :wink:
Vraag mij af hoe oud die Fleurier is want die ziet er echt heel netjes uit :ok_hand:

Had ik het toch goed gezien, maar als die terug is Macx mag je die weer laten zien aan mij, als het niet teveel moeite is natuurlijk :wink:

1 like

2 likes

Haha Dennis, dat wordt dus weer een bulk inslaan bij de volgende Rikketik :smiley:. Maar je hebt gelijk, een ander bandje geeft gelijk een andere look :+1:

1 like

Daar heb ik er nog een paar van, maar met mooi emaille plaat die hebben geen patina.

1 like

Leuk macx die Fortissen, :+1:, alleen die laatste Fortis :-1:. Moet zeggen dat ik die 2e Fortis een hele mooie wp vind hebben :ok_hand:. Normaal ben ik meer van het blauw maar die met het zwart is echt de mooiste :smiley:

1 like

Hier staat uit de jaren 70

Bij ontvangst zag het er zo uit.

1 like

Komt uit Zweden toch, maar waarschijnlijk gemaakt in Denemarken of Finland. Of zit ik er nu helemaal naast?

1 like

@fredpanarai1

Zo beter Ferry?

2 likes

Oeps, poep in mijn ogen is mij niet opgevallen. Tja bekijk de horloges he :wink:. Die Fleurier heb je echt heel mooi opgeknapt, complimenten Macx :+1:

1 like