Ik ben er nog niet uit hoe ik jouw bericht kan quoten, dus ik doe het maar zo:
Ja, ik ben behoorlijk verzot op titanium. Ik heb er natuurlijk meerderen op het oog, want als de ideale grootte van een horloge collectie HC is, geldt te allen tijde HC = n + 1, met n het aantal van de huidige collectie!
Ik heb ook een aardig zwikkie aan stalen horloges hoor, maar echt minder dan chrono’s. Volgens mij (denk denk). vier. Met wat fantasie kan ik er zes van maken, maar twee zijn echt uit de roulatie dus telt dat nog? Vind van niet.
Wat ik echt niet draag moet gewoon weg, maar die Seiko heb ik van mijn grootmoeder gekregen dus die mag niet weg. Mijn zus is een stuk minder kritisch op hoe zaken eruit zien, dus prima meid, mag jij lekker die dragen (de wijzers van uur/minuut zijn echt te klein; ik kon 15 jaar geleden het al moeilijk lezen en nu helemaal).
De Tutima kroon is klein maar met een serieuze knurl dus prima te winden. Het smoelt alleen raar.
Mexicanen in het zuiden zijn heel, heel klein. Een volwassene komt er vaak niet uit boven de 160cm!
Mijn vrouw heeft me nog een andere chrono gegeven en die draag ik veel vaker. Dit is mijn equivalent van de verlovingsring en daarom dat ik er wat zuiniger op ben. Maar goed, ik heb eigenlijk gewoon teveel horloges en zo kan ik het vergoeilijken dat ik deze minder draag.
De Ball is echt een chunky munky, mee eens, maar ik draag 'm heel graag omdat ie vanwege de materialen licht draagt, en hij heeft gewoon presence. Ik heb ook een Ball Trainmaster Moonphase Chrono; echt heel klassieke look (maar past niet in dit topic want geen titanium). Als ik ooit een Ball neem, wordt het de Roadmaster M chrono, met de center minute counter. Ik heb een thing voor de center minute counter.
De IWC is inderdaad heel clean, maar omdat de wijzerplaat ook vlak is en de bezel titanium in plaats van een zwarte tachymeter zoals op de Speedy lijkt het nog killer dan de Speedy. Mijn eigen Speedmaster heeft dan weer teveel oranje in zich maar ik ben zwaar gehecht aan de HB-Sia.
Ik weet dat het de Zwitserse waren die uurwerken namaakten, nu chinezen, geestig natuurlijk. Ik bedoelde niet dat de ST19 ‘namaak’ is, ze maken het in China volgens origineel recept, van origine zelfs met de originele machines. Namaak is een verkeerde term hierovor, dat was mijn fout.
Wat ik verder te posten heb, dunno. Ik post liever 1x in de week in dit topic in 1 klap, dan hoef ik er niet meer over na te denken hehe.
Blokcitaat