Ergens uit 1913 ofzo, moet het serienummer nog een keer achterhalen, maar dat staat achter de wijzerplaat.
Heel fijn, hoe meer zielen, hoe meer vreugt . Leuke serie, heb je nog meer voor de rest van de week. In mijn inleidingen schrijf ik altijd spreiden over de week. Wat ik dus deze week ook ga doen en dan eindig ik met iets aparts en heel leuks
. En de zondag is elke week vrije zondag he, mag je posten wat je wilt
Noemde ze dat toen al een jumbo, ik dacht dat die vanaf 38mm gingen?
Die aandacht zou ik hem zeker geven, mooie dresser toch. Zou er zelf dan een leer bandje om doen maar das kwestie van smaak
Zou ik zeker laten doen, heb deze opgezocht. Wordt toch een aardige prijs voor gevraagd bij ebay
Heb ik je toch blij gemaakt met dit thema Jesus en jij ook nog een fijne 2e paasdag
De waarheid als een koe, je moet er dan minsten 5 hebben toch
Ik heb er maar twee…
Waarom niet, zo gevaarlijk is het niet. Mondkapje op en handschoenen aan en je bent helemaal veilig toch. Tja je moet er niet dagelijk mee gaan werken, das niet zo handig maar op een enkel horloge valt het gevaar toch wel mee?
Maar ik zou hem niet laten relumen, blijft hij m.i meer origineel vwb de wijzers.
Even een vraagje Wilko, naast horloges heb ik ook klokken die ouder zijn dan 100 jaar. Als die ooit een reparatie kregen werd dat in de kast van de klok aangegeven, is dat ook zo met oude Tissot’s omgebouwd tot polshorloge of niet, dat men een reparatie aan de binnenkant van de deksel vermelde?
Wordt tijd dat ik ook maar eens wat ga posten, loop het rijtje maar gewoon af, kom ik precies goed uit deze week
Verder iedereen een fijne 2e paasdag
Welke had je gevonden? En vraagprijs is jammer genoeg zelden wat je er ook echt voor krijgt, gelukszoekers zijn overal…
Noem dat maar een bescheiden verzameling.
Daar heb ik maar één van, een van mijn eerste wat “serieuzere” horloges.
De perpetual calender; leuk (en nauwkeurig) zo lang hij loopt, maar een draak om het batterijtje te verwisselen. Dan moeten de pushers aan de zijkant precies in de juiste volgorde ingedrukt worden om de kalender weer op het juiste jaar in te stellen, rekening houden met de schrikkeljaren.
Dat laat ik dan meestal de juwelier maar doen.
Wanneer is Bulova aan de beurt, want daar heb ik veeeeel meer van.
#Metoo…
Weet ik niet. Weet ook niet of de fabrikanten die typering zelf überhaupt wel gebruikten. Standaard was iets van 33 mm, ik houd de grens voor een jumbo bij 36 mm, maar iets anders mag van mij ook
Ja eens, die perlon zit er even tijdelijk op. Ding lingt nog in de projectenbak, dus ik heb nog geen moeite gedaan voor een fatsoenlijke band.