Themaweken :“ toon je horloges uit Amerika” Vanaf post 673.deel 3

Veel kunstof

3 likes

Kijk, zo leer je nog eens wat hier op het HF :sunglasses:

1 like

Bedenk ik mij toch ineens dat ik ook een Venezianico Nereide heb met een mozaiek van parelmoer. Nogmaals voor de zekerheid uitgezocht, deze mozaieke wijzerplaat heeft geen metalen ondergrond en het mozaiek is met de hand ingelegd. Ben benieuwd of er meerdere leden zijn die deze hebben :smiley:

Kom maar door met de horloges, tis pas woensdag he :wink:

3 likes

Waarom bekruipt mij het gevoel dat dit vaker gebeurt :rofl:

Ik heb niet veel toe te voegen aan dit topic, misschien dit knakenhorloge:

9 likes

Goed jaar. :beers:

1 like

Wise met een wijzerplaat van meteoriet:

6 likes

Wow. Die gaat op de shortlist. Supermooi.

2 likes

Nee man, duurde nog 10 jaar voordat ik geboren werd :grimacing:

2 likes

Hoi @Plees Friso, heb je horloges bekeken en opgezocht, als eerste de eerste foto. Zou denken dat het een Zodiac is maar die ken ik niet met een rode sec.wijzer. Als 2e: de 7e foto, is dit nu een Seamaster of niet?
Maar goed, nu nog even die andere foto’s, Je Universal Geneve heeft echt als basis een messing ondergrond en is gelakt. Bij je Zelos Cosmos heeft de onderste laag een geborstelde metalen basis, over de Zinvo Blade Baselworld Limited Edition 2019 kan ik alleen vinden dat deze waarschijnlijk ook een metalen basis heeft. Bij dit alles zegt het natuurlijk niets over de kwaliteit van de wijzerplaten. Maar gebruik men deze basis zodat het makkelijker te bewerken is. Dan je Zodiac Astrographic, deze heeft GEEN metalen ondergrond, deze is opgebouwd uit diverse acrylmaterialen. En je Tissot heeft zeker geen metalen ondergrond maar is uit 1 stuk gemaakt, het zou marmer kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker. Daar zou @wbcoupe Wilko je meer zekerheid over kunnen geven.

Maar valt mij op dat dit thema best wel een moeilijk thema is, maar zeker ook leerzaam voor iedereen :+1:

Nou ja, zie dat @TKH Tim het niet helemaal begrepen heeft :stuck_out_tongue_winking_eye:, haha dat knakenhorloge. Had dan eerst begonnen met het guldenhorloge en NEE Tim deze waren niet van plastic maar van metaal :wink:

Zou het niet weten Tim :rofl: :rofl: :rofl:

2 likes

Zodiac Olympos eerste model met acryl platen net als de astrographics.

Seamaster Polaris Multifunction met vervangen wijzerplaat. Ik had geen foto beschikbaar van de versie met Omega en Seamaster erop

NEEN! Dit is de MkI met emaille plaat

Acryl schijven :roll_eyes:

En acryl schijven…

Soort van, correct en juist. Hoef ik @wbcoupe niet te vragen :wink:
Al met al dus correcte posts vind ik dan :laughing:

2 likes

Maar niet massief; emaille is altijd op een metalen ondergrond aangebracht :wink:

2 likes

:shushing_face: ik reageer alleen op gelakt :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Eerlijk gezegd vermoed ik dat dit ook voor zowat alle stenen wijzerplaten het geval is, zowel voor stevigheid als voor makkelijker bevestigen van de wijzerplaat zelf. Dunne schijfjes steen of edelsteen zijn nu eenmaal vrij bros.

3 likes

Eén, twee, drie, vier
plaatje van, plaatje van
Eén, twee, drie, vier
Plaatje van papier

11 likes

Ja dat zou heel goed kunnen inderdaad. Verschil is wel dat je emaille niet maken kunt zonder metalen ondergrond, je brengt het als een poedermengsel aan op het metaal en bakt het vervolgens af. Een stenen wijzerplaat maak je wel afzonderlijk en lijm je dan achteraf eventueel nog ergens op. Of dat verschil relevant is laat ik even aan @fredpanarai1 over :sweat_smile:

2 likes

Ik ga een klacht indienen bij AI :rofl:, maar zoals je bij onderstaande reacties ziet best wel lastig soms om te bepalen hoe of wat met een wijzerplaat. Tuurlijk Friso reageerde jij alleen op gelakt :grin:

1 like

Klopt voor de meeste wijzerplaten, maar ze zijn er wel van alleen steen, saffier, kunststof enz. Maar idd is voor de fabrikant een uitdaging om toch een goede w.p te maken.

1 like

Dat kan maar hoeft niet perse, je kunt een stenen w.p volgens mij ook op kunststof plakken. Maar joh, gaan we niet moeilijk verder over doen. Uiteindelijk is het leerzaam en dat is het voordeel van het HF :wink:

2 likes

Klopt Chris, plaatje als je er naar kijkt is van washi papier. Zou ik nu het washi eraf pulken wat kom ik dan tegen, zelfde als bij GS :wink:. Maar is natuurlijk ook niet te doen, een wijzerplaat te maken van alleen washi papier, dat het mooi is staat buiten kijf natuurlijk :smiley:. En aanvullend, koning, keizer, admiraal washi papier kennen we allemaal :smiley:

2 likes

Zou het gerecycled Washi zijn gezien de kleur? :thinking: :joy:

2 likes