Even een foto uit mijn archief geplukt. Mijn enige titanium horloge.
Sinds de Chronomaster vertrokken is volgens mij maar een titanium exemplaar hier.
Hele coole fieldwatch, echt over nagedacht.
Glaasje ligt diep, fixed lugs, kroonbeschermers, schroefkroon op vier, wr 10 bar.
Bertucci is een heel cool merk met lef. Gave site met eigen look & feel. Dat hebben ze knap gedaan. Jouw high-polished no-date versie oogt natuurlijk erg verfijnd met dat leer, je hebt duidelijk goed nagedacht over de samenstelling. Mooie field watch John!
Ik doe mee met mijn Attesa GPS Eco-drive in DLC titanium die ik ter ere van m’n grote Star Wars liefde op prille leeftijd van rond 8 jaren liefkozend noem…Darth Vader.
My goodness, dit wordt een leuke week. Ik heb zeker per dag 1 titanium horloge. Sterker nog, per dag minstens 1 titanium non-quartz chronograph…
Ik heb een probleem, heren. Ik ben chrono-verslaafd!
Ik begin met een van mijn oudste horloges, de Citizen AV0050, cal.2100
Dit was niet het horloge waar ‘alles mee begon’, maar het is wel wat een hoop vastlegde van mijn voorkeuren. Titanium, lekker groot formaat, chronograph, veel wijzertjes en subdials, grote sword-hands met veel, veel lume (15 jaar na dato en deze loopt nog steeds keurig, en nog steeds de hele nacht vol lume).
Oris Prodiver Chrono; 51mm TANK van een horloge. Lume, geweldig goed. Draagt lekker, en het heeft veel presence.
Sinn EZM10 Testaf. Dit is een van mijn all-time favorites. My oh my. Draagt licht, robuust, en het brengt een glimlach op m’n gezicht elke keer als ik 'm pak.
Een Seiko Kinetic. Heb deze aan mijn zuster gegeven in permanente bruikleen.
Tutima M2 - 6450. God wat is deze lelijk. Die gekke, platte pushers, de kroon die voor 2/3 verzonken zit in de kast, de links die eruit zien als titanium kussentjes, die klonten oranje op de wijzerplaat. Walgelijk.
En dan gaat 'ie om de pols en dan valt het kwartje. Wat draagt deze lékker. Licht, comfortabel, presence. Geweldig. Deze heeft ook een center chrono minute counter, maar deze is geen tickende versie maar eentje die slide van de ene naar de andere minuut. Niet het mooist, maar toch een leuk detail. Anti-magnetisch, shock-proof, veel historie. Mijn enige Glashutte-horloge.
Hier de Tutima naast de Oris Prodiver- Date. Deze is ‘maar’ 49 millimeter, maar door die korte lugs draagt deze ook supercomfortabel. Heb de Oris in Mexico gedragen, in Oaxaca. Voor het eerst vond ik het handig om een duikbezel te hebben; timen hoe lang ik in het water lag te dobberen voor ik weer zonnenbrand aan moest brengen. My god, ik kookte welhaast levend daar in het water! Die trip was echter onvergetelijk.
Citizen 50th anniversary Supertitanium
Gekregen van mijn vrouw. Ik draag 'm zelden omdat ik wellicht te zuinig ben op die DLC coating, maar ik vind 'm schitterend.
Dit is een van mijn grails, de HB-Sia. Chronograph, titanium, saffier, column wheel met vertical clutch, coaxial. Oh, en: GMT. Een échte GMT (travel, niet office). En een datum als extraatje. Te gek. Ik draag 'm minder tegenwoordig omdat ik het niet meer wil dragen. Ik kijk ernaar, en pak 'm erbij voor de nostalgie. Alsof ik bang ben dat 'ie de magie verliest door het dragen. Bizar, natuurlijk.
Edox Class 1. Wat een beest. 45mm breed, tachymeter, diver’s bezel (ceramic!), chrono, day-date, en 500m WR. Ik vind de bezel-schroefjes ook schattig; zelfde vorm als het Edox-logo. Droeg deze ook in Mexico, Playa del Carmen voor de verandering. Licht, makkelijk, en zo, zo comfortabel.
Ball Spacemaster 1. Ik vind deze mooier dan de SM-2, by the way. De uurmarkeringen en de wijzerplaat maken 'm mooier voor mij. Die gekke bezel met dat kompas had van mij niet gehoeven, maar de combi van titanium, GMT, en chrono trok me immens. Die kroon is ook gewoon een chunky lady. Draagt veel, veel prettiger dan je wellich zou denken!
Ik wilde altijd al een IWC, en dan toch het liefst een titanium chrono. Ik weet alleen nog steeds niet of ik deze nou echt tof vind of niet. Toch, elke keer als ik 'm om doe ben ik er blij mee. Weegt geen fluit, is dun, licht, en maar 40mm breed. De monochroom look vind ik echter wel karig. Sprankje kleur had 'm echt geen kwaad gedaan. Oranje of rode counterbalance van de chrono secondenwijzer, wellicht?
Ah, de Porsche Design by Eterna. Ref6500.10. 40 millimeter bij 15 komma nogwat dankzij het gewelfde glas. Draagt bizar comfortabel. Mijn vrouw vindt 'm echt spuug - en spuuglelijk. Maar ik vind 'm supertof. Kan er een tweede tijdzone mee meten, maar ook interval-snelheden omdat de tachymeter op de bezel roteert. Heuer had dat ooit gedaan, een draaibare tachymeter. Totaal zinloos, maar dat maakt 'm er niet minder leuk op.
Wat krijg je als een Chinese fabriek een Zwitsers uurwerk namaakt en niet via een illegale, of neppe manier, maar omdat ze gewoon alles uit Zwitserland overgeheveld hebben? Dat is de St19, de Venus 175 dus. Geef 'm een slide rule bezel, brouw er een titanium kast en band omheen, dek het af met saffier voor en achter en dan boem: een Aziatische knipoog naar de Navitimer. Breitling heeft zelf ook Venus uurwerken gebruikt, zelfs de Venus 175. Deze kostte me minder dan een diner voor 1 persoon bij een 1 * Michelin restaurant.
Tenzij ik iets vergeten ben (en wat ik niet interessant vind heb ik gewoon niet genoemd): that’s al, folks! U doet het er maar mee
Bij mijn weten zijn er ook dames lid van dit forum…