Je bedoelt de Enicar met de zwarte dial? Dat is dus echt een van de klassiekers als je het over een gezocht patina patroon hebt. Een zgn. ‘sterrenhemel’. Ik was zó blij dat ik die vond op de verzamelbeurs in Utrecht. Top horlogemaker @Tokes heeft het uurwerk voor me gereviseerd.
Ja dat is nu wat de tandjes des tijds kunnen aanrichten. De schoonheid van de ouderdom vind ik dat (ben zelf ook oud, dus dat mag). De Gedu met het Bifora 812 uurwerkje is dus wel van 1935 hè?
N e g e n t i g jaar oud! Daar ben ik zelf voorlopig nog niet aan toe hoor. Maar ja, als ik zo oud word als ik er uit zie is dat toch mooi meegenomen. Geldt dus ook voor het Gedu tankje.
Beiden, de Gedu en ondergetekende, functioneren overigens nog uitstekend. De andere hier door mij getoonde, door de tijd geschilderde exemplaren overigens ook.
Maar… fijn dat je de andere exemplaren kunt waarderen. Dank voor je complimenten over de Mora.
Ben ik helemaal met je eens, maar joh ik heb nu al geen ruimte meer voor al mijn horloges. En dan heb ik het nog niets eens over die bij DNK liggen. En als je ze dan niet kunt zien en in de kast liggen is dat zonde. Daarom ben ik ook gestopt met een groot deel verzamelen van munten. Welke ik nu nog koop zie ik als een stukje investering. En dan heb ik het nog niet eens over een andere verzameling die ik heb, staan door het hele huis heen .
Maar nu weer even aan de slag met de volgende horloges, en ondanks wat ik hierboven schrijf, zou ik wel een mooi vintage horloge willen met de patina die mooi verdeeld is .
eerste reeks geef ik een , alleen bij die Witnauer zou ik wat aan het glas doen, dan is het echt een mooie clean horloge .
2e reeks: allemaal een , de mooiste vind ik de Seastar, mooi egaal patina . En die Seiko Bell-Matic is echt een plaatje .
3e reeks op 1 na heel mooi Die ene die ik wat minder vind is de Ardath, maar ondanks dat geen duim naar beneden. De mooiste is de Monvis, een echte dresser, ach wat loop ik te zeuren, ik ga steeds meer mooie elementen zien in die vintage horloges met patina .
4e reeks: eerste Seiko , 2 Seiko kan nog net, de rest natuurlijk een . Mooiste vind ik de Enicar sport .
5e reeks: eerste 3 , nr4 iets minder maar geen duim omlaag . Dan de eerste 4 naast elkaar . Bij de 2e 4 naast elkaar, is de datum bij de Seiko King datum niet in orde? Maar alle 4 een . Ook natuurlijk voor de Citizen een
Ja Lex, die met de mazelen , maar het blijft altijd een kwestie van smaak. Maar zoals ik eerder al schreef op een ander bericht, ga die vintage steeds meer waarderen . Tja sorry Lex, maar die Gedu tank vind ik gewoon niet mooi. Maar snap wat je bedoelt wat de tand des tijds kan doen met een 90 jaar oude horloge . En ja Lex, jij bent zeker nog lekker fit en goed lopen kan je ook
Haha, dank je wel.
Ik ben niet zo’n expert in het sleutelen aan horloges, en soms lukt het me om zelf het glaasje te vervangen, maar vaak ook niet. Dan krijg ik dat schroefje niet los dat de stift vasthoudt, of dan krijg ik geen grip op het glas met dat enge apparaat om glaasjes af te nemen, dus dan laat ik het maar zo.
Ik heb er niet zo veel met patina (relatief dan ), want ik ben er over het algemeen geen fan van. Maar hier een paar die wel wat spatjes patina hebben:
Hoi Patrick, daar ga ik weer. Je weet het he zegt of ik het mooi vind of niet
1 reeks
eerste 6 , maar dan komt er die Rado, is het nu het glas wat zo gekrast is of ook de wp? je snapt hem al natuurlijk . die automatic kan nog net, moet eigenlijk aan @Jur vragen of hij ook een halve duim als emoticon heeft .
Die 2e vierkante Seikomatic is echt leuk, maar de mooiste vind ik toch die Eterna Matic. Wat een mooi horloge/combi is dat zeg en dan die band . Die zou ik echt wel meer dan een dagje dragen, heel mooi dus En de rest in de eerste reeks natuurlijk een . Hoe groot is de dial van de Eterna Matic? En niet te koop natuurlijk?
Die Poljot die je vandaag gedragen hebt vind ik , komt gewoon dat ik net iets anders kijk naar patina als de meeste van jullie. Maar moet kunnen toch, denk dat er zat vintage liefhebbers zijn die mijn Rolexen niets vinden. En dat mag ook, je vindt het mooi of niet toch