Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Geprobeerd een betere foto te maken om de plaat beter in beeld te krijgen.

3 likes

En vandaag maar weer eens 3 posten en morgen weer 3 of 4 :wink:

O JA, EN IK VROEG OM TIPS VOOR DE THEMAWEKEN IN 2025!! WAAR BLIJVEN JULLIE??? :smiley:

Fijne avond iedereen :+1:

6 likes

Met weinig licht en dan de flitser gebruiken, misschien lukt het dan wel. Gok ook maar wat hoor :smiley:

1 like

Het motief in de wijzerplaat kwam er wel goed op, maar krijg nu geen kans meer om een foto te maken. Hij blijft om haar pols​:joy::joy:

1 like

10 likes

Een “oersolar”.

9 likes

Na de switch naar een nul-op-meter woning, elektrische auto, plantaardig eetpatroon, geen vliegverkeer en terughoudendheid in aankoop van spullen (m.u.v. horloges), werd het een beetje een principe kwestie om de horloges voor dagelijks gebruik te vervangen door solar versies. Al is de milieu impact van een horloge batterij verwaarloosbaar in het geheel natuurlijk.
Het mooie van de switch naar duurzaam is, dat ik achteraf kan vaststellen, dat het geen enkele afbreuk doet aan wezenlijk levensgeluk, maar dat het juist daaraan bijdraagt.

5 likes

7 likes

En daarnaast uitermate geschikt voor luie mensen zoals ik :wink:

2 likes

9 likes

6 likes

De mooiste bewaren we voor het laatst. :blush:
L.E. gelimiteerd tot 1.200 stuks wereldwijd.
Dit was een belangrijke technologische upgrade die de werkingsduur van het Eco-Drive-mechanisme verlengde van een volledige batterijlading tot 365 dagen (of een jaar). Om het debuut van het E365-kaliber te vieren, heeft Citizen de Eco-Drive 365-horlogecollectie uitgebracht, waaronder deze limited edition Reference BN1010-05E, geïnspireerd op vintage Citizen-horloges uit de jaren zeventig. Citizen introduceert graag nieuwe technologieën in interessante ‘concept’-horloges die de ontwerptaal van het merk veranderen. Hoewel de E365-module waarschijnlijk zijn weg zal vinden naar toekomstige producten, is Citizens debuut Eco-Drive 365-horlogecollectie een interessante mix van artistiek en klassiek Japans polshorlogeontwerp.

9 likes

Nog maar een paar plaatsen vandaag, morgen weer een paar. En ja ik weet het, had moeten poetsen en nummer 2 staat niet goed op datum, kom nog wel eens goed :wink:

En niet vergeten he, zondag altijd vrije keuze dag.

ENNE WAAR BLIJVEN DIE TIPS VOOR THEMA’S IN 2025??? WACHT IN SPANNING AF, EN ZOALS IK AL EERDER ZEI, MAG OOK VIA EEN PB :smiley:

4 likes

Zeker een mooie die 365, wel bij vermelden dat het een LE is :+1:, maar wat licht al niet kan doen met een wp, heel mooi :ok_hand:

Heel bijzonder :ok_hand:

1 like

Mijn andere ‘1e Solar LCD’ - een ontwerp uit (West) Duitsland. Dit model komt ietsje vaker voor dan de zwarte die ik eerder postte :face_with_monocle:

6 likes

Uhhh…een paar dan:

Nederlandse merken (vintage & nieuwe)
12uur 's nachts in donker
Horloges bij ondergaande zon
Bekende horloges uit films, incl titel
Dials met wijzers onder markers door
Skelet horloges
Dials met Romeinse cijfers
Horloges met geïntegreerde bracelet
Panda chronografen
Case backs met inscriptie
Horloges met geblauwde wijzers
Van partner gehad, dus nooit weg :hugs:
Etc

3 likes

Top man, kunnen er nooit genoeg zijn toch :+1:. Iedere week een ander thema, doet toch je hersenen kraken. Benieuwd of anderen ook nog thema’s hebben :wink:

1 like

Je horloge en je horlogemakers gereedschap, is dat een idee🤔

3 likes

Zeker, wordt ook genoteerd voor 2025. Mocht je meer ideeën hebben schroom niet om ze te melden :wink:

1 like