Het duurde even voor ik Ferry’s nieuwe Thema ‘opdracht’ had gelezen, maar vandaag kwam het ervan.
Dit gezegd ben ik verder gauw klaar, want ik bezit zegge en schrijve één eco drive Citizen Quartz horloge. Eentje die dus loopt op een accuutje dat met een zonnecel opgeladen wordt. Jaren geleden eens gekocht hier bij de plaatselijke juwelier omdat ik het wel leuk vond om eens te proberen. Een simpel ding, zonder verder veel complicaties. Hij heeft enige jaren (!) achter elkaar zonder enig probleem gelopen, het enige wat ik af en toe eens moest doe was het ding een dagje in de zon in de vensterbank leggen, om de accu weer op te peppen. Sinds enige weken loopt hij echter niet meer goed. De seconden wijzer maakt grote sprongen en het ding staat om de haverklap stil, ook als ie dagen in de zon heeft gelegen. Ik denk dus dat ik op zoek moet naar een vervangende accu.
Toch weer een heel verhaal, dat heb je nogal gauw bij mijn postjes. Mea Culpa!
Ik kom wel mooie dingen tegen in dit thema. De Citizen die hier diredt boven staat van @BroederBill vind ik heel fraai! Eenvoud en een knipoog naar het bullseye design.
Hieronder wat foto’s van mijn poor mans ecodrive en dat is dan tevens mijn enige bijdrage aan dit thema.
Oh ja, die had ik ook nog… 'n Pulsar Solar, alleen dit jaar per abuis het licht voor hem uitgeschakeld…
Had hem verwisseld met een beetje zelfde Pulsar en dacht de batterij te vervangen - beetje vreemde montage dacht ik nog?!

Ging dus aardig mis, en nu loopt hij dan maar op een gewoon batterijtje

Oh dus dat kan wel? Ik dacht dat gewone batterijtjes niet tegen dat oplaadstroompje van de zonnecel kunnen?
Precies daarom was ik in eerste attentie alert op problemen Lex, maar ik vermoed dat wat ik er toen abusievelijk uitgesloopt heb de laadstroom regelde - minuscuul dingetje
Hij loop intussen al maanden (in een donker laadje )
Ha Lex, nou dat valt voor jou doen heel erg mee hoor maar ik had niet verwacht dat jij er maar eentje zou hebben na al die jaren. En simpele horloges bestaan niet he, of je moet elk onderdeeltje zelf kunnen maken en dan een uurwerk in elkaar zetten en dan heb ik het nog niet over de rest. Zelfs een Flikflak is niet simpel, tenminste ik kan hem niet namaken . Maar je Citizens is misschien alsnog te redden zoals @Domega schrijft, moet je wel elke 2 jaar batterij wisselen, maar heb je wel een lopende vintage Citizen
Mooie collectie Jacobus en daar zitten niet de minste tussen, zoals foto’s 9 t/m 13 . Die Bullheads zijn ook leuke Citizens en dan ook nog eens 4 verschillende kleuren. Ben ik een arme sloeber bij met 1 Bull head
Soms zit het tegen en soms zit het mee en bij jou zat het mee, wel zonde dat ie opgesloten ligt in een donker laadje, wel een dagje dragen he, daar zijn horloges voor bedoelt
Vandaag nog maar ff een paar plaatsen, die Coutura,s kom je weinig tegen op het Hf. Maar van al mijn solars zijn de Astrons toch mijn favo’s😉. Al eerder deze week geplaatst, nu dus nog een paar anderen.
En morgen vrije keuze dag😀
Wel even checken Ferry.
Alles is ondersteboven
Moet ook, maar ik heb er nog een paar die steeds voordringen
Geen probleem toch Jesus, gewoon je scherm omdraaien staan ze keurig op je scherm
Maar ja, moet Assie ook foto’s laten maken, bij mij wordt het altijd een zooitje
Zo herkenbaar, bij mij vechten ze elkaar de box uit en ik maar bemiddelen, geen beginnen aan toch