Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Een gouden Raketa ??
Ik vermoed eerder goud look a like. :blush:
No todo lo que brilla es oro. :rofl:

3 likes

Gouwe Ouwe uit de jaren '50

9 likes

Dit is op zeker geen echt goud dus mag hier niet geplaatst worden helaas…
Dus je hebt er geen net als ik…

3 likes

Is gold capped of plated wel echt goud?

1 like

Begin jaren 50 18 kt Titus.

10 likes

12 likes

Volgens lexaf bevat hij een beetje Russisch goud…

4 likes

Strikt genomen is dat een flinterdun laagje echt goud, maar valt niet binnen het huidige thema. Wat ik lees is dat er een onderdeel aan het horloge moet zitten wat van massief goud is gemaakt. :thinking:

5 likes

Ja kermis goud denk… :rofl:

1 like

Dan hoort die Omega van @Macx hier ook niet want die kast is van roestvrij staal en is niet van goud…

2 likes

K heb hem verwijderd

1 like

Die lijkt mij verguld of capped, is aan de punten van de lugs doorgesleten dus hoort hier inderdaad niet thuis.

2 likes

In Gold capped zit waarschijnlijk meer goud op dan in de meeste bezels. Het is een gouden kap die er omheen zit en niet opgebracht is zoals verguld of gold plated.

3 likes

Zo is dat mensen. Bezel is van massief goud. Lugs hebben een “rijke” goudlaag om met Omega te spreken. :grin:

Ik zag kort na aanschaf een behoorlijke kras in de bezel, die ik op de foto’s in de advertentie niet gezien had. Had niet het idee dat de verkoper er iets mee van doen had. Na lang aarzelen toch zelf flink aan het “diep” poetsen gegaan. Werd weer super glad zonder enige doorslijten op staal.
Vandaar mijn overtuiging dat deze bezel ook echt van massief goud is. :slightly_smiling_face:

5 likes

Kijk, dit thema is op mijn lijf geschreven, mijn nickname is niet voor niks GoldRush :sunglasses: :coin:.

De grootste goudklomp is uiteraard de 16238 uit 1989:

Cartier tank Américaine uit 1999:

Dan twee Omega’s:

En de Tudor Prince DD in two tone heeft ook een paar 18k gouden onderdelen.

Flinke goudkoorts aanwezig hier :yum:

19 likes

Het goud gehalte per deelnemer verschilt wel wat hier.
Ik kijk nu naar mijzelf. :grin:

2 likes

Poh!

Deze week doe ik niet mee.
Mijn grens is nooit meer dan 25 euro voor een horloge te betalen, dus de kans dat daar dan iets van goud bij zit, is vrij klein.
Ik heb nog een paar dameshorloges waar ik niks mee doe, misschien dat daar nog wat van goud bij zit…

4 likes

“Wie het kleine niet eert…”
:wink:

3 likes

Zou kunnen ja. Weet je trouwens zeker dat wat je daar laat zien een capped horloge is? Die zijn meestal staalkleurig aan de achterkant van de lugs :thinking:

Ik ga in elk geval niet de grenzen van het thema opzoeken, want deze Tissot uit 1928 heeft een volledig 14k gouden kast :sunglasses:

14 likes