Dit valt als het goed is ook onder Ruhla:
Het leuke is dat de Ruhla fabriek nog bestaat! Heeft de Wende overleefd.
Vorige maand ben ik er langs gereden. Ruhla is nabij Eisenach, de plaats waar de Wartburgs geproduceerd werden in een voormalige BMW fabriek.
Klopt. Thiel was de vooroorlogse voorganger van wat later de fabriek VEB Ruhla is geworden en Diehl is een van de vele submerken onder Ruhla.
Oef, dat is vervelend!
Ik heb er ff een Takano tussen gemoffeld
Ohhh en nou . Maar wat mij wel opvalt dat ik heel weinig nieuwe Ruhla’s zie of nos Rico’s. Bedoel dit voor het hele thema he en voor iedereen
O ja, beste vrienden a.s maandag naar het ziekenhuis. Dus zou het fijn vinden dat iemand een thema bedenkt, volgt en reageert. Je mag je hier aanmelden of via een pb naar mij, kan zijn dat je een thema bedenkt die al is geweest. Zijn er ook al een boel geweest ruim een jaar lang, dus dat is niet erg. Maar probeer iets te bedenken waar heel veel leden aan mee kunnen doen.
En nee @Brick geen thema als toon je minutenrepetitie horloge, wordt het een heel rustig weekje
Ik denk ook even na
Nou vooruit.
- Gouden dresswatches dan of
- perpetual calendars. Perpetual he. Geen annual.
Daar moeten er genoeg van de vinden zijn.
Zeker Brick, daar ligt het Haagse Schilderswijk vol mee. Man je moest eens weten, Rolexen, Pateks en Mille. Hebbie dat niet om je pols dan kom je er niet in
Beste Themaweken vrienden, na overleg met Ferry ga ik zondag het nieuwe thema bekend maken.
We hebben al weer een leuk thema waar zeker een groot deel van HF aan kan meedoen, dus zorg dat jullie zondag klaar zitten !
Tweeëneenhalf jaar geleden tijdens een tripje met mijn dochter naar Potsdam (zij voor haar opleiding, ik omdat ik de tijd had) een aantal van deze GUB’s gespot bij een klokken- en horlogemaker, net om de hoek van het Holländische Viertel (erg leuk; Potsdam is sowieso een aanrader; er zit ook een Askania-winkel met een nogal charmante verkoopster, maar ik dwaal af). Beetje lopen te dralen, naar binnen (drúk daaro!) en een aantal van deze vergeleken. Beetje gepingeld en toen mocht deze mee naar Nederland (geheel geserviced volgens de, zeer plat Berlijns sprekende, eigenaresse), met een bandje naar keuze.