Vandaag sluit ik het thema af met mijn laatste Astron Titanium, anderen mogen natuurlijk lekker door blijven posten.
En morgen zoals jullie weten vrije keus, daarnaast hoop ik dat jullie om 20.00 uur stilstaan bij de gevallen in de oorlogen vanaf de 2e wereldoorlog.
Op de laatste dag van deze thema week doe ik ook nog even een beetje vintage duit in het zakje. Ik bezit slechts twee titanium horloges. Dat komt vooral omdat veel titanium horloges vaak niet echt vintage zijn en meestal ook van een design waar ik niet zo veel mee heb, zoals duiker achtigen en chrono’s. Ik had een heel mooi Leijona Titanium horloge, maar dat heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering verkocht aan een forumlid (hoi @Hadoe) omdat ik op dat moment vond dat ie niet zo bij de andere Leijona’s paste. Niet vintage genoeg en een Quartz uurwerk… Spijt van, maar ik weet dat de huidige eigenaar er heel gelukkig mee is. Ik heb er nog wel een foto van, maar misschien wil Harry 'm voor de aardigheid hier ook nog wel even laten zien in de huidige staat.
De andere twee die ik nog wel heb zijn allebei min of meer familiestukjes. Ook quartz, maar het is niet anders. Een Pulsar die ik (meen ik me te herinneren, want inmiddels zo’n 40 jaar geleden) voor mijn 35e verjaardag van Mw. Lexaf heb gekregen en een Seiko, die ik een tiental jaren later van mijn broer ten geschenke kreeg. Beide horloges zijn met een leeftijd van respectievelijk 40 en 30 jaar wel min of meer vintage, maar passen niet helemaal in mijn ‘verzamel focus’. Als zodanig zijn het (vind ik) wel mooie horloges. Ze gaan in elk geval nooit weg. Hieronder wat plaatjes.
Zijn zeker nog mooie horloges Lex, dat ze niet helemaal in je verzamelfocus passen snap ik wel. Geen leer bandje maar echte stalen banden, de dial maat weet ik niet maar ik ken onderhand wel je smaak . Maar je bent er wel heel zuinig op geweest in al die jaren, of je hebt ze weinig gedragen, kan natuurlijk ook.
Je hebt zelfs het doosje van je Pulsar nog, zegt genoeg wat deze voor je betekent . Zie wel op dat doosje EFSGI-34 staan, dus ik denk dat deze 34mm is, heb ik het mis mag je mij corrigeren. En met die Seiko kan je zelfs zwemmen Lex, wel eerst de rubbertjes laten controleren. Zo om je pols te zien, verwacht dat dit ook een kleine dial heeft, nou ja met de kast meegerekend iets groter natuurlijk. Maar verwacht niet groter dan 36mm , groter past gewoon niet bij ome Lex.
Mooie foto’s heb je gemaakt Lex en nu maar hopen dat Harry Leijona in zijn huidige staat laat zien
Kwalitatief niet echt veel verschil te merken eigenlijk.
De 39 heeft wel betere bezelactie (zachter) en de T-fit clasp, tegenover maar 2 micro-adjusts bij de DS (maar deze wel een halflink)
Daarentegen heeft de Certina meer waterresistance (300m tegenover 200m) en langere powerreserve (80u tegenover 70u). En een datum functie…
Ondanks iets verschillende stijl zijn ze bijna evenwaardig…
Hopelijk helpt dit je wat verder Niels
P.S.: je mag me altijd een PM sturen als je nog verdere vragen ofzo mocht hebben
Thanks Kris! Ik heb zelf de Certina ook en draag deze vanwege het comfort het meest! Na de aanschaf van een Zenith Defy is mijn conclusie wel dat titanium voor mij heel goed werkt. Dus wellicht dat de Pelagos er nog eens komt
Lekker eindelijk mag ik zelf kiezen van mijzelf , die Coutura blijft toch echt een bijzondere Seiko
Vanavond maak ik natuurlijk weer een nieuw thema aan, rekenend houdend met @Rhys@Jesus en @Huibert tis toch niet leuk als we huilbuien krijgen, dus geen zorgen boys jullie kunnen opzeker mee doen
Iedereen nog een fijne zondag, was voor mij een latertje vannacht of eerder de ochtend 07.30 toen toch maar even bedje in gedoken . Wel nuchter he!!