Vrije keuze he, dus lekker makkelijk deze om de pols
Vanavond maak ik het nieuwe thema bekend, wel 1 waarvan ik geen 300 horloges verwacht maar we zullen zien
Fijne zondag iedereen, hier schijnt nog lekker het
“Alles mag gewis, als het maar een Seiko is.” ??
Ik verklap natuurlijk nog niets, maar Seiko zou kunnen. Kost wel een paar stuivers, mag jij lekker gaan gokken waar ik het over heb
Wauw, die Slava met die dierenriembezel is fraai! En zou Seiko stiekem naar de wijzerplaat van dit horloge hebben geloerd als inspiratie voor hun Alpinist? Die Ostwok-versie van de “Perviy Kosmonavt” is ook mooi, ziet er z.g.a.n. uit. Een mooie reeks horloges! De bedrukking met lichtblauw was de eerste, van rond 1991. Later kwam er nog een reprint, waarbij het lichtblauw lichtgrijs was. De versies met lichtgrijs werden ook nagemaakt in Ukraïne, daar heb je veel Frankenstein-huisvlijt.
Voorzijde: “Gvardiya” (elite infanterie-eenheid) en achterzijde “Velikaya Otechestvennaya”, de Grote Vaderlandse (Oorlog). In zeer mooie conditie. Molniya (bliksem) maakte sowieso mooie dingen.
Hele aparte Bulova. Heeft een vibe van een Cadillac Eldorado of een Ford Edsel over zich, door die vormen en die wijzerplaatkleur. Cadillac had trouwens ook een Seville model, maar die oogde gewoner en braver dan dit horloge. Mooi uurwerk zit erin, met vloeiende secondenwijzerloop. Jozef Bulova was een Boheemse (Tsjechische) immigrant, in die zin is er een Oost-Europese link.
Ja, staatsieportretten.
Deze vandaag om fijne zondag allemaal en geniet van de zon…
Crosspost met welke vintage draag je vandaag…
Goedenavond/morgen thema vrienden, het nieuwe thema voor komende week is bekend. Het nieuwe thema wordt: “Show je horloge met ECHT goud”
Vanaf post 577.
Met echt goud bedoel ik dus, je hele horloge is van goud/witgoud, of alleen de kast, bezel of strap. Dus geen horloges waarbij het LIJKT of het goud is dus niet vals spelen want ik ken mijn pappenheimers ondertussen
Ha @Jurk hier kan je dus gewoon je Navitimer posten zonder dat men je gaat vlaggen
O ja @JohnvdT jij kan dus ook lekker meedoen.
Maak een leuke foto! en natuurlijk een leuk verhaal erbij maakt het nog leuker!
Iedereen kan dus weer meedoen met zo’n horloge, dus ook de vintage en Rolex boys/girls
En zoals jullie weten loopt het thema van maandag t/m zaterdag en is zondag weer de vrije keuze dag.
Ik trap af met mijn Rolex submariner two tone, model 116613LB
1 van de laatste die nog in 2020 gemaakt werden.
Stukje geschiedenis van een van de merken, Rolex horloges met goud:
Rolex begon in de jaren 1950 met het gebruik van goud in hun horloges, wat leidde tot de creatie van iconische modellen zoals de Day-Date, die in 1956 werd geïntroduceerd. Dit horloge was het eerste polshorloge dat zowel de datum als de volledig uitgeschreven dag van de week toonde en was uitsluitend verkrijgbaar in 18-karaats goud of platina .
En natuurlijk wens ik iedereen weer een leuke themaweek